וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פתיחת הדלת בטיסה: חברות תעופה לא יושיבו נוסעים במעברי החירום

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 12:38

בחברת התעופה הקוריאנית "אסיאנה", כמו גם בחברות תעופה נוספות במדינה, הוחלט בשלב זה לא למכור כרטיסים למושבים במעברי החירום, עקב פתיחת דלת המטוס לאחרונה על ידי נוסע, שצפוי לעונש של עד עשר שנות מאסר

נוסע אחד הרס לכולם: בעקבות המקרה שפורסם בוואלה! תיירות בשבוע שעבר, ובו נוסע פתח את דלת החירום במטוס בעודו באוויר בעת שהנמיך לנחיתה, הכריזה חברת התעופה הדרום קוריאנית אסיאנה איירליינס (Asiana Airlines) כי תאסור על מכירת מושבים בשורות של יציאות החירום (המושבים 31A ו-26A) בכל 14 מטוסי האיירבוס A321ceo שלה.

"כאמצעי זהירות, מהלך זה יחול גם אם מדובר יהיה בטיסות מלאות לחלוטין", אמרו גורמים בחברת התעופה. "עם זאת, המכירות של מושבים המצויים לצד דלת החירום של דגמי מטוסים אחרים שאין להם בעיה מסוג זה, יימשכו כרגיל". בציטוט זה לא תוארה באופן ברור הבעיה שבה מדובר.

גם חברות תעופה אחרות מצטרפות

אתר Aerotime מדווח כי גם חברת התעופה אייר סיאול (Air Seoul), שהיא חברה בת של אסיאנה איירליינס, תיישם את אותה מדיניות. עם זאת, חברת אייר בוסאן (Air Busan), אף חברה בת נוספת של החברה, עדיין שוקלת אם ליישם את הכללים הללו. חברות תעופה דרום קוריאניות נוספות, כולל שתי חברות הלואו קוסט ג'ין אייר (Jin Air) ואייר פרמיה (Air Premia), בוחנות אף הן את האפשרויות העומדות בפניהן באשר למכירת מושבים ליד יציאות החירום של האיירבוס A321. יש לציין כי מדובר במטוס המשמש חברות תעופה רבות ברחבי העולם, כמו גם בישראל.

נוסע בחברת אסיאנה פתח את דלת החירום באוויר. טוויטר, צילום מסך
אסיאנה תאסור על מכירת מושבים ביציאת החירום. פתיחת דלת המטוס, בשבוע שעבר/צילום מסך, טוויטר

"הנוסע חש מחנק ואיבד שליטה"

כזכור, התקרית אירעה ב-26 במאי, כאשר מטוס איירבוס A321 של אסיאנה איירליינס ביצע טיסת פנים מהאי ג'ג'ו (Jeju) אל העיר דאיגו (Daegu). זמן קצר לפני הנחיתה פתח אחד הנוסעים את דלת יציאת החירום השמאלית - מה שגרם למספר נוסעים קשיי נשימה וחלקם נזקו לטיפול רפואי. שלשום (ראשון) הוציא בית משפט במדינה צו מעצר כנגד הנוסע בגין הפרה של חוקי התעופה, תוך פגיעה בביטחון המטוס ונוסעיו. העונש המרבי המוטל על עבירה מסוג זה הוא מאסר בפועל של עשר שנים. גורמים המעורבים בחריקה סיפרו כי הנוסע מצוי במתח רב לאחר שאיבד את מקום עבודתו וכי במהלך הטיסה חש מחנק, מה שהביא אותו לאבד שליטה ולפתוח את דלת החירום.

המטוס שבו התרחשה התקרית עדיין מקורקע, ככל הנראה לצורך בדיקות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully