וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה צופות השנה 4.35 מיליארד נוסעים, קרוב לשיא

עודכן לאחרונה: 6.6.2023 / 9:16

השמים הם הגבול: רבות מחברות התעופה צפויות לרשום רווחים גבוהים השנה, במיוחד במזרח התיכון ובצפון אמריקה. שנת 2023 תהיה שנה מצוינת לחברות התעופה, עם צפי של 4.35 מיליארד נוסעים ברחבי העולם. ואיך כל זה קשור לסינים?

חופשה במיקונוס, יוון/צילום: זיו ריינשטיין עריכה: זיו שטיינר

שנת 2023 תהיה שנה מצוינת לחברות התעופה, עם צפי של 4.35 מיליארד נוסעים ברחבי העולם. המספר הזה קרוב מאוד לשיא של 4.54 מיליארד הנוסעים בשנת 2019, לפני פרוץ מגפת הקורונה.

בענף התעופה מסבירים כי להתאוששות ניכרת זו אחראית במידה רבה סין, שנפתחה שוב לעולם - מה שיגרום לחברות תעופה לרשום רווחים גדולים יותר. המספרים מדברים על סך הכל הכנסות של 9.8 מיליארד דולר. מספר זה כפול מהתחזית הקודמת של ארגון חברות התעופה הבין-לאומי יאט"א (IATA). המחזור כולו צפוי להגיע ל-803 מיליארד אירו (בשנת 2019 הוא עמד על 838 מיליארד דולר). נתונים אלו נמסרו אתמול (שני) באספה הכללית של הארגון באיסטנבול.

חברות תעופה. ShutterStock
המחזור של חברות תעופה בעולם צפוי להגיע השנה ל-803 מיליארד אירו/ShutterStock

פערים בין אזורים גיאוגרפיים

עוד נמסר כי גם אם המרווח התפעולי של הענף יישאר השנה נמוך במידה ניכרת, הרי שמדובר בשיפור דרמטי מאז תחילת המגפה. רק כדי לסבר את האוזן - בשנת 2021 "אבדו" 42 מיליארד דולר, ובשנת 2020 שהיתה קשה במיוחד - 137.7 מיליארד דולר.

עם זאת, בארגון חברות התעופה הזהירו כי לא כל האזורים בעולם יציגו רווחים. כך למשל, חברות התעופה של צפון אמריקה, אירופה והמזרח התיכון צפויות להרוויח היטב. לעומתן, חברות באזור אסיה-פסיפיק, אמריקה הלטינית ואפריקה עדיין צפויות להפסיד השנה.

"הביצועים הפיננסיים של חברות התעופה טובים מהצפוי. רווחיות חזקה יותר נתמכת על ידי מספר התפתחויות חיוביות: סין הסירה את מגבלות הקורונה מוקדם מהצפוי, ההכנסות בתחום ההובלה נותרו גבוהות יותר מאשר אלו שלפני המגיפה וישנו גם שיפור בכל הקשור למחירי הנפט", אמר וילי וולש, מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבין-לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully