וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו המילה הראשונה שתיירים שמגיעים לישראל לומדים

כמעט מחצית מהתיירים שמגיעים לישראל נחשפים לראשונה למילה הזאת וגם מגלגלים אותה על הלשון. כל הפרטים שעולים מהפלטפורמה החדשה priceless.com. ומהו הטיפ הכי חשוב למבקרים כאן?

הבלוגרית ג'סטין פרנקוט באילת/צילום: ג'סטין פרנקוט

לקראת ההשקה של פלטפורמת ההטבות הייחודיות של חברת מאסטרקארד בישראל, ביצעה החברה מדגם מעניין מייצג, הבודק אילו המלצות נוהגים הישראלים להמליץ לתיירים וביניהן מהי המילה הראשונה אותה הם ילמדו ומהו המאכל שאסור לפספס.

את המחקר ביצעה החברה לקראת השקת פלטפורמת priceless.com בישראל, אשר פועלת בלמעלה מ-40 מדינות ברחבי העולם ומספקת גישה לחוויות ייחודיות ויוצאות דופן והנחות ביעדים התיירותיים המובילים בעולם.

מדריך תיירים מורה דרך ירושלים. Shutterstock, ShutterStock
הכול סבבה איתכם? תיירים בירושלים/ShutterStock, Shutterstock

vמאכל שימליצו לתיירים לא לפספס בארץ

בתשובה לשאלה מהי מילת הסלנג הראשונה שהיית בוחר ללמד תייר שמגיע לארץ, נבחרה ברוב מוחץ המילה "סבבה" עם 48% מהנדגמים שבחרו בה במקום הראשון. במקום השני נבחרה המילה "אחלה" עם 15%, ובשלישי "יאללה" עם 13%. למקום הרביעי הגיע הביטוי "חבל על הזמן" עם 8% ו"בלאגן" עם 6% במקום החמישי.

ד"ר אבשלום קור מסביר ש"החיים בצוותא גרמו לשילוב הדדי: מילים עבריות שאומצו על ידי הערבים (כמו: בגד-ים ומשלוח) ומילים בערבית שאומצו על ידי היהודים, כמו המילה 'סבבה' שהגיעה מהמילה 'צבאבא', אשר נשמעת בהגייה 'סבאבה' ופירושה: בנחת, ברגיעה, בצורה חלקה. בפי דוברי עברית 'סבבה' מייצגת הבעת הסכמה, כמו 'בסדר', 'טוב', בדרך כלל הסכמה בשמחה - במקביל למלה 'בכּיף' שגם היא מן הערבית".

בנוגע למאכל שימליצו לתיירים לא לפספס בביקורם בארץ, הישראלים בחרו באופן טבעי את המאכל הלאומי - הפלאפל, שזכה ל-40% מהקולות וחוגג השבוע (12.6.23 את יום הפלאפל הבינלאומי), כאשר שווארמה מגיעה למקום השני עם 22% וחומוס במקום השלישי עם 18%.

האטרקציה המומלצת ביותר לתיירים על פי הציבור בישראל היא סיור בירושלים העתיקה, עם 43%. במקום השני מתמקמת החוויה לצוף בים המלח עם 22% ובמקום השלישי לצפות בזריחה ממצדה עם 11%.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ערד מצדה בזריחה. sportphotography,
הכי פופולארי. מצדה/sportphotography

לא להתרגש מכך שהישראלים לפעמים רעשניים

למקום הראשון מבין המקומות המומלצים ביותר ליהנות משקיעה באר, נבחרו האתרים יפו העתיקה ומצדה, שתיהן עם 32%. במקום השלישי מכתש רמון בדרום עם 21% ואחריו חוף הילטון בתל אביב עם 11%.

ומהו הטיפ החשוב ביותר של ישראלים עבור מבקרים כאן? 18% מציעים לא להתרגש מכך שהישראלים לפעמים רעשניים ומחוספסים אך מלאים בחום ואהבה, 16% ציינו שכדאי לבקר באתרים אטרקטיביים, כגון ירושלים, ים המלח ותל אביב. 14% ציינו לא להיות פראיירים ו"שלא יעבדו עליכם", ביחד עם 12% שציינו כי כדאי לבדוק מחירים. 11% ציינו שכדאי לכייף, לזרום ולהירגע.

עבור השקת priceless.com יצאה מאסטרקארד בקמפיין ייחודי עם המסר של "לטייל כמו מקומי. פרייסלס". הקמפיין כולל בתוכו מילים מהסלנג הישראלי אשר נכתבו באנגלית ונותנים סט מילים התחלתי עבור התייר לנחיתה רכה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully