וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד גנוז של הריסות הטיטניק נחשף - והמעריצים בהיסטריה

20.2.2023 / 23:57

יותר ממאה שנים חלפו מאז אוניית הטיטניק טבעה בהפלגת הבכורה שלה בעקבות פגיעה בקרחון - וכעת שותף לראשונה תיעוד מהריסותיה שצולמו ב-1986 ונשמרו בארכיון. התיעוד פורסם לרגל ציון 25 שנה לסרט שובר הקופות שמוקרן כעת בבתי הקולנוע בגרסא מחודשת

תיעוד שרידי ספינת הטיטניק/Woods Hole Oceanographic Institution

תיעוד נדיר של הריסות הטיטניק על רצפת האוקיינוס האטלנטי שוחררו לרשת יותר ממאה שנים לאחר שאוניית הענק פגעה בקרחון וטבעה (או שלא, אבל לא נכנס לזה כרגע).

התיעוד שצולם בידי Woods Hole Oceanographic Institution (WHOI) חודשים ספורים לאחר שנמצאו הריסות האונייה ב-1985, כולל את החרטום המפורסם שלה, כמו גם הסיפון והציוד שנותר עליה, פנים הספינה וגם כמה יצורים ימיים החולפים על פניה. אורכו של הסרטון 80 דקות והוא מכיל צילומים לא ערוכים של ההריסות - כשלושה קילומטרים מתחת לפני האוקיינוס.

על אף שנעשו מספר מאמצים למצוא את הטיטניק לאחר שהספינה טבעה במהלך הפלגת הבכורה שלה, רק בספטמבר 1985 צוות בראשות רוברט באלארד איתר את ההריסות. "בשנת 1985, WHOI פיתחה טכנולוגיית הדמיה חדשה, כולל Argo, מזחלת מצלמה שנגררה מספינת המחקר קנור ולכדה את הצילומים הראשונים של הספינה יותר מ-12,400 רגל מתחת למים", נכתב בהודעה לעיתונות ששחררה WHOI.

בשנה שלאחר מכן, צוות מ-WHOI עשה את המסע הראשון כדי לצפות באונייה הטבועה באמצעות צוללת של שלושה אנשים בשם "אלווין" וכלי הרכב החדש שפותח מרחוק "ג'ייסון ג'וניור". התיעוד החדש ששוחרר מציג את המשלחת מ-1986.

צפו בתיעוד המלא:

הטיטניק, שהאמינו כי היא חסינה מפני טביעה כשנבנתה, הייתה אוניית הפאר הגדולה ביותר בשירות באותה תקופה. היא פגעה בקרחון ב-14 באפריל 1912 באוקיינוס האטלנטי כשעשתה את דרכה מסאות'המפטון, אנגליה, לניו יורק.1,514 בני אדם מתו בטביעה, מה שזעזע את העולם כולו ועורר זעם על מחסור בסירות הצלה על הסיפון.

צוות של WHOI והמכון הלאומי הצרפתי לאוקיאנוגרפיה מצא את הספינה הטבועה שבורה לשני חלקים מדרום מזרח לניופאונדלנד, קנדה, ב-1 בספטמבר 1985. במהלך 11 צלילות שנערכו ביולי 1986, תיעוד נלקח ממצלמות על צוללת תפוסה בידי אדם ומכלי שיט קטן המופעל מרחוק, שתמרן במקומות צרים.

עוד בוואלה!

לא תאמינו איך הילדה הקטנה מ"טיטניק" נראית היום

לכתבה המלאה

הטריילר לסרט שיוצא בגרסה מחודשת לרגל 25 שנה:

חשיפת התיעוד המיוחד הזה תוזמנה ליציאה המחודשת של סרטו של הבמאי ג'יימס קמרון מ-1997 "טיטניק" לרגל חגיגות ה-25 שנה שלו. הסרט זכה ב-11 פרסי אוסקר, כולל "הסרט הטוב ביותר". "יותר ממאה שנה לאחר אובדן הטיטאניק, הסיפורים האנושיים המגולמים בספינה הגדולה ממשיכים להדהד", אמר קמרון בהודעה, "כמו רבים, הייתי המום כשאלווין וג'ייסון ג'וניור יצאו אל ההריסות וסיירו בתוכן. על ידי פרסום התיעוד הזה, WHOI מסייעים לספר חלק חשוב מסיפור המשתרע על פני דורות רבים ומעניין את העולם כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully