וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורדון: האזור בצרפת עם הכפרים הכי יפים במדינה

עודכן לאחרונה: 16.4.2023 / 13:31

המרחב הכפרי של מחוז דורדון בצרפת מציג בפני המטיילים נופים פסטורליים, סיפורים היסטוריים מרתקים וגם כמה כפרים ציוריים שאסור לכם להחמיץ

האי שמחליף ידיים בין ספרד לצרפת כל חצי שנה/@reallifegeo

מחוז דורדון (Dordogne) שבדרום-מערב צרפת טומן בחובו סיפורים היסטוריים מהקדומים ביותר ביבשת, כמו גם כמה מהנופים היותר רומנטיים של צרפת כולה. ארכיאולוגים מצאו עדויות למגורי אדם בדורדון כבר לפני 400,000 שנים, וגבעות סלעי הגיר המרשימות של האזור גדושות במערות שבהן חבויים כמה מציורי המערות הקדומים (והחשובים) בעולם.

בין המאות ה-12 וה-16 לספירה, החלו להופיע במרחב זה כפרים, שישבו על גדות נהרות ולצד היערות. בתקופה זו, האזור היה ידוע בשם פריגור (Perigord), שם שעדיין אהוב מאוד על המקומיים. באותה תקופה הוקמו כנסיות שהנציחו את שמותיהם של קדומים נוצרים וכן נבנו טירות מרשימות. עם הזמן הכפרים בוצרו, כהכנה למלחמות מול פולשים פוטנציאליים. כיום, כל אלו - מהטופוגרפיה הייחודית ועד השרידים ההיסטוריים - הופכים את דורדון לשם נרדף למרחב כפרי יפה להפליא. אתר Euronews בחר את שבעת הכפרים היפים ביותר בדורדון, שאתם חייבים לבקר בהם.

רוקאמאדור: קפלות מימי הביניים

הכפר רוקאמאדור (Rocamadour) שוכן על מצוק גבוה מעל ערוץ נהר ובו מתנשאת טירה מהאגדות. מאחר שמדובר במקום כה פוטוגני המושך אליו מבקרים רבים, תעשו בחוכמה אם תגיעו אליו בשעת בוקר מוקדמת, כדי להימנע מההמונים שצובאים עליו וממלאים את סמטאותיו. למרות שמדובר בכפר קטן יחסית, הרי שבמהלך ימי הביניים היה רוקאמאדור אחד מאתרי העלייה לרגל החשובים ביותר ביבשת אירופה, ומסיבה זו הוא גם נותר שמור יחסית במרוצת השנים.

שערי אבן ומדרגות רבות יובילו אתכם אל מתחם כנסייתי שבו מספר קפלות, אתרי קבורה תת-קרקעיים וגם אל בזיליקת סן-סובר (Basilique Saint-Sauveur) שהיא אתר מורשת של אונסק"ו.

בדומה לימי העבר, גם כיום מגיעים לכפר צליינים רבים, במטרה לראות את פסל "המדונה השחורה" המפורסם. הרחוב הראשי של הכפר משמש כמדרחוב נטול מכוניות, ובו שפע של מסעדות.

עוד בוואלה!

הבריחה להרים: חופשת הקיץ המפנקת במקום הכי קריר באירופה

לכתבה המלאה

לימייל: לשחות בנהר

הכפר לימייל (Limeuil) ממוקם על גבעה מיוערת יפה בין שני נהרות, ומיקום זה סייע לו לשגשג במשך מאות שנים בזכות נתיבי הסחר שעשו את דרכם באותם נהרות. מצד שני, המיקום הזה גם היה בעוכריו, מאחר שהוא הפך להיות קו החזית אל מול פלישות של ויקינגים ומלחמות עם אנגליה.

כיום, הכפר המבוצר הוא אטרקציה תיירותית גדושה באסתטיקה. יש בו בתים עם גגות רעפים ייחודיים וגישה נוחה אל גדות נהר מוריקים, כאשר גשרים ממקומרים מהמאה ה-19 משלימים את החוויה הנופית. אל נהר זה מגיעים שחיינים רבים, כמו גם חובבי שיט בסירות קטנות.

לה רוק גז'אק: בזכות הטירה

מאחורי הכפר לה רוק גז'אק (La Roque Gageac) מתנשא מצוק אבן גיר שגורם לכפר להיראות ציורי למדי. בתי הכפר, שנראים כמו צעצועים יפים, רובצים על הגבעה וחלקם נושקים לגדת הנהר. אבל מעל כל אלו, האטרקציה המרכזית היא הטירה הנורמנית שמתנשאת בראש הכפר. תוכלו להגיע אליה בהליכה ברחובות צרים ומעט מאתגרים, שבהם ימתינו לכם לא מעט מסעדות.

בנאק: לטייל בסרט

בנאק (Beynac) נחשב לאחד הכפרים היפים מסוגו בצרפת, ואין זה מפליא לגלות שהכפר שימש בשנת 2000 רקע לחלק מצילומי הסרט "שוקולד". טיול בכפר מזכיר לעתים מסע בזמן, עם רחובות שמורים מימי הביניים, בתים בעלי גגות מרשימים שבנויים מאבן מקומית. הכפר מאכלס גם מזח על הנהר שממנו יוצאים סיורי שיט על דוברה מסורתית. מעל הכפר מתנשא שאטו דה בנק (Château de Beynac), טירה מהמאה ה-12, שאף היא הופיעה במספר סרטים, בהם "נקמת המוסקטרים" ו"הדו-קרב האחרון".

כדאי לדעת כי בכל יום שני בין אמצע יוני לאמצע ספטמבר מתקיים בכפר שוק אוכל שמציג לראווה את התוצרת המקומית הידועה של האזור.

דום: לגלות את המערות

גם דום (Domme) הוא באסטיד - כפר מבוצר מימי הביניים, אבל הודות למיקומו המצוין (כ-150 מטרים מעל גדות נהר), הוא מציע את אחד מהנופים ביפים באזור. לפני מאות שנים, היווה גובהו קו הגנה אל מול פולשים פוטנציאליים, במיוחד במהלך מלחמת מאה השנים. עם זאת, בשנת 1346 הוא נכבש ונשלט למשך זמן קצר בידי האנגלים. רמזים לתפקידו כקו הגנה ניתן לראות כיום בדמות סוללות מבוצרות ושערים חסונים המקיפים אותו מכל עבר. למרגלות דום ממתינה לכם מערה מדהימה שאורכה כ-450 ובה שפע של נטיפים וזקיפים.

סנט אמונד קולי: מגדל פעמונים ואוכל מקומי

בליבו של הכפר סנט אמונד קולי (Saint-Amand-de-Coly) שוכנת כנסייה רומנסקית מבוצרת המתוארכת למאה ה-12 ומתנשאת גבוה מעל סמטאותיו. הקדוש אמונד, שעל שמו קרוי הכפר, היה נזיר בן המאה השישית לספירה ועל פי המסורת המקומית הוא התגורר במערה על צלע גבעה סמוכה. ליד כנסיית הכפר ניתן למצוא גם שרידים של מנזר עתיק. ובכלל, נראה כי העבר עדיין מצוי כאן מכל עבר, כולל מגדל פעמונים עתיק, תנור אפיית לחם משותף ואסם טבק שהוסב למרכז מסחרי שבו נמכרים מאכלים מקומיים. חובבי הטבע ישמחו לגלות כי ליד הכפר מתפתלים שבילי טיול יפים.

קסטלנו לה-שאפל: חוויה במוזיאון המלחמה

הכפר הקטן קסטלנו לה-שאפל (Castelnaud-la-Chapelle) ממוקם בין נהרות ובו בתי אבן המעוטרים בתריסי עץ ושערים מקומרים. זהו גם מקום מעולה לעשות פיקניק נינוח על גדת אחד הנהרות. עם זאת, האטרקציה העיקרית בכפר היא שאטו דה קסטלנו (Chateau de Castelnaud), דוגמה שמורה להפליא של טירה מסורתית שלצדה ממתינות לכם נקודות תצפית מרשימות על עמקי האזור.

הטירה היא גם ביתו של מוזיאון מלחמה שבו מוצגים, בין השאר, העתקים של כלי נשק מהתקופות ההיסטוריות שבהן היווה הכפר נקודה אסטרטגית חשובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully