וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה מקובל להשעין את המושב לאחור בטיסה? תלוי מאיפה אתם באים

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 10:59

סקר בינלאומי מצא מה הכי מעצבן את האירופאים בטיסה ולאיזו התנהגות מעצבנת במיוחד תושבי איחוד האמירויות מתייחסים בסלחנות. וגם: נשים נוטות להיות יותר חסרות סובלנות מגברים להתנהגויות שנויות במחלוקת במטוס, למעט התנהגות אחת ספציפית. יכולים לנחש מהי?

2 נוסעות בטיסה בברזיל הולכות מכות/צילום: טוויטר

אז להוריד את משענת המושב לאחור או לא? זו השאלה. התשובה עליה, אגב, היא ממש לא אוניברסלית - כי הכל תלוי מאיזו תרבות הגעתם. כך לפחות עולה מסקר בינלאומי חדש שהוצג לאחרונה באתר החדשות האמריקני CNBC. הסקר בדק את היחס של גברים ונשים מתרבויות שונות למגוון של התנהגויות במטוסים - מחליצת נעליים ועד אי שימוש באוזניות.

הסקר נערך על ידי חברת המחקר YouGov ב-18 יעדים שונים בעולם וממנו עולה, בין השאר, שהאירופאים נוטים להיות מוטרדים יותר מאחרים מהתנהגויות מסוימות במטוס, הנחשבות לעתים לשנויות במחלוקת. לעומתם, מי שהיו בעלי הסובלנות הגדולה ביותר להתנהגויות הללו היו תושבי איחוד האמירויות הערביות.

כך למשל, הנשאלים מאירופה היו הכי פחות סובלניים לשכרות בטיסה, לאי שימוש באוזניות ולבעיות היגיינה של נוסעים אחרים. רוב הנשאלים האירופאים גם ראו בהורדת משענת המושב לאחור כהתנהגות בלתי הולמת (60 אחוזים טענו כי התנהגות זו אינה "אינה מקובלת במידה-מה" או "לחלוטין לא מקובלת"). אגב, יש לציין כי אוכלוסיית אירופה נחשבת לגבוהה ביותר בעולם, כך שנושא ההישענות לאחור ומרווח הרגליים קריטי יותר בעבורם. לעומתם, רק 32 אחוזים מתושבי איחוד האמירויות שהשתתפו בסקר טענו כי ההישענות לאחור אינה מקובלת עליהם - נתון הנמוך בהרבה מהממוצע העולמי שעולה מהסקר: 52 אחוזים.

שינה במטוס. ShutterStock
60% מהאירופים טענו כי התנהגות זו אינה הולמת. הורדת המושב בטיסה/ShutterStock

ליד מי לא כדאי לכם להתנשק?

נוסף על כך, תושבי האיחוד מגלים סובלנות רבה יותר לבכי של תינוקות במטוס (רק 19 אחוזים טענו כי הדבר אינו מקובל עליהם). עם זאת, יש עניין אחד שמטריד יותר מכל את תושבי האיחוד: כמעט 40 אחוזים מהנסקרים אלו טענו כי גילוי חיבה פומביים (כגון נשיקות) מפריעים להם. זאת לעומת 21 אחוזים מהאירופאים.

כך או אחרת, נראה כי ההסכמה הגורפת בקרב הרוב המכריע של הנשאלים נוגע לעניין השכרות בטיסה, שנחשבת להתנהגות הכי פחות מקובלת: 77 אחוזים מהמשיבים בצפון אמריקה ו-78 אחוזים מהמשיבים באירופה טענו כך. כאשר בוחנים את העניין בחלוקה בין נשים וגברים, עולה כי נשים רואות שכרות במטוס בחומרה רבה יותר מגברים (81 אחוזים לעומת 70 אחוזים).

ובכלל, נשים היו פחות סובלניות מגברים לכל ההתנהגויות שנבדקו בסקר, למעט אחת: בכי של תינוקות. נמצא כי רק 21 אחוזים מהנשים טענו כי בעיניהן זוהי התנהגות שאינה מקובלת.

עוד עולה מהסקר כי בהשוואה לממוצע העולמי, האמריקנים נוטים יותר לראות מעשים כחליצת נעליים בטיסה או דברים הקשורים לענייני היגיינה כבלתי מקובלים. לעומת זאת, הם יותר מוטרדים מאחרים מתינוקות בוכים ומילדים רועשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נוסע עם תינוק בטיסה. ShutterStock
בכי של תינוקות בטיסה לא מקובל בקרב 21% מהנשים בלבד/ShutterStock

התנהגויות לא מקובלות בטיסה (באחוזים, לפי מוצא)

שכרות: אירופאים (78), אמריקנים (77) איחוד האמירויות (57) אסיה והפסיפיק (73).

טיפוח אישי (סירוק שיער, גזיזת ציפורניים): אירופאים (70), אמריקנים (60) איחוד האמירויות (37) אסיה והפסיפיק (46).

נוסעים שמשעינים את המושב לאחור: אירופאים (62), אמריקנים (61) איחוד האמירויות (33) אסיה והפסיפיק (43).

ילדים רועשים (מגיל 4. לא תינוקות): אירופאים (53), אמריקנים (56) איחוד האמירויות (32) אסיה והפסיפיק (49).

חליצת נעליים: אירופאים (52), אמריקנים (56) איחוד האמירויות (38) אסיה והפסיפיק (49).

נוסעים פטפטנים: אירופאים (38), אמריקנים (36) איחוד האמירויות (32) אסיה והפסיפיק (43).

גילוי חיבה פומביים (כגון נשיקות): אירופאים (21), אמריקנים (26) איחוד האמירויות (39) אסיה והפסיפיק (39).

תינוקות בוכים: אירופאים (20), אמריקנים (26) איחוד האמירויות (19) אסיה והפסיפיק (27).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully