וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערה מסתורית נמצאה חבויה בגבעות - והתגלה שאדם חי בה במשך 40 שנה

24.3.2023 / 0:23

מיליקן דלטון חי במערה כמעט 40 שנה במטרה לברוח מחיי העיר הסואנים. המתבודד תפר לעצמו את הבגדים ואפה לעצמו את הלחם. כך נראית המערה בה הוא חי

Millican Dalton_ Modern day caveman/@ProfessorOfAdventure

מיליקן דלטון, במקור מלונדון, חי במערה כמעט 40 שנה בניסיון להימלט מחיי העיר העמוסים. בתקופה זו הוא הציע למבקרים באזורו טיולי קמפינג וסיורים, תפר לעצמו את הבגדים ואפילו אפה לעצמו את הלחם. המערה המסתורית ששימשה לו בית התגלתה בגבעות שבאזור האגמים האנגלי.

מיליקן, שנמלט אל הגבעות של ברואודייל בסוף המאה ה-19, נולד למשפחת קוויקרים (קהילה נוצרית שוחרת שלום) ב-1867 ועבר ללונדון בגיל 7 לאחר מות אביו. הוא עבד כפקיד בחברת ביטוח אבל כשהגיע לגיל 40, הוא החליט שהוא רוצה חיים פשוטים יותר בכפר. זמן קצר לאחר מכן עבר ללוגטון בבקינגהמשייר והתמקם בצריף עץ בימי החורף - וכן עשה קמפינג באזור האגמים במהלך הקיץ. לבסוף, בשנות העשרים של המאה הקודמת, מיליקן עבר לצמיתות לאזור האגמים וחי במערה החצובה המסתורית - שם אמרו שהוא חי חיים מאושרים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

על פי העדויות, מיליקן אפה לעצמו את הלחם, תפר לעצמו את הבגדים והיה ידוע בתלבושות האקסצנטריות שלו ובאהבתו לקפה שחור ולסיגריות וודביין. הוא גם עבד כמדריך טיפוס וסיורים והציע טיולי קמפינג למבקרים באזור.

התיירים שהעבירו זמן עם מיליקן דיברו לעתים קרובות על תחושת השלווה והרוגע שחשו לאחר ששהו במחיצתו.

במאמר שפורסם בעיתון ב-1941, מיליקן, שהיה אז בן 73, דיבר על אהבתו לטבע. הוא כתב: "אני לא ישן הרבה ובזמן שאני ער אני שוכב, מקשיב וחושב. יש הרבה על מה לחשוב עכשיו, לא? כל רחשי הלילות, שאגת נחל ההר, נביחות הכלבים והשועלים שלנו, קולות הציפורים, איך אני יכול להיות בודד עם חברה שכזו?"

ככה נראית המערה שלו:

מערת מיליקן דלטון מורכבת משתי מערות המחוברות ביניהן בשפך, שנוצרו באופן טבעי כחלק מתהליך חציבת הצפחה. למרות היותה מרוחקת, היא קרובה למקורות מים מתוקים והציעה מחסה טוב מפני תנאי מזג האוויר הקיצוניים באזור.

עד היום יכולים המבקרים במערות למצוא את המסר שגולף על הקירות בידי הפילוסוף בעל הרוח החופשית, בו נכתב "אל תבזבזו מילים. קיפצו למסקנות".

לרוע המזל, מיליקן מת בבית החולים בפברואר 1947 בגיל 79 לאחר שסבל מדלקת ריאות. לוח כחול עם שמו הותקן על הקיר החיצוני של הקוטג' הקודם שלו בלוטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully