וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתרענן בצפון הקרוב: טיול בין מעיינות בשביל מגידו החדש

שביל מגידו הוא שביל חדש באזור רמת מנשה, שמציע מסע בין שטחים פתוחים, יער של אלונים, חורש ים תיכוני, יערות ושדות חקלאיים. וכן יש בו גם כמה מעיינות על הדרך. טיול נהדר לכל עונה אבל גם לקיץ

סימון שביל מגידו/צילום: עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע

הגיעה עונת הקיץ החמה, שהדרך היחידה שבה ניתן לצאת ולטייל היא עם בגד ים ואל מקום טבילה שיוריד מעט את הטמפרטורה. מדריכי בית ספר שדה חוף של החברה להגנת הטבע מצאו בשבילכם מקטע בשביל מגידו החדש שיעשה בדיוק את זה.

שביל מגידו הוא שביל חדש, באזור רמת מנשה, מסומן בסימון שבילים סגול (לבן-סגול-לבן) שמציע מסע בין שטחים פתוחים של בתות, יער פארק של אלונים, חורש ים תיכוני, יערות נטועים ושדות חקלאיים.

אורכו של השביל כ-68 ק"מ ומסע מלא בו נמשך 3-4 ימים. השביל מעגלי, מתחיל ומסתיים בצומת מגידו. במהלך המסלול ישנן פיסות היסטוריות כמו טחנות קמח, אנדרטאות ואתרי מורשת, כמו אנדרטת הקיבוצים, ואף גנים לאומיים בעל חשיבות ארכיאולוגית.

אם גם לכם אין כמה ימים פנויים לשביל המלא, בחרנו לכם מקטע מהשביל שנהדר בדיוק לקיץ החם, דרך כמה מעיינות ולצד נחלים נפלאים שמלווים את שביל מגידו.

עין סוקר בשביל מגידו. בית ספר שדה חוף הכרמל, החברה להגנת הטבע
לטייל וגם לטבול על הדרך. מעיין עין סוקר בשביל מגידו/החברה להגנת הטבע, בית ספר שדה חוף הכרמל
מפת שביל מגידו. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
אורך המסלול המלא של השביל 68 ק"מ. מפת שביל מגידו/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב
מעיין עין ניל"י שביל מגידו ברמות מנשה. בית ספר שדה חוף הכרמל, החברה להגנת הטבע
מהווה נקודת סיום נהדרת ליום טיול ברמות מנשה. עין ניל"י/החברה להגנת הטבע, בית ספר שדה חוף הכרמל

סיפור דרך

המסלול קווי, ולכן משאירים רכב אחד בסיום המסלול - עין ניל"י (בוויז: עין ניל"י). אם אתם עם רכב שטח, אין בעיה. אם אתם עם רכב פרטי, חונים את הרכב 3 דקות לפני שמגיעים, בתחילת הירידה לצד הדרך.

משם נוסעים לתחילת המסלול בקיבוץ רמות מנשה - בכיכר הראשונה ממשיכים ישר, בכיכר השנייה ממשיכים ישר ואחריה מחפשים חניית עפר מימין. חונים שם. מול החנייה יש שילוט "שביל הולכי רגל" יורדים איתו לחוות דובי - חוות רכיבה על סוסים למשפחות וקבוצות. מהכניסה לחווה יורדים עם שביל ג'יפים מצד שמאל. רק כעבור כמה דקות של הליכה ניפגש עם המעיין הראשון - עין מחוללים, מעיין קטן עם מים צלולים וקרירים, עומקו כגובה ירך. המעיין נקרא על שם המחוללים שהשתתפו בפסטיבל מחולות העם שהתקיים בקיבוץ דליה הסמוך מידי קיץ מאז 1944 ועד 1968.

אחרי טבילה מרעננת, מחפשים את סימון השבילים הסגול. שימו לב: יש סימון שבילים מצד ימין ומצד שמאל, אנחנו הולכים עם השביל ימינה (מערבה). נלך עם סימון השבילים הסגול על דרכי עפר רחבות, נעבור בגשר מתחת לכביש 6, נטפס על גבעה עגולה לנקודת תצפית יפה ונרד ממנה חזרה תחת כביש 6. במהלך ההליכה עוברים דרך מעיין נוסף, עין סוקר - פינת חמד שמגודרת מפני פרות, מקום נפלא לעצירה לארוחה קלה בשולחנות פיקניק במקום ושכשוך רגליים.

ההליכה רובה חשופה לשמש, אך בכל עת ניתן לעצור בצילו של אחד מעצי האלון הגדולים שמלווים את הדרך. השביל ממשיך בנופים פתוחים יפים של יער-פארק אלונים על גבעות עגולות, עובר לצד נוף קיבוצי חקלאי, לאחר חצייה של נחל תנינים, מטפסים במעלה עלייה תלולה אך קצרה ונסיים בעין ניל"י - המעיין השלישי שלנו להיום. קצת יותר גדול, קצת יותר עמוק (גובה מותן) ומהווה נקודת סיום נהדרת ליום טיול ברמות מנשה.

שביל מגידו - לפני הירידה לעין ניל"י. בית ספר שדה חוף הכרמל, החברה להגנת הטבע
שביל מגידו - לפני הירידה לעין ניל"י/החברה להגנת הטבע, בית ספר שדה חוף הכרמל
עין סוקר. בית ספר שדה חוף הכרמל, החברה להגנת הטבע
פינת חמד שמגודרת מפני פרות. עין סוקר/החברה להגנת הטבע, בית ספר שדה חוף הכרמל
אנדרטת הקיבוצים ברמות מנשה. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
אנדרטת הקיבוצים ברמות מנשה/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב

לטיול יצאנו

אורך המסלול המלא: 10 ק"מ
אופי המסלול: קווי
למי מיועד: משפחות מטיבות לכת, זוגות, בעלי כלבים, אוהבי מעיינות ומים.
קושי: בינוני
תקופה מומלצת: כל השנה, מתאים בעונות הקיץ ואביב
נגישות: המסלול אינו נגיש. ניתן להגיע למעיינות עם רכב שטח.
דגשים: המסלול ברובו חשוף לשמש לכן חשוב לבוא מוכנים עם כובעים, קרם הגנה, מים בכמות מספקת וביגוד נכון המתאים למסלול. מלבד זאת, המעיינות והנחלים העוברים בדרך הינם צלולים ונקיים וחשוב לשמור עליהם כך לטובת בעלי החיים באזור ולטובת המטיילים הבאים. לוקחים את האשפה איתנו ולא מנקים כלי אוכל במי המעיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully