וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יער ברעם: טיול בעקבות הסחלבים ב"יער הפיות" שבגליל

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 21:51

המסלול ביער ברעם כמעט כולו מוצל וקריר, עובר בחורש הים התיכוני ונותן תחושה של טיול ב"יער פיות". בחורף והאביב תוכלו למצוא בו גם מיני סחלבים שונים. מסלול טיול נהדר של 3 ק"מ לילדים ומבוגרים

פריחה בגן הלאומי חורשת טל/צילום: שרית פלאצי רשות הטבע והגנים

יער ברעם נמצא בגליל העליון ומתפרש על שטח של כ-10,000 דונם. היער נטוע במדרונות התלולים המשתפלים אל נחל דישון משתי גדותיו, והוא תחום בין היישובים ברעם, יראון, אביבים וכרם בן זמרה. חלק מהעצים בו ניטעו כבר ב-1950, ורוב היערות כוללים עצי אורן ירושלים ואורן ברוטיה. ברחבי היער יש אזורי ישיבה מסודרים לעצירה בחיק הטבע וגם כמה אופציות למסלולי טיול.

מחפשים מסלול לפסח? היכנסו לעמוד הטיולים המיוחד בוואלה! תיירות

שמעון מועלם, רכז הדרכה בבית ספר שדה אלון תבור של החברה להגנת הטבע, ממליץ על מסלול הליכה משפחתי וקליל ברובו, באורך של כ-3 ק"מ, המתאים לכל העונות (היזהרו מבוץ בחורף הגשום, כמובן).

מפת הטיול ביער ברעם. החברה להגנת הטבע
מפת המסלול ביער ברעם/החברה להגנת הטבע
יער ברעם. מירי הלל, החברה להגנת הטבע
האלון המצוי הוא העץ העיקרי לאורך המסלול. יער ברעם/החברה להגנת הטבע, מירי הלל

אתגרי לילדים אך לא מדי קשה למבוגרים

מתחילים את המסלול בחניון מסודר עם ספסלי קק"ל בו ניתן לאכול בכיף, את הטיול אנחנו מתחילים בירידה במסלול המסומן כחול על גבי שביל ג'יפים לצד מטעים. לאחר כחצי ק"מ ופיתול אחד בו נמשיך למטה נגיע לפיצול - דרך הג'יפים תמשיך ישר בסימון שחור והסימון הכחול ימשיך בכיוון מטה. אנחנו נבחר להמשיך על שביל הג'יפים בסימון השחור ונלך יחד איתו עד שנראה פנייה בה השביל השחור עוזב את שביל הג'יפים ויורד מטה אל תוך היער. שם נרד על בולדרים ענקיים בזהירות עד שנגיע לנחל צבעון (נחל אכזב, ללא מים זורמים) - אחד הנחלים היפים באזור המירון. בהגעה לנחל המסלול יהפוך לסימון אדום משולב עם שביל ישראל, אנחנו נפנה מזרחה (שמאלה) ונלך בשביל ישראל במגמה צפונה על נחל צבעון עד שנגיע לפיצול עם שביל כחול. יחד עם הפיצול נטפס חזרה ונחזור אל רחבת החנייה.

המסלול כמעט כולו מוצל וקריר, עובר בחורש הים התיכוני, ונותן תחושה של טיול ב"יער פיות", עליות וירידות בשבילים סלעיים יתנו לילדים אתגרים מהנים, ומצד שני לא יקשו מדי על המבוגרים.

האלון המצוי הוא העץ העיקרי לאורך המסלול, אך נוכל גם לפגוש את הלבנה הרפואי, ער אציל (בעל עלי הדפנה), אלה ארץ ישראלית, ועוד. בימים אלו ניתן לראות ברחבי הנחל וגם בחניון מינים שונים של פריחות אביביות המשתנות כל כמה ימים, החל בכלניות, נוריות ופרגים ועד סחלבים ממינים שונים, כמו סחלבן החורש, סחלב פרפרני, סחלב הגליל ועוד. בחודשי החורף, היער עשיר במיוחד במיני בפטריות וטחבים (שימו לב, קטיף פטריות בתחום השמורה אסורה). המסלול כולו מוצל ולכן מתאים גם לחודשי הקיץ.

סחלב פרפרני. ערן שפר, החברה להגנת הטבע
פריחות אביביות המשתנות כל כמה ימים. סחלב פרפרני במסלול/החברה להגנת הטבע, ערן שפר
סחלב איטלקי ביער ברעם. ערן שפר, החברה להגנת הטבע
סחלב איטלקי ביער ברעם/החברה להגנת הטבע, ערן שפר
יער ברעם. שהם מגורי, החברה להגנת הטבע
קריר ומוצל. יער ברעם/החברה להגנת הטבע, שהם מגורי

לטיול יצאנו

אורך המסלול: 3 ק"מ
עונה מומלצת: כל עונה (בחורף יכול להיות בוצי ומחליק)
הגעה: בוויז "חניון לאה ויצחק רבין"
המלצה לטיול נוסף באזור: גן לאומי ברעם (הכניסה בתשלום)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully