וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזיה במטוס: נוסעת פתחה את הדלת וגלשה במגלשת החירום

עודכן לאחרונה: 29.5.2023 / 10:55

הנוסעת האמריקנית ירקה על נוסע, דחפה דיילת וברחה מהמטוס בעת שהוא נע לקראת ההמראה. היא תחויב להחזיר לחברת התעופה 42,000 דולרים

מה קורה לאנשים בזמן האחרון? רק לאחרונה דיווחנו על נוסע בטיסה בדרום קוריאה שפתח את דלת החירום בזמן שהמטוס הנמיך לקראת הנחיתה, וכעת צץ הסיפור המוזר הזה: נוסעת בטיסה של חברת התעופה אמריקן איירליינס ירקה על אחד הנוסעים, דחפה את הדיילת ואז פתחה את דלת החירום של המטוס בעודו נוסע על המסלול לקראת המראה. והשיא: לאחר פתיחת הדלת, היא גלשה אל הקרקע באמצעות מגלשת החירום - אותה מגלשה מתנפחת שנועדה למטרת פינוי מהיר ממטוסים בעתות חירום. כעת, אותה נוסעת חויבה על ידי בית המשפט בארצות הברית לשלם לחברת התעופה פיצוי בגובה של 42,000 דולרים.

מטוס יציאת חירום. ShutterStock
לאחר פתיחת הדלת, הנוסעת גלשה אל הקרקע באמצעות מגלשת החירום/ShutterStock

סירבה לסגור את הטלפון

אתר התיירות Paddle Your Own Kanoo מדווח כי הנוסעת היא סינתיה מקנייט, בת 24 מרוצ'סטר שבמדינת ניו יורק. הקנס הוטל עליה בסוף השבוע שעבר לאחר שהגיעה להסדר טיעון עם התובעים על התקרית שאירעה ב-19 באפריל 2022. תקרית זו גרמה לעצירה זמנית של כל הטיסות בשדה התעופה הבינלאומי באפלו ניאגרה, עד שרשויות החוק התערבו והשיבו את הסדר על כנו.

התובעים טענו, כי מקנייט התעצבנה כאשר הדיילות ביקשו ממנה להפסיק לשוחח בטלפון הנייד שלה בזמן שמטוס החל לנוע לעבר מסלול ההמראה, לקראת טיסה מהעיר באפלו לשיקגו. בשלב זה מקנייט קמה ממושבה, ניגשה לקדמת המטוס והחלה להתווכח עם כמה מהנוסעים, מה שגרם לה בסוף הוויכוח לירוק על אחד מהם.

בהסדר הטיעון שלה, מקנייט הודתה כי לאחר מכן היא ניסתה לפתוח את דלת המטוס ודחפה דיילת שניסתה לעצור אותה. לאחר מכן היא הצליחה לפתוח את הדלת בזמן שהמטוס היה בתנועה, מה שגרם למגלשת החירום להיפתח באופן אוטומטי. בשלב זה מקנייט פשוט החליקה במגלשת החירום, הגיעה אל הקרקע והחלה לרוץ על משטח האספלט עד שנעצרה על ידי אנשי הביטחון של שדה התעופה.

אמריקן איירליינס. יחצ,
אמריקן איירליינס/יחצ

הנוסעים הועברו לטיסות חלופיות

המשטרה גם טענה כי היא התנגדה למעצר וגרמה לנזק באחד מקירות תא המעצר שלה, אך האשמות אלו הוסרו מאוחר יותר מהסדר הטיעון. עם זאת, היא אכן הודתה שמעשיה גרמו לביטולה של הטיסה ולכך שחברת התעופה נדרשה להזמין מחדש את שאר הנוסעים לטיסות חלופיות. חברת אמריקן איירליינס העריכה כי עלות הזמנת הנוסעים לטיסות החלופיות והחלפת מגלשת החירום עמדה על כ-50,000 דולרים.
מעבר לקנס שהוטל עליה, היא נידונה לשלוש שנות מאסר על תנאי באשמת תקיפה. היא גם חויבה להשתתף בתוכנית לגמילה מסמים ולהתחיל בטיפול פסיכולוגי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully