וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קברניטה של ספינה קיבלה הערה שובניסטית והגיבה בצורה מקורית במיוחד

22.6.2023 / 0:04

קייט מקיו רגילה לקבל תגובות שובניסטיות מגברים מתוקף היותה הקפטנית האישה היחידה בארה"ב. אך תגובה אחת גרמה לה לחרוג ממנהגה ולהגיב לה בצורה שנונה. צפו

קברניטה של ספינה עונה למיזוגנים/captainkatemccue

קייט מקיו היא האמריקנית הראשונה והאישה החמישית בלבד בעולם שמשמשת כרב-חובל של ספינה ענקית וכמו כמעט כל אישה שמקבלת תפקיד בכיר, היא נאלצת להתמודד מדי פעם עם תגובות סקסיסטיות ושובניסטיות של גברים שמפקפקים בה.

קייט כבר פיתחה עור של פיל וממש לא מתביישת בתפקיד שלה, שכדי להשיג אותו היא למדה והתמקצעה במשך 19 שנה. אלא שתגובה אחת שהיא קיבלה ברשת גרמה לה לשבור שתיקה. זה קרה כשבאחת התגובות לסרטון שהעלתה בטיקטוק גבר אחד כתב לה: "איך את יכולה להיות קברניט? את רק אישה" (כשהוא כותב באנגלית - "How can you be a captain? Your only a woman").

ככה היא הגיבה

במקום להתעלם כרגיל מהתגובה, מקיו, לה יש מעל 3.5 מיליון עוקבים בטיקטוק, החליטה הפעם לענות והעלתה סרטון שבו היא אמרה: "בדרך כלל אני מתעלמת מתגובות כאלו. אבל הגיע הזמן שאגיב לזה. אני בהלם מזה שאנשים עדיין לא מבינים את ההבדל בין 'your' לבין 'you're'".

עוד פורצת דרך

הטייסת בת ה-22 זועמת: למה תמיד חושבים שאני דיילת?

לכתבה המלאה

קפטנית הספינה היחידה בארה"ב. מקיו

"'you're' זה כמו you are - אתה סקסיסט. לעומת זאת'your' זה משהו שברשותך משום שהוא שייך לך. אם אתם צריכים עוד הבהרות, אתם יכולים למצוא אותי כאן. על כסא הקפטן". הסרטון נגמר בכך שקייט מתיישבת על הכסא שלה והעוקבים ובמיוחד העוקבות שהתמוגגו מהתגובה השנונה שלה, ש"הוציאה מהארון" את השובניסטים.

עם כ-600 אלף עוקבים באינסטגרם, השילוב של קפטן מקיו של עבודה סיזיפית וגברית בדרך כלל עם זוהר, הומור ושנינות הפך אותה למשפיעינת אמיתית ברשת החברתית. "אחד הדברים הטובים ביותר בתפקיד הוא היכולת לטייל ולחוות את העולם. הפוסטים שלי מכוונים להראות שיש הרבה הזדמנויות בעבודה הזו. ואם את רואה את זה - את יכולה להיות זה." היא אמרה בעבר.

"עד לא מזמן היו לספינות קברניטים דיקטטורים שאי אפשר היה לדבר איתם אלא אם כן הם פנו אליך. במהלך 20 השנים האחרונות, ראיתי את הקצוות הגסים של האנשים האלה מתעגלים - או שאם הם לא הצליחו להסתגל להווה אז לא היה להם יותר מקום על הסיפון".

בעוד שחיים בבועת שיוט במשך שלושה חודשים באמצע הים זה אתגר גדול למדי עבור רבים, קפטן מק'וי לא הייתה בוחרת בשום דבר אחר. "לעולם לא הייתי רוצה לעבוד במשרה של תשע עד חמש, כי ללכת לים כל יום זה שונה", היא אמרה. "האנשים על הסיפון, המקומות שבהם אתה מבקר, אפילו מזג האוויר - אף יום לא זהה ליום שלפניו."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully