וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנשים התעלפו בזה אחר זה": נוסע פתח את דלת המטוס בעודו באוויר

עודכן לאחרונה: 27.5.2023 / 8:09

מסיבה שטרם הובררה, פתח הנוסע את דלת החירום לקראת הנחיתה בטיסת אסיאנה בדרום קוריאה - ורוחות עזות חדרו למטוס. "זה היה תוהו ובוהו", סיפר אחד הנוסעים. צפו באירוע

מישהו כנראה ממש ציפה שהטיסה הזו תסתיים כבר: נוסע בטיסה שנערכה בדרום קוריאה פתח את דלת החירום של המטוס דקות ספורות לפני הנחיתה - ועורר כאוס ובהלה שאחזה ב-194 הנוסעים, שחוו רוחות עזות שחדרו אל פנים המטוס, כפי שניתן לראות בסרטון שתיעד את המקרה.

ביום שישי, מטוס האיירבוס A321 של חברת התעופה הדרום קוריאנית אסיאנה איירליינס (Asiana Airlines) ביצע טיסת פנים מהאי ג'ג'ו (Jeju) אל העיר דאיגו (Daegu). לקראת הנחיתה, בגובה של כ-215 מטרים בלבד מהקרקע, משך אחד הנוסעים בחוזקה בידית הפתיחה של אחת מדלתות החירום. כמה מהנוסעים ניסו למנוע מהאיש לבצע את זממו, אך הוא הצליח כאמור לגרום לפתיחה חלקית של הדלת, שנותרה פתוחה. מאותו הרגע, זרמי אוויר אדירים חדרו למטוס, בעוד שהנוסעים אוחזים בכוח במשענות המושבים שלהם.

צפו בתקרית

הנפגעים העיקריים: הנוסעים שישבו ליד הדלת

הניו יורק פוסט מדווח כי בין 194 הנוסעים, היו במטוס מספר בני נוער ספורטאים, שהיו בדרכם לתחרות, וכי לפחות 12 נוסעים נפגעו קל בתקרית. המטוס עצמו נחת בשלום בשדה התעופה, וכמה מהנוסעים שחוו קשיי נשימה נלקחו אל בית חולים מקומי. "זה היה תוהו ובוהו ואנשים שישבו קרוב לדלת התעלפו בזה אחר זה, בעוד שהדיילות ניסו לאתר בין הנוסעים רופאים שיוכלו לסייע במצב", סיפר אחד הנוסעים. "חשבתי שהמטוס מתרסק, חשבתי שאסיים כך את חיי", הוסיף נוסע אחר.

אמו של אחד הנערים שהיו על המטוס סיפרה לכלי תקשורת מקומיים כי "ילדים בכו ורעדו מפחד. מי שהיו בהלם הגדול מכל הם מי שישבו ליד הדלת שנפתחה".

נוסע בחברת אסיאנה פתח את דלת החירום באוויר. טוויטר, צילום מסך
לפחות 12 נוסעים נפגעו קל בתקרית. דלת המטוס פתוחה בטיסת אסיאנה/צילום מסך, טוויטר

ניסה לקפוץ בעצמו מהמטוס

החשוד, ששמו לא נמסר, הוא בשנות ה-30 לחייו והוא נעצר מיד לאחר הנחיתה. הוא הודה במעשיו אך לא הסביר מדוע עשה זאת. עדי ראייה נוספים סיפרו כי אותו נוסע אך ניסה לקפוץ החוצה מהמטוס בעודו באוויר. "קשה לנהל איתו דו-שיח הגיוני", סיפר גורם רשמי. "אך נחקור את המניע שלו והוא יקבל את עונשו".

מומחה התעופה ג'פרי תומאס תיאר את התקרית הזו כ"מוזרה מאוד". לדבריו, מבחינה טכנית בלתי אפשרי לפתוח את הדלתות הללו בטיסה. הוא גם העריך כי הרוחות שחדרו למטוס נשבו במהירות של כ-270 קמ"ש. "זה נראה בלתי סביר שאפשר לפתוח את הדלת מלכתחילה בתנאים אלו, אבל איכשהו זה קרה", הוא אומר. גורמים רשמיים במשרד התחבורה בדרום קוריאה מסרו כי תיערך בדיקה על מנת לקבוע האם התרחשה חריגה מנוהלי הבטיחות בכל הקשור לתחזוקת המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully