וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעת שמנה נדרשה לשלם על מושב כפול. כך היא הגיבה

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 22:44

הנוסעת המשפיענית ג'יי-לין צ'ייני נאלצה לקנות מושב נוסף בטיסה עקב משקלה, ויוצאת נגד המדיניות המפלה לטענתה של מנהל התעופה הפדרלי בארצות הברית (FAA), שדורשת מכבדי משקל לשלם כפול. מה דעתכם?

משפיענית במידות גדולות דורשת מחברות התעופה לשנות את מדיניות המפלה לדבריה, הדורשת מנוסעים כבדי משקל "לשלם כפול על אותה חוויה" - בידיעה ששינוי כזה יעלה את תעריפי הטיסה לכל הנוסעים. ג'יי-לין צ'ייני, שעלתה לכותרות באפריל לאחר שיזמה עצומה שדורשת ממנהל התעופה הפדרלי בארצות הברית (FAA) להגן על לקוחות גדולים יותר, חוזרת על עמדתה כי מדובר באפליה נגדה בשל מידותיה.

צפו בסטורי של צ'ייני שהעלתה לאחרונה בנושא

"אנשים עם גוף קטן יותר צריכים לשלם על מושב אחד כדי להגיע ליעדם", אמרה צ'ייני ל-CNN Travel, אחרי שנאלצה לקנות מושב נוסף בטיסה. "אנחנו צריכים לשלם על שני מושבים, אף על פי שאנחנו מקבלים את אותה חוויה. אם כבר, החוויות שלנו קצת יותר מאתגרות".

צ'ייני עומדת מאחורי דרישותיה, אף שבאפריל היא הודתה שאם דרישתה תיענה, מחירי הכרטיסים לכל הלקוחות יעלו, ככל הנראה, עקב הביקוש. "קשה לספק תשובה חד-משמעית לגבי מי יישא בעלויות לנוכח השינויים שאנחנו דורשים", אמרה לפוקס ניוז לאחר שהעצומה שלה זכתה לתשומת לב רבה. "עם זאת, מה שברור הוא שההתעללות והאפליה נגד נוסעים גדולים אינן מקובלות וצריך לטפל בהן". לדבריה, "יישום מדיניות לקליטת נוסעים כבדי משקל עשוי לבוא עם עלויות נלוות, אבל צריך לשקול את העלויות האלה מול היתרונות של יצירת חוויית נסיעה מסבירת פנים ומכילה יותר".

בעצומה שלה צ'ייני דוחקת במנהל התעופה הפדרלי (FAA) להורות לכל חברות התעופה ליצור מדיניות כוללת של לקוחות גדולים יותר, ש"תתעדף את הנוחות והרווחה של כל הנוסעים". צ'ייני, כמו גם נוסעים ומומחי נסיעות כבדי משקל אחרים, קוראים לחברות התעופה בארצות הברית לתקן את מדיניותן.

עניין של זכויות אדם

עורך הדין הקנדי לזכויות אדם בטיסות, גאבור לוקאץ', אמר ל-CNN כי הוא רואה בפרקטיקה של גביית מחיר כפול מנוסעים גדולים יותר עניין של זכויות אדם. "להיות אדם גדול זו לא בחירה, בניגוד למה שאנשים רבים מאמינים בטעות", אמר לוקאץ'. "למרבה הצער, אנשים גדולים מקבלים הרבה תשומת לב שלילית ומופנות נגדם הרבה דעות קדומות".

לוקאץ' ציין כי, "זה לא שמישהו קם בבוקר ומקבל החלטה שהוא הולך להיות אדם גדול. אז דרך העדשה הזו של זכויות אדם, אני לא רואה שום הצדקה לחייב את האנשים האלה בתעריף כפול". הוא המשיך ואמר שחברות תעופה אינן מספקות הנחות לנוסעים קטנים יותר או לילדים.

מלבד הנטל הכספי של רכישת שני מושבים, צ'ייני אומרת שיש עוד הרבה קשיים שהיא מתמודדת איתם כנוסעת גדולה, בייחוד מול נוסעים עוינים או דיילות. "הסטריאוטיפים סביב נוסעים במידות גדולות והעוינות כלפינו, כשאנחנו נוסעים במטוס, הם באמת נוראיים", אמרה צ'ייני וציינה שהיא זוכה לעוינות דומה כשהיא חולקת את חוויותיה באינטרנט.

38% מאוכלוסיית העולם סובלים מעודף משקל או השמנת יתר

מומחית נוספת לנסיעות במידות גדולות ויוצרת תוכן, כריסטי ליאן, שהפכה לאחרונה לוויראלית לאחר שפרסמה סרטון על הבעיות שהיא ואנשים גדולים אחרים מתמודדים איתן במטוסים, קיבלה גם היא שלל תגובות שליליות על שיתוף החוויות שלה. "שיתפתי את החוויה שלי עם חברות תעופה והראיתי למטיילים גדולים אחרים למה לצפות, אבל לא ציפיתי שכל כך הרבה אנשים יחשבו שהנקודות שהעליתי הן תלונות מכל סוג שהוא", אמרה ליאן ל-CNN. "חשבתי שאקבל תגובה אחת או שתיים שליליות כמו שאני תמיד מקבל עם סרטונים שמדברים על גודל גדול, אבל לא בכמות שקיבלתי".

דאגה מרכזית עבור נוסעים רבים במידות גדולות היא הקטנת גודל המושבים. במהלך שני העשורים האחרונים, הרוחב הממוצע של מושב מטוס הצטמצם מ-47 לכ-43 סנטימטרים, אפילו כש-38 אחוזים מאוכלוסיית העולם סובלים מעודף משקל או השמנת יתר, על פי נתוני הפדרציה העולמית להשמנת יתר.
לדברי לוקאץ', מידות מושבים קטנות יותר אמורות להדאיג את כל הנוסעים, לא רק את אלה שהם במידות גדולות. "זה מדאיג, כי להיות דחוס במושב קטן מאוד יכול, מלבד הנוחות שלך, גם להשפיע על הבריאות שלך, במונחים של סיכונים לפקקת ורידים עמוקים", אמר.

"אני לא בטוח מה המדע אומר על זה היום, אבל אני יכול להגיד שזו בעיה. חוץ מזה שאנחנו לא בקר". עוד מוסיף לוקאץ', "אנחנו מצפים, כשאנחנו עולים על מטוס, יתייחסו אליו ברמה סבירה של כבוד". בעוד שצ'ייני ואחרים דוגלים בשינוי ב-FAA, מחוץ לארצות הברית, כולל באוסטרליה וקנדה, ישנם חוקים המונעים מנוסעים לגבות סכומים שונים על פי מידות גופם עבור טיסות פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully