וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי ישראל סורבו להיכנס לאירוע של האו"ם בערב הסעודית

עודכן לאחרונה: 12.3.2023 / 20:10

כפר כמא הצ'רקסי שבגליל נבחר על ידי האו"ם כאחד מ-32 כפרי התיירות הטובים בעולם. נציגי הכפר הוזמנו לטקס ההכרזה שנערך היום ומחר בסעודיה, אך האחרונים לא סיפקו ויזה. משרד התיירות: "ארגון התיירות של האו"ם לא עמד בסטנדרטים"

ריקוד חיזור צ'רקסי בכפר כמא/צילום: זיו ריינשטיין

עוד סימן להפניית הגב של ערב הסעודית לישראל: המשלחת הישראלית שהוזמנה לאירוע לכבוד כפרי התיירות הטובים בעולם לשנת 2022, לא קיבלה ויזה שתאפשר כניסתה ערב הסעודית, שבה מתקיים האירוע.

הכנס מתקיים היום (ראשון) ומחר, ובמרכזו טקס לכבוד 32 כפרי תיירות מרחבי העולם שנבחרו על ידי ארגון התיירות של האו"ם (UNWTO) לרשימה היוקרתית לשנת 2022. הארוע נערך בעיר אל-עולא שנוסדה במאה השישית לפני הספירה על דרך הבשמים, ובה רובע עתיק שבה רובע עתיק ששוחזר.

ברשימה זו נמצא כפר כמא מישראל, כפי שפורסם לאחרונה בוואלה! תיירות. כפר כמא הוא הישוב הישראלי הראשון שמצליח להיכנס לרשימה היוקרתית. מדובר בכפר צ'רקסי, אחד משני כפרים בישראל, שנמצא בגליל התחתון.

למאורע החגיגי היתה צריכה לצאת משלחת מכפר כמא, אולם הם לא קיבלו ויזות שיאפשרו השתתפותם בטקס. יש לציין כי מדובר בכפר שתושביו מוסלמים.

ריקוד צ'רקסי בכפר כמא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה
צ'רקסים בלבוש מסורתי בכפר כמא, שנבחר לאחד מכפרי התיירות הטובים בעולם/מערכת וואלה, זיו ריינשטיין

ראש המועצה: "מתסכל שנמנע מאיתנו להשתתף"

זכריה נבסו, ראש המועצה המקומית כפר כמא, שהיה אמור לצאת בראש המשלחת אמר כי "היתה ציפייה גדולה לקראת האירוע ומתסכל שנמנע מאיתנו להשתתף בו". נבסו ציין כי הטיפול בנושא היה בדרג של משרד התיירות.

ממשרד התיירות נמסר: "ישראל פנתה לארגון התיירות של האו"ם כדי לקבל סיוע בקבלת אשרות כניסה לנציגי ישראל לסעודיה, ואולם, לצערנו, מגעים אלה לא הניבו פרי. ישראל קוראת לארגון התיירות של האו"ם ולארגוני האו"ם לשמור על העקרונות המנחים של האו"ם, כולל יחס שוויוני בהבטחת אפשרות השתתפות המדינות במפגשי הארגון. במקרה זה ארגון התיירות של האו"ם לא עמד בסטנדרטים אלה ואנו מצרים על כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM
אייבק נאפסו מנהל המרכז למורשת הצ'רקסית בכפר כמא. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה
אייבק נאפסו, מנהל המרכז למורשת הצ'רקסית בכפר כמא/מערכת וואלה, זיו ריינשטיין

4,700 צ'רקסים בכל ישראל

הצ'רקסים הם קהילה קטנה מאוד בישראל, שלאורך השנים הצליחה שלא להיטמע מבחינה תרבותית בחברה הסובבת אותה. הם מוסלמים על פי דתם וביחד עם זאת לומדים בבתי הספר היהודיים ומשרתים בצבא. בישראל חיים הצ'רקסים בשני ישובים בלבד- בכפר כמא שבגליל התחתון, המונה כ-3,500 תושבים, ובריחניה שבגליל העליון המונה כ-1,200 תושבים. כפר כמא היא רשות מקומית וריחניה הוא ישוב במועצה האיזורית מרום הגליל.

לצ'רקסים שפה ייחודית שעליה הם מקפידים לשמור והם חשים זיקה לצ'רקסים אחרים בעולם ושומרים עמם על קשרים. מאז נפילת חומות ברית המועצות ומהפכת המחשוב והרשתות החברתיות, הקשרים בין בני העם הצ'רקסי אף הלכו והתחזקו. בקהילה הצ'רקסית בישראל מושם ב-25 השנים האחרונות דגש גדול מבעבר על יום הזכרון לציון השמדת העם הצ'רקסי שחל מדי שנה ביום ה-21 במאי.

כיום חיים ברחבי העולם כ-6.2 מיליון צ'רקסים, מקצתם בשלוש אוטונומיות בקווקז ומרביתם בעשרות מדינות ברחבי העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • כפר כמא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully