וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: הסוף לאיסור העלאת נוזלים למטוס

עודכן לאחרונה: 26.2.2023 / 8:49

לטוס עם בקבוק המים או הבושם שהבאתם מהבית? בשנה הבאה זה יתאפשר. בשנת 2024 ניתן יהיו להעלות למטוסים בספרד ובבריטניה נוזלים ופריטי אלקטרוניקה. בארצות הברית, התהליך יהיה ממושך יותר. וזו הסיבה לכך

בווידאו:זוג הורים השאיר תינוק בדלפק צ'ק אין, נתב"ג, 31 בינואר 2022/רשות שדות התעופה

ספרד אישרה כי בשנת 2024 היא תהפוך לאחת המדינות שבהן יוסרו המגבלות על העברת נוזלים ופריטי אלקטרוניקה במטען היד של נוסעים בטיסות. Aena, החברה הלאומית בספרד האחראית על שדות התעופה, הכריזה כי עד לחופשת הקיץ של השנה הבאה היא תכניס לשימוש סורקים מהדור החדש בכמה משדות התעופה הגדולים במדינה, כולל שדה התעופה מדריד בראחס (Madrid Barajas) וברצלונה אל פראט (Barcelona El Prat).

שדה התעופה בוולנסיה, ספרד. ShutterStock
שדה התעופה בוולנסיה, ספרד/ShutterStock

סורקי CT חכמים

הסורקים החדשניים הללו הם למעשה סורקי CT (טומוגרפיה ממוחשבת) מתקדמים. לעתים הם קרויים "סורקי תלת-ממד", מאחר שהם יוצרים תמונה הנראית תלת-ממדית של תכולת תיקי היד שאיתם הנוסעים עולים למטוס. לאחר הסריקה, כל תמונה כזו מנותחת באמצעות אלגוריתם מתוחכם שיכול לזהות באופן אוטומטי כלי נשק, חומרי נפץ ופריטים אסורים אחרים, כולל חומרי נפץ נוזליים.

מספר שדות תעופה, כולל באמסטרדם, כבר הציגו סורקי CT מסוג זה, ואלו הוכיחו את עצמם במידה כה מרשימה, עד שגורמי הביטחון בהם החליטו להקל משמעותית על מגבלות כבודת היד או אף להסיר אותן לחלוטין. עם זאת, חלק מהמדינות שכבר משתמשות בסורקי CT עדיין מטילות מגבלות על כמות הנוזלים שהנוסעים יכולים לקחת עצם במטען היד שלהם.

כאמור, ספרד לא לבד: כפי שפורסם בשנה שעברה בוואלה! תיירות, גם ממשלת בריטניה מתכננת לבטל כמעט לחלוטין את מגבלות הנוזלים ברגע שהציוד החדשני יוטמע גם בשדות התעופה הגדולים של המדינה. על-פי חקיקה חדשה שמוצגת כעת לפרלמנט הבריטי, נוסעים יורשו לקחת עד שני ליטר נוזלים בכבודת היד שלהם. גם בריטניה קבעה תאריך יעד לשנת 2024 עבור שדות התעופה הגדולים, כולל הית'רו, גטוויק וברמינגהם.

עוד בוואלה!

מכונות סריקה חדשות יאפשרו לכם לטוס עם נוזלים ללא הגבלת כמות

לכתבה המלאה
מכונת שיקוף בידוק בטחוני בשדה התעופה. ShutterStock
להעלות נוזלים למטוס? בספרד זה יתאפשר בשנה הבאה/ShutterStock

למה בעצם אסור להעלות נוזלים למטוס?

כזכור, הכללים הקשורים להעלאת נוזלים בתיק היד למטוס נקבעו באופן חפוז למדי בשנת 2006. זאת לאחר ששירותי הביון הבריטיים והאמריקניים סיכלו פיגועים של מחבלים מתאבדים שתכננו להעלות חומר נפץ נוזלי למטוסי נוסעים שעשו את דרכם מבריטניה לארצות הברית וקנדה. חומרי הנפץ הנוזליים הללו נמצאו בתוך בקבוקי משקאות קלים. מבצע הביון אף זכה לכינוי "סיכול הפיגוע האווירי הטרנס-אטלנטי".

יש לציין כי סורקי CT כבר מצויים בשימוש בארצות הברית, אך רשות אבטחת התעבורה של ארצות הברית (TSA) טוענת כי ייתכן שיחלפו עוד כמה שנים עד שיוחלט להקל על כללי כבודת היד במדינה. הסיבה לכך היא שה-TSA ממתין עד להטמעת הסורקים הללו ברוב שדות התעופה הגדולים, ורק אז יחל בתהליך שינוי הדרישות הפדרליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully