וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוס איירווייס לא תוכל לטוס מעל לבנון עקב בעלות ישראלית

עודכן לאחרונה: 7.5.2023 / 16:53

חברת "טוס איירווייס", שמפעילה טיסות בין ישראל ליוון וקפריסין, לא תוכל לטוס מעל שמי לבנון, זאת לאחר שהלבנונים גילו כי מחצית מהחברה בבעלות של חברת "כנפיים" הישראלית. "זה עד להודעה חדשה", אמר מנכ"ל רשות התעופה הלבנוני

רשת מלונות לואיס, קפריסין/צילום: אתר הרשת

בעוד השמיים למזרח נפתחים עם טיסות ישראליות שעוברות מעל סעודיה ועומאן, דווקא בצפון הם מתחילים להיסגר: ממשלת לבנון אסרה על חברת "טוס איירווייס" (TUS Airways), חברת התעופה הגדולה בקפריסין לטוס דרך המרחב האווירי של לבנון, זאת מכיוון שמחצית החברה נמצאת בבעלות ישראלית, כך לפי רשות התעופה האזרחית של לבנון שהוציאה את האיסור ביום שישי האחרון.

TUS הוקמה בשנת 2015, זמן קצר לאחר חיסולה של "סייפרוס איירווייס" (Cyprus Airways) ולמרות שברשותה חמישה מטוסי איירבוס A320 בלבד, החברה היא רשמית חברת התעופה הגדולה בקפריסין.

למרות שהבסיס המרכזי של חברת התעופה נמצא במרכז לרנקה, TUS מתמקדת בעיקר בטיסות לישראל וממנה. החברה מפעילה טיסות גם ליוון, ויש לציין כי הטיסות ליעדים אלו לא יפגעו היות ולבנון לא נמצאת בנתיב הטיסה מישראל ואליה. מה שכן עלול להיפגע הוא קו עתידי בין ביירות ללרנקה, שפחות רלוונטי לנו.

בהצהרה שפרסמה סוכנות הידיעות הלאומית של לבנון, אמר מנכ"ל רשות התעופה, פאדי אל-חסן, כי האיסור לטוס מעל המרחב האווירי של המדינה הוצא מכיוון שחברת "כנפיים הולדינגס" הישראלית מחזיקה כעת ב-49.9% ממניות TUS Airways. כזכור, לבנון רואה בישראל 'מדינת אויב', והמדינה הטילה עלינו חרם כלכלי מאז שנת 1955.

טוס איירווייס TUS Airways. אלעד ויינשטיין,
לא תוכל לטוס מעל לבנון בגלל בעלות ישראלית. TUS Airways/אלעד ויינשטיין

החברה עומדת בסתירה לחוק החרם על ישראל

"החלטנו למנוע מהחברה הקפריסאית TUS לטוס במרחב האווירי של לבנון ולמנוע ממנה לנחות בנמל התעופה הבינלאומי רפיק חרירי הביירות עד להודעה חדשה", אמר אל-חסן ביום שישי.

כפי שפורסם באתר Paddle your own kanoo, ללבנון נודעה כי ל-TUS יש חצי בעלות ישראלית, רק לאחר שרשות התעופה האזרחית הקפריסאית הודיעה למקבילתה הלבנונית, כי חברת התעופה מועמדת לספק שירותי אוויר בין שתי המדינות במסגרת הסכם דו-צדדי משנת 2017.

אל-חסן אמר כי המחלקה שלו ביצעה מחקר שגרתי באינטרנט וגילה ש-TUS הייתה בבעלות חלקית של חברה שבסיסה בישראל, מה שהעמיד אותה בסתירה לחוק החרם על ישראל.

בשנה שעברה, TUS עשתה היסטוריה כאשר הפעילה את הטיסה המסחרית הראשונה בין ישראל לקטאר כדי להביא אוהדי כדורגל ישראלים למונדיאל שהתקיים בדוחא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully