וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביל מגידו: מסלול טיול חדש ויפהפה ברמות (מנשה)

עודכן לאחרונה: 30.1.2024 / 10:19

שביל חדש נולד במרחב הביוספרי רמות מנשה - שביל מגידו - הנמתח לאורך כ-70 ק"מ בנופי טבע ואתרי מורשת בין קיבוצים ומושבים, אנדרטאות, מעיינות ויערות ופריחה. "מובטחת למטיילים בשביל חוויית טיול ייחודית", אומרים בוועדה לסימון שבילים

סימון שביל מגידו/צילום: עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע

לכבוד פסח ועונת הטיולים שבפתח, סומן לאחרונה שביל חדש בצפון - שביל מגידו - לאורך כ-70 ק"מ במרחב הביוספרי רמות מנשה, שקיבל הכרה בינלאומית על ידי מועצת אונסק"ו העולמית ביוני 2011, יחד עם המועצה האזורית מגידו.

השביל עובר בנופי טבע ואתרי מורשת בין ישובי רמות מנשה, קיבוצים ומושבים, ובכמה מוקדי עניין מרתקים כמו טחנות קמח בנחל קיני, גבעת יאשיהו-תל אל-אסמר (גבעה געשית), חורשות אולמוס ואלוני תבור, עין נילי, נחל שלף, עמק השלום, נחל השופט ונחל גחר, ג'וערה, אנדרטת הקיבוצים ואנדרטת קרב משמר העמק.

עוד טיולים לפסח בעמוד המיוחד של וואלה! תיירות
אחרי 4 שנים הוא סוף-סוף נחנך: מסלול המשפחות המושלם לפסח
פעילויות לילדים בפסח 2023: כל האטרקציות לחול המועד
רגע לפני שמתחמם: טיולי זרימות ופריחה במיוחד לאביב


כמו כן, המטיילים בשביל החדש ייהנו מתצפיות יפות על האזור וסביבתו: תל מגידו, גלבוע, הר תבור וגבעת המורה, כרמל, הר אמיר ועוד. השביל תוכנן על ידי המועצה האזורית מגידו ותושביה בשיתוף עם הוועדה לשבילי ישראל, קק'ל ורט"ג, והוא סומן בצבע לבן-סגול-לבן על ידי צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע. השביל יוצא ומסתיים בצומת מגידו, מאחורי תחנת האוטובוס, כלומר נגיש במלואו בתחבורה ציבורית. לכבוד חנוכת שביל מגידו, השיקה החברה להגנת הטבע מפת טיולים חדשה ומעודכנת לאזור הכרמל וניתן לרכוש אותה באתר.

מפת שביל מגידו. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
מפת שביל מגידו/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב
מסמנים את שביל מגידו. עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע
מסמנים את שביל מגידו שצבעו לבן-סגול-לבן/החברה להגנת הטבע, עומרי סלנר
אנדרטת הקיבוצים ברמות מנשה. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
נקודת תצפית יפה כחלק משביל מגידו. אנדרטת הקיבוצים ברמות מנשה/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב
נוף לאורך מסלול שביל מגידו. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
נוף לאורך מסלול שביל מגידו/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב

"מה שמרגישים מבעד לסנדלים, לא ישכח לעולם"

מרחב ביוספרי מגידו משתרע על פני 197,000 דונם - שטח כפול מזה של גוש דן. המרחב כולל שטחי מרעה, שטחי חקלאות, יערות נטועים ויערות אלון טבעיים, מגוון של בעלי צמחים וצמחייה טבעית נדירה.

נועה אשכול, מנהלת פרויקטים ויזמויות במחלקת חינוך של מועצת מגידו, שדחפה והובילה את תכנון וביצוע השביל, מספרת כי המועצה ונציגי היישובים - אלעד טסלר מרמת השופט ויניב שרייבר, שהלכו ורכבו את המסלול לפני סימונו - יחד עם נציגים מקק"ל ורט"ג, עשו הכל על מנת לוודא שהתוואי הנבחר הוא הנכון ביותר לתושבים ולמטיילים שצפויים לפקוד את השביל. "פרויקט זה הפך מחלום למציאות בזכות אנשים רבים שהתגייסו למשימה. כמי שגדלה והתחנכה על חינוך בשבילי טיולים, זה מה שאני רוצה עבור ילדי מגידו והאזור - שיריחו את פריחת האביב ,יחושו את האדמה, יטעמו מצמחי המאכל, יראו את השינויים בסביבה לפי עונות השנה ויקשיבו לרחשי הטבע. מה שמרגישים מבעד לסנדלים, לא ישכח לעולם. בכוונתי להפוך את המושג חינוך ביוספרי לחווייתי עבור ילדים, אנשים וקהילות שיצעדו עליו באזור שהוא היפה ביותר בישראל", היא מוסיפה.

מסמנים את שביל מגידו. עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע
מסמנת של הוועדה לסימון שבילים בפעולה/החברה להגנת הטבע, עומרי סלנר
מעיין עין ניל"י. איציק בן דב, החברה להגנת הטבע
נקודה מקסימה על השביל. עין ניל"י/החברה להגנת הטבע, איציק בן דב
צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע. עומרי סלנר, החברה להגנת הטבע
צוות סימון שבילים של החברה להגנת הטבע/החברה להגנת הטבע, עומרי סלנר

מקווים שייווצר "פס הליכה"

איציק בן דב, רכז סימון השבילים בחברה להגנת הטבע, מציין שמדובר בשביל מגוון מאוד, עם נופים מיוחדים, בין יער עבות לבין מישורים עם צמחיה נמוכה, בין פריחות לבין מים זורמים, בין תצפיות גבוהות, ערוצי נחלים ואתרים ארכיאולוגיים והיסטוריים. "אחרי חשיבה משותפת, למידת השטח, סיורים והתייעצויות, בשעה טובה סיימנו את תכנון וסימון 'שביל מגידו', באזור עם שטחים פתוחים נרחבים שקרוב יחסית למרכז הארץ. במהלך החורף והאביב, אזור רמות מנשה מכוסה במרבד ירוק ובפריחות מרהיבות: נרקיסים, עיריונים, כלניות בשלל צבעים, תורמוסים ועוד, הנחלים זורמים והמעיינות שופעים. כולי תקווה שעל השביל יטיילו מטיילים רבים שיכירו את האזור ויהנו ממה שהשביל מזמן להם לאורכו", הוא אומר.

איציק חולבסקי, ראש המועצה האזורית מגידו: "המועצה, בשילוב כוחות בין מחלקת המרחב הביוספרי בראשות הגר ראובני ומחלקת החינוך בראשות קרין שטרן, מקדמים את הפרויקט היפהפה, שהוא פרוייקט קהילתי-חברתי-חינוכי וסביבתי, אשר יוצר חיבורים נפלאים בין היישובים, התושבים, מערכות החינוך וערכי הנוף והמורשת הייחודים במגידו וכל זאת בשותפות עם הקרן הקיימת לישראל, רשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע".

הוועדה לשבילי ישראל שליד החברה להגנת הטבע מסמנת כבר עשרות שנים את שבילי הטיולים ברחבי ישראל, כדי לאפשר למטיילים את מלוא החוויה של היכרות עם אוצרות הטבע של הארץ ועם מורשתה תוך שמירה מקסימלית על הטבע ועל בטיחותם של המטיילים. בן דב מציין, כי המטיילים הראשונים שיעברו על השביל ידרכו ויסמנו את תוואי השביל גם ברגליהם בתקווה שכאשר תכסה הצמחייה האביבית את השטח, תוואי השביל יראה גם ב"פס ההליכה" שיווצר: "המטיילים לכל אורכו של השביל יכירו את רמות מנשה בהיבטים של טופוגרפיה, גיאולוגיה, מורפולוגיה, נחלים, מעיינות, צומח, חי, תנ"ך, ארכיאולוגיה ומורשת, וגם את ישובי האזור. העובדה שזה אזור יפה ומעניין מובילה לתקווה שהשביל שיסומן ימשוך מטיילים רבים. מובטחת למטיילים בשביל חוויית טיול מעשירה וייחודית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully