וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: להקת דולפינים במופע קפיצות מרהיב מול חופי נתניה

18.10.2020 / 14:53

8 פרטים של היונק הימי הנפוץ ביותר בישראל - דולפינן מצוי - ביניהם שני גורים, נראו היום כשהם מקפצים בעקבות סירת מכמורתן מול חופי נתניה. לפי ההערכות, בארץ כ-300 פרטים של דולפין ממין זה

להקה של דולפיננים מצויים בחופי נתניה/צילום: עוגן ליכט רשות, הטבע והגנים

פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים שיצאו היום (ראשון) להפלגת פיקוח תשתיות וסקר דולפינים, פגשו להקה של דולפיננים מצויים (רבים של דולפינן - ז.ר) מול חוף נתניה, כשהם שוחים בעקבות מכמורתן. בתצפית נראו כשמונה פרטים, ביניהם שני גורים, שמשתעשעים בין הגלים.

יאלי מבורך, פרוייקטורית ברשות הטבע והגנים, אמרה: "הדולפינן המצוי הוא היונק הימי הנפוץ ביותר בישראל. מבנה גופו מלא ומגושם וצבעו אפור עד חום, עם בטן בהירה. חרטומו קצר ועבה, והוא מופרד על ידי כפל בולט מקדמת הקדקוד. אורכו 3.5-2.5 מטרים". לדבריה, להקה ממוצעת מונה חמישה פרטים ומורכבת מנקבות וגורים או מצעירים משני הזוויגים. הזכרים שוחים בגפם או בזוגות וחוברים ללהקות מזדמנות.

עוד מוסיפה מבורך, כי "הדולפינן המצוי חי מעל מדף היבשת ולעתים פוקד את הים העמוק. הוא טורף בעיקר בעלי חיים השוכנים בקרבת קרקעית הים, בהם דגים, תמנונים ורכיכות אחרות. הדולפינן המצוי מתרבה לאורך כל השנה. לאחר היריון של שנה לערך, הגור יונק במשך כ-20 חודשים ומתלווה לאימו לפחות עד הפעם הבאה שהיא ממליטה. אוכלוסיית הדולפינן המצוי לאורך חוף הים התיכון בישראל מוערכת ב-300 פרטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully