וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים שאנשים שוכחים במטוס - ואיך להימנע מכך

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 8:20

זה יכול לקרות לכולם: דרכון, ארנק או משקפי שמש יקרים שנשכחים בכיס גב המושב במטוס. אז מה אנשים שוכחים במטוס (תהיו מופתעים) ובאילו טריקים פשוטים תוכלו להשתמש כדי שלכם זה לא יקרה

דיילת מסבירה מדוע חשוב להעביר טלפונים למצב טיסה/tiktok/cierra_mistt

תמיד קחו לעצמכם עוד רגע כדי לבדוק באזור המושב שלכם ולוודא שלא שכחתם כלום, כי לא תאמינו מה אנשים שוכחים במטוס. אתר התיירות The Points Guy ראיין אנשי צוות אוויר ולא מעט נוסעים במטרה לגלות את האוצרות הללו - ובעיקר מה לעשות כדי להימנע משכחת פריטים אישיים במטוס.

אחת הדיילות שרואיינה, העובדת בחברת התעופה האמריקנית סאות'ווסט איירליינס, מודה כי מעולם לא מצאה בכיס המושב טבעת יהלום או כל פריט עוצר נשימה אחר, אך עם זאת יש לה לא מעט סיפורים על פריטים אחרים שנשכחו.

דיילת מעמיסה מזוודה לתא המטען במטוס. ShutterStock
נוסעים גם שוכחים מזוודות שלמות במטוס/ShutterStock

הרוב: דרכונים וארנקים

לדבריה, עיקר הפריטים שנמצאו בכיסי גב המושב כוללים דרכונים וארנקים. הסיבה היא ככל הנראה שנוסעים רבים מרוקנים את כיסי המכנסיים או הז'קטים שלהם בתחילת הטיסה כדי ללא יפריעו להם במהלך הישיבה הארוכה. בנוסף, נוסעים רבים מורידים מתיקי היד המאוחסנים מעליהם פריטים שונים כדי שיימצאו בהישג יד, אך אינם ממהרים להחזירם למעלה. וכך, לאחר נחיתת המטוס, בעת שהם ממהרים לצאת החוצה אל חופשתם, הם שוכחים לבדוק מה נשאר מאחור.

נותר רק לדמיין מה עובר בראש כאשר מגיעים אל עמדת בידוק הדרכונים או המכס ומגלים שהדרכון, תעודת הזהות, הכסף המזומן ושאר דברים חשובים נותרו הרחק מכם. ואז, במקום לצאת החוצה ולהסתער בחדווה על החופשה שלכם, אתם נאלצים לחזור ולהתמודד עם אתגרים בירוקרטיים מעצבנים (בהנחה שהפריטים שלכם אכן נותרו במקומם ולא נלקחו על ידי זרים).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דרכון ישראלי. ShutterStock
נוסעים רבים מרוקנים את הכיסים בתחילת הטיסה. דרכונים וארנקים הכי נשכחים/ShutterStock

טאבלים, משקפיים וגם מזרקי אינסולין

כעת נשאלת השאלה - למה אנשים בכלל משתמשים בכיס גב המושב שלהם לטובת אחסון פריטים חשובים? בראש ובראשונה, אין ספק כי מדובר באלמנט מזוהם למדי, כזה שאינכם רוצים לתחוב אליו את ידיכם. אבל מצד שני, לא מעט ספרים, טאבלטים ומשקפיים נשכחו בהם. ישנם גם לא מעט סיפורי זוועה על נוסעים שגילו בכיסים הללו חיתולים מטונפים, מזרקי אינסולין ושאר "אוצרות".

על פי הראיונות שערך כתב הכתבה בנושא עולה כי לא מעט נוסעים משתמשים בכיסים הללו לטובת אחסון טלפונים ובקבוקי מים. רבים מהם מקפידים לנקות אותם לאחר הנחיתה. "זה אולי מגעיל, אבל למעשה - המטוס כולו מגעיל", סיפרה אחת המרואיינות. אגב, יש לציין כי מעבר לבעיית השכחה של הפריטים, הרי שפריטים גדולים במיוחד הנתחבים לכיס המושב עלולים להפריע למי שיושבים לפניכם.

נוסעים במחלקת תיירים במטוס. Shutterstock, ShutterStock
למה אנשים בכלל משתמשים בכיס גב המושב לטובת אחסון פריטים?/ShutterStock, Shutterstock

לא השתמשתם - לא שכחתם

באופן טבעי, הדרך הקלה ביותר להימנע משכחת פריטים בכיס גב המושב היא פשוט לא להכניס אותם לשם מלכתחילה. עם זאת, כולנו יודעים היטב עד כמה העצה הזו יכולה להיות מורכבת לביצע במחלקת התיירים הצפופה, כאשר אתם דחוסים בין נוסעים אחרים. וכך, במקום להידחק שוב ולהחזיר את הפריט לתיק היד שמעליכם, אתם פשוט שמים אותו בכיס הידוע לשמצה הזה.

מי שמעוניינים בפתרון יותר היגייני לאחסון חפצים בהישג יד, מוזמנים לרכוש תיק ייעודי קטן לנסיעות שמתלבש על המגש של המטוס או כל ארגונית אחרת שתהיה נוחה לכם. כמובן, מומלץ לנקות היטב את התיק שלכם לאחר הירידה מהמטוס. ישנם גם כיסויים ייעודיים למגש המטוס, הנראים כמו שרוול מיוחד וכוללים מקומות אחסון. מעבר ליכולת האחסון שלו, תיק מסוג זה הוא גם אלמנט בולט לעין שלא תוכלו לשכוח לאחר הנחיתה.

נוסעים טיסה. ShutterStock
כאשר אתם דחוסים בין נוסעים, אתם עלולים לשכוח דברים/ShutterStock

בכל זאת שכחתם? זה מה שתעשו

אם בכל זאת שכחתם במטוס פריטים חשובים, יש מה לעשות ואין צורך להיכנס לפאניקה. אם אתם בטיסת פנים (למשל בטיסה לאילת או טיסת פנים בתוך מדינה אחרת), הרי שכל עוד לא עזבתם את השטח המאובטח של שדה התעופה, פשוט הסתובבו וחזרו לאחור אל השער שלכם ושאלו את העובדים במקום אם הם נתקלו בחפצים שלכם. אם לא, בררו האם ניתן לשלוח את אחד העובדים אל פנים המטוס כדי לבדוק את כיס המושב שלכם. ככל שהמידע על המיקום המדויק המושב שלכם יהיה בהישג יד - כך החיפוש יהיה יעיל ומהיר יותר.

אם מדובר בטיסה בינלאומית ו/או אם כבר חלפתם על פני השטח המאובטח (למשל, הגעתם אל קרוסלת המזוודות) - הרי שכבר לא תוכלו לחזור לאחור. במקרה כזה, חפשו נציג של חברת התעופה שעמה טסתם או נציג שירות של שדה התעופה ובקשו מהם סיוע.

אם חלף זמן רב מדי, יש סיכוי שהמטוס כבר יצא לדרך ליעד אחר או שהחפצים שלכם כבר נמסרו למחלקת אבדות ומציאות של שדה התעופה. במקרה זה, תתבקשו למלא ולהגיש טופס מיוחד. חלק מחברות התעופה אף מציעות טפסים מקוונים שניתן למלא באתרים שלהן, וכך גם ניתן לבדוק את התקדמות החיפוש אחר הפריט שלכם. מבדיקה שערכנו באתרי חברות התעופה הישראליות, לא מצאנו טפסים מקוונים אלא רק דרכי פנייה בטלפון או בווטסאפ. עם זאת, בישראל, ניתן למלא טופס מקוון באתר רשות שדות התעופה עבור פריטים שהלכו לאיבוד בשטחי הטרמינלים השונים.

שדה התעופה בוולנסיה, ספרד. ShutterStock
אם לא עזבתם את השטח המאובטח של שדה התעופה, תוכלו לבדוק אם מצאו את הפריט שלכם במטוס/ShutterStock

מתכשיטים ופריטי וינטג' ועד מזוודות שלמות

כך או אחרת, במקרים רבים האבידות אכן יושבו אליכם, אך יש לא מעט סיפורים קורעי לב על פריטים נדירים ויקרים שנשכחו ונעלמו לעד. ואם פעם תהיתם להיכן מגיעים כל הפריטים שנשכחו אבל אף אחד לא דרש אותם, כדאי להכיר את החנות היחידה בארצות הברית שמוכרת פריטים מסוג זה - ולא תאמינו אילו הפתעות תוכלו למצוא בה: מתכשיטים ופריטי וינטג' ועד מזוודות שלמות, על תכולתן המלאה.

אך בעוד שפריטים שנשכחו אפשר "להשלים" בקלות ברכישה ביעד שאליו הגעתם, הרי שכאשר מדובר בדרכון ובמסכמי נסיעה נחוצים אחרים - המצוקה יכולה להיות גדולה שבעתיים. כידוע, לא תוכלו להיכנס למדינה אחרת ללא דרכון, ואם נזכרתם מאוחר מדי והמטוס כבר יצא לדרכו - עומדות בפניכם שתי אופציות גרועות למדי: האחת היא להמתין בשטח שדה התעופה עד שהצוות יאתר את הדרכון שלכם ויטיס אותו בחזרה אליכם (מה שעלול להימשך זמן רב). האופציה השנייה, השכיחה יותר, היא שפשוט תיאלצו לשוב לארץ בטיסה הבאה.

לכן, זו השורה התחתונה: השאירו את חפצי הערך שלכם בתוך תיק היד או בכיס. ואם אין לכם ברירה ואתם חייבים לעשות שימוש בכיס המושב, הגדירו לעצמכם תזכורת בטלפון הנייד, שתצפצף לקראת מועד הנחיתה המשוער ותזכיר לכם לאסוף את מה שצריך לאסוף עוד לפני שאתם עוזבים את המטוס. הפעולה הקטנה הזו בהחלט עשויה לחסוך לכם עוגמת נפש רבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully