וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי מאות "ערפדים" חסרי ראש התגלו בבית קברות פולני מהמאה ה-18

12.6.2023 / 0:03

בית קברות מהמאה ה-18 התגלה בפולין ובו שלדים שגולגולתיהן מונחות בין רגליהם בטקס שנועד לשים קץ ל"קללת הערפדים" שרדפה את האזור

ככה נקברו ערפדים?/Shiver - Dark History

בפולין נמצא בית קברות עתיק בו אנשים קברו את יקיריהם, הוציאו אותם שוב מהקבר, ערפו את גולגולתיהם, הניחו אותן בין רגליהם והחדירו לפיהם מטבע - וכל זה במסגרת טקס שנועד לשים קץ לקללת הערפדים שלכאורה איימה על העיירה בזמנו.

עובדים בכפר לוזינו נתקלו באדמת הקבורה בזמן שסללו כבישים והרחיבו את רחוב קושצ'ילנה. ב-The First News הפולני דיווחו כי בית הקברות היה שייך לכנסייה מהמאה ה-18, כשלא מעט מ-450 הגופות שקבורות שם הוצאו מקבר האחים ונקברו מחדש. מומחים טוענים שהממצאים במקום מכוחיחים שבני משפחה המאמינים באמונות טפלות חפרו ושלפו מהאדמה את יקיריהם רק כדי לערוף את ראשם ולמנוע מצב שהם או אחד מבני משפחתם המנוחים יחזרו לחיים כערפדים.

בחפירות שנערכו נמצא שלמספר מהמתים הייתה גולגולת בין רגליהם ומטבע בפה - סימן לטקס נפוץ נגד ערפדים. "גילינו דוגמאות לאמונה במתים שחוזרים מהקבר, שניתן היה לעצור רק על ידי עריפת ראשים", אמר השבוע ל-Nadmorski24.pl מאצ'יי סטרומסקי, שמוביל את החפירות באזור, "אז האמינו שאם אחד מבני משפחתו של המנוח ימות זמן קצר לאחר ההלוויה, הוא או היא עשויים להיות ערפדים", הוא הסביר והוסיף "לכן, לאחר הקבורה, הקבר נפתח ומקורביו ערפו את ראשו של המנוח והניחו אותו בין רגליו".

עוד בנושא
גופה מרוסנת של "ערפדית" נמצאה בבית קברות עתיק בפולין

חוקר טוען שפגש ערפדים אמיתיים - ושהם מהלכים בינינו

סטרומסקי אמר ל-Post כי ל-20-30% מהגופות שהתגלו לאחרונה נמצאו לבנים ליד הראש, הידיים והרגליים. בכל פה הונח מטבע, כאשר אחד מהמטבעות מתוארך לשנת 1846. המטבע כנראה נועד "לאטום את נפשו של האדם ולתת לו אפשרות להמשיך לעולם הבא. גילינו גם שלד של אישה שערפו את ראשה", הוסיף סטרומסקי, "גולגולת של ילד הונחה על החזה שלה".

First News מדווח כי הכנסייה נבנתה בתחילת המאה ה-18 והתרחבה לאחר 1945. בשלב מסוים חוסלו קבריה הישנים וכמויות גדולות של עצמות הופקדו בגלוסקמאות (תיבות קטנות שמשמשות לקבורה משנית). סטרומסקי ציין שהצוות שלו גילה עצמות מנותקות בשלוש גלוסקמאות.

דף הפייסבוק של קהילת לוזינו פרסם במרץ האחרון שהשיפוצים באזור צפויים להימשך עד ספטמבר הקרוב. רק בשנה שעברה דיווחו חוקרים בפיאן, פולין, שגילו שרידים של "ערפדית" שנקברה עם מגל על צווארה ומנעול על הבוהן של רגלה השמאלית כדי למנוע את חזרתה מהמתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully