וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפת האהבה: זה המבטא הכי רומנטי באירופה (וזה לא הצרפתי)

חשבתם שהמבטא הצרפתי הוא סמל הרומנטיקה האולטימטיבי? חשבו שוב. סקר מקיף שנערך באמצעות אפליקציית דייטינג מגלה אמת קצת שונה. וגם: עד כמה סקסי נחשב המבטא האירי?

זוג תיירים מיניואן. ShutterStock
זוג תיירים מיניואן/ShutterStock

כל תייר מודע לעובדה שטיולים בעולם טומנים בחובם מפגשים עם אנשים חדשים - אבל גם עם שפות ומבטאים שונים. עם זאת, מסתבר שלא כל המבטאים נולדו שווים - במיוחד כאשר זה נוגע לחיזור בין תיירים שמגיעים ממדינות שונות. כך לפחות עולה מסקר חדש, שממנו עולה כי רוב הנשאלים סבורים שהמבטא האיטלקי הוא הרומנטי ביותר באירופה.

סקר שנעשה באמצעות אפליקציית הדייטינג Happn, מצא שכרבע מתוך 1,000 הנשאלים טענו כי עבורם המבטא האיטלקי הוא הלוהט והנחשק ביותר ביבשת.

מיד אחריו, במקום השני, ניצב המבטא הצרפתי - שזכה בקולותיהם של 23 אחוזים מהנשאלים. באופן לא מפתיע, הן איטליה והן צרפת, מושכות אליהן כמויות משמעותיות של תיירים, המגיעים מדי שנה להתענג על התרבות המקומית, האמנות והמאכלים המצוינים, כמו גם על החיים הטובים שמציעה איטליה למבקריה והרומנטיקה של עיר האהבה, הלא היא פריז.

ומה באשר לשאר המבטאים? המבטא האירי זכה למקום השלישי המכובד עם 19 אחוזים מהקולות, הספרדי קיבל 16 אחוזים והשבדי עומד במקום החמישי, עם 5 אחוזים מהקולות.

ראיון אולפן מנכ"לית חוליו טיסות לסוכות 2016. מערכת וואלה!
ראיון אולפן מנכ"לית חוליו טיסות לסוכות 2016/מערכת וואלה!

מי יותר סקסי: האירי או הסקוטי?

ואיפה המבטא הבריטי המפורסם? מסתבר שהוא כלל לא התברג לעשירייה הראשונה. אבל אם כבר מזכירים את הבריטים, כדאי לדעת כי הסקר בחן מהו המבטא הסקסי ביותר בקרב תושבי הממלכה עצמה. במקרה זה, המבטא הבריטי המאפיין את דרום המדינה זכה למקום הראשון (23 אחוזים מהנשאלים). למי שלא מכיר, מדובר במבטא הבריטי הקלאסי, המכובד, המכונה Received Pronunciation (הגייה מקובלת). המבטא האירי לקח את המקום השני (20 אחוזים) והסקוטי ניצב במקום השלישי (14 אחוזים).

הסקר אף העמיק ומצא, כי כמחצית מהנשאלים טענו כי הם יכולים להידלק על מישהו רק בזכות קולו. אז עם כל הכבוד לבריטים, לאירים ולסקוטים - אם מבטא זר מדליק אתכם/ן, אולי הגיעה העת להזמין כרטיס טיסה לרומא.

  • עוד באותו נושא:
  • שפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully