וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רובינזון קרוזו" האיטלקי שחי באי בודד 32 שנה אולץ לנטוש אותו

27.4.2021 / 14:14

מאורו מורנדי הפך ל"שומר האי" של בודלי לאחר שנקלע אליו ממש במקרה ב-1989 והפך לדייר היחיד באי. הנהלת הפארק הלאומי שהאי בבעלותה דורשת ממנו מזה 5 שנים להתפנות - והשבוע הוא הודיע שהוא מפסיק להילחם

ככה נראית השקיעה באי שלו/facebook/mauro.dabudelli

בווידאו - ככה נראית השקיעה באי בודלי בצילום של מאורו מורנדי

32 שנה חלפו מאז האיש המכונה "רובינזון קרוזו האיטלקי" פרש ממקצועו כמורה לחינוך גופני ועזב את הציוויליזציה כדי לחיות באי מרוחק. כשהגיע - ממש במקרה - לאי בודלי שליד סרדיניה, הוא התבקש בידי "שומר האי" להחליף אותו ולגור לבדו על האי. 32 שנה שהוא עשה זאת בנאמנות רבה אך כעת, לאחר 5 שנים של דיונים, שכנועים ואף איומים - "רובינזון קרוזו" הודיע שהוא נכנע ועוזב את האי.

מאורו מורנדי בן ה-81 ממודנה שבמרכז איטליה הגיע לאי ב-1989 כשהקטמרן עליו הפליג לכיוון דרום האוקיאנוס השקט שבק חיים ונשטף אל חופו של בודלי. על פי תכנונו המקורי, מורנדי רצה לעבור לגור באיי פולינזיה לאחר שמאס במצב הפוליטי והחברתי באיטליה. כשירד אל חופו של בודלי, הוא פגש בשומר האי שהודיע לו כי בכוונתו לפרוש מתפקידו. על אף שזו לא הייתה תכניתו המקורית, הוא ראה בזה סימן והחליט להישאר לגור שם. מורנדי מכר את סירתו ולקח על עצמו את תפקיד "שומר האי".

במהלך 32 שנותיו באי בודלי, התגורר מורנדי במקלט מימי מלחמת העולם השנייה וניצל את זמנו לניקיון חופי האי ופינוי מסלולי ההליכה בו - והעביר הרצאות בפני מטיילים שהגיעו לביקור על המערכת האקולוגית המקומית.

על אף שהתנתק מהציוויליזציה, הוא המשיך לפרסם תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות מהאי המדברי. את חודשי החורף השקטים הוא הקדיש לעריכת תמונותיו והעלאתם לדפי האינסטגרם, הפייסבוק והטוויטר שלו. "התמונות מייצגות את מצב הרוח והמצב הנפשי שלי", הוא אמר ל"דיילי מייל" בשנת 2016, אך בעוד שהחודשים הקרים עשויים להיות בודדים - האי מושך יותר מ -1,300 תיירים בקיץ.

ואז החלום הפך לסיוט

חייו של מורנדי נראו כמו חלום מתוק, רק שאז, ממש לפני 5 שנים, נודע לו כי החברה הפרטית שהחזיקה באי פשטה את הרגל. במקור השטח אמור היה להימכר לאיש העסקים הניו זילנדי, מייקל הארט, שהתחייב להשאיר את מורנדי כ"שומר האי". אולם ממשלת איטליה התערבה ושופט סרדיני קבע בשנת 2016 כי יש להחזיר את האי לידי הציבור.

ממשלת איטליה הפכה את האי לפארק לאומי והחלה בניסיונות לפנות את השומר הנאמן. הנהלת הפארק הלאומי דרשה ממנו להחזיר לידיה את המקלט בו הוא גר והודיעה כי היא מתכננת להפוך את האי למרכז לחינוך סביבתי.

מאורו מורנדי "שומר האי בודלי" נאלץ להתפנות. Facebook, צילום מסך
מאורו מורנדי "שומר האי בודלי" נאלץ להתפנות/צילום מסך, Facebook

נשיא הפארק דאז, ג'וזפה בוננו, הזהיר כי הישארותו של מורנדי באי מעלה "מספר בעיות משפטיות". הוא אמר: "איש אינו מתעלם מתפקידו של מורנדי בייצוג הזיכרון ההיסטורי של המקום, אך קשה למצוא הסדר חוזי לאדם בתפקידו". מאז מצא את עצמו מורנדי תחת איומי גירוש ועל אף שעשרות אלפי איטלקים חתמו על עצומות הדורשות לאפשר לו להישאר באי, מורנדי הודיע השבוע בכאב רב שהוא מוותר על המאבק ועובר דירה.

קבלו הצצה לחייו של מאורו מורנדי

וזו הודעת הפרידה שלו מהאי שהיה ביתו

על פי הדיווח של ה"גרדיאן", מורנדי צפוי לעבור לדירה קטנה באי לה מדלנה הסמוך, האי הגדול ביותר בארכיפלג. מורנדי כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "ויתרתי על המאבק. אחרי 32 שנה כאן, אני מרגיש עצוב מאוד לעזוב. הם אמרו לי שהם צריכים לעשות עבודות בבית שלי והפעם זה נראה אמיתי. אני אגור בפאתי העיר הראשית, אז פשוט אלך לשם לקניות ושאר הזמן אשמור על עצמי לעצמי. חיי לא ישתנו יותר מדי, אני עדיין אראה את הים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully