וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה לעתיד: האם כך ייראו מטוסי הנוסעים של המחר?

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 13:01

ישיבה בקומות, מושבים "צפים" ותאי שנראים תת-ימיים: קונספטים ועיצובים חדשים ומקוריים של מטוסי נוסעים, חושפים את השינויים המהפכניים שיום אחד אולי יגיעו גם לחברות המסחריות

הדמיה של מטוס Explorer באיירבאס A330/הדמיה: Lufthansa Technik

שורות של מושבים בשתי קומות, מושבים "צפים" עם אמצעי אחסון ייחודיים או תאי נוסעים שנראים כאילו הם מצויים מתחת למים. אלו הם רק חלק מהתוכניות מעוררות ההשראה שנחשפו לאחרונה בטקס פרסי תאי הנוסעים 2022 (Crystal Cabin Awards). טקס זה, המתקיים אחת לשנה, מספק הזדמנות מצוינת להציץ לעבר מה שאולי צפוי לנו, אך גם מהווה כר פעולה מרגש בעבור מעצבים שמוזמנים להציג את העבודות החדשניות שלהם.

אחת הדוגמאות המרהיבות קרויה Elevatem, והיא נחשפה על ידי חברת העיצוב Teague, ששיתפה פעולה עם חברת התעופה NORDAM מארצות הברית. עיצובי החברה מציגים תאי נוסעים שהוגדרו "עם נוחות כמו בסלון ביתי", כולל מושבים "צפים". הכוונה היא לקונספט חדשני שבו המושבים אינם מקובעים לרצפת תא הנוסעים אלא לקירותיו, ובכך מתאפשר חופש תנועה מסוימת של המושב במרחב. יתרון נוסף לקונספט החדשני: תזוזת המושבים במרחב עשויה להביא גם להגדלת השטח הפנוי במטוס. מושבים אלו גם טומנים בחובם מקום אחסון פנימי.

עיצוב קבינת נוסעים עתידית במטוסים. NORDAM, צילום מסך
עיצובי העתיד מציגים תאי נוסעים שהוגדרו "עם נוחות כמו בסלון ביתי"/צילום מסך, NORDAM
עיצוב קבינת נוסעים עתידית במטוסים. NORDAM, צילום מסך
עיצוב קבינת נוסעים עתידית במטוסים/צילום מסך, NORDAM

מדו-קומתי - למיטה שטוחה

קונספט מעניין נוסף הוא ישיבה דו-קומתית, הקרויה Airsleeper. הקונספט הוצג על ידי חברת העיצוב MMILLENNIUMM. אף עם פי שאין זו הפעם הראשונה שקונספט מסוג זה הוצג, הרי שבמקרה זה הנוסעים מוזמנים להסב את המושבים שלהם למיטה שטוחה.

עיצוב קבינת נוסעים עתידית במטוסים. Mmillenniumm Group, צילום מסך
ישיבה דו-קומתית, הקרויה Airsleeper/צילום מסך, Mmillenniumm Group
עיצוב קבינת נוסעים עתידית במטוסים. Mmillenniumm Group, צילום מסך
הנוסעים מוזמנים להסב את המושבים שלהם למיטה שטוחה/צילום מסך, Mmillenniumm Group

תא עם ספה מעוגלת, שולחן ומסכי מגע

חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק הציגה את קונספט הישיבה החדשה שלה בסגנון The Booth (בדומה לתאי ישיבה נפרדים במסעדות). קונספט זה כבר מיושם כיום באחד ממטוסי ההחברה, והוא משמש את המחלקה הראשונה. תא זה כולל ספה מעוגלת ונוחה שעליה יכולים לשבת שני נוסעים, שולחן ומסכי מגע.

חברת לופטהנזה טקניק (Lufthansa Technik), המהווה חלק מקבוצת התעופה הגרמנית לופטהנזה, חשפה עיצוב של מטוס פרטי בשם אקספלורר. המאפיין העיקרי של המטוס הוא תקרת-מסך שמציגה סצנות תת-מימיות או נופים של קו רקיע עירוני.

עוד בוואלה!

מטוס היוקרה שיש בו דיסקוטק, ספא ורצפה שקופה

לכתבה המלאה
הדמיה של מטוס Explorer באיירבאס A330. Lufthansa Technik, אתר רשמי
הדמיה של מטוס Explorer של לופטהנזה טקניק/אתר רשמי, Lufthansa Technik
הדמיה של מטוס Explorer באיירבאס A330. Lufthansa Technik, אתר רשמי
המאפיין העיקרי של המטוס הוא תקרת-מסך שמציגה נופי רקיע עירוני/אתר רשמי, Lufthansa Technik

ה-Sun מדווח כי בטקס פרסי "קריסטל", ישנן מספר קטגוריות, בהן קונספט של תא הנוסעים, מערכות תא נוסעים, בריאות ובטיחות, שירותים דיגיטליים, חומרים ורכיבים, נוחות לנוסע, תא נוסעים בר-קיימא ועוד.

חבר מושבעים שמנה 28 מומחים יבחן את הקונספטים שהגיעו לגמר, ואלו יוצגו ויוכרזו בתערוכת התעופה של המבורג בגרמניה, שתיערך ב-14 ביוני השנה. בשנה שעברה, הוצגו בתערוכה עיצובים וקונספטים הכוללים שירותים המתנקים באופן עצמאי, תאורה למניעת יעפת (ג'ט לג) ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • מטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully