וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המדינות שכדאי לגור בהן כדי לשרוד מלחמה גרעינית או פגיעת אסטרואיד

עודכן לאחרונה: 24.2.2023 / 0:14

חוששים ממלחמה גרעינית, פגיעת אסטרואיד או התפרצות הר געש? מחקר ניסה לבדוק באיזה מדינה יש את הסיכוי הגבוה ביותר לשרוד. הכינו את כרטיסי הטיסה ליעדים הבאים

מדריך להתגוננות מפני פצצת אטום משנת 2014/Ventura County Health Care Agency)

המדינות ברות המזל הללו יכולות לנשום לרווחה, כאשר חוקרים מצאו את אוסטרליה - ואחריה שכנתה ניו זילנד - כמיקום הטוב ביותר לשרוד בו את החורף הגרעיני שלאחר מלחמה גרעינית ולעזור להפעיל מחדש את הציוויליזציה האנושית שקרסה.

המחקר שפורסם בכתב העת Risk Analysis מצא שאוסטרליה, ניו זילנד, איסלנד, איי שלמה ו-ונואטו הן מדינות האי שמסוגלות בצורה הטובה ביותר לייצר מספיק מזון לאוכלוסיותיהן לאחר "אסון פתאומי שיפחית את אור השמש" כמו מלחמה גרעינית, התפרצות של סופר הר געש או פגיעת אסטרואידים.

"סביר להניח שיהיו כיסים של ניצולים ברחבי כדור הארץ אפילו בתרחיש החמור ביותר", כותבים החוקרים - כאשר אלה שיהיו במדינות העמידות ביותר הם בעלי הסיכוי הטוב ביותר להימנע מקריסה חזרה לעידן של טרום המהפכה התעשייתית.. אז איך הם הגיעו למסקנה הזאת לפני שאתם מזמינים את כרטיס הטיסה?

מחברי המחקר השוו בין 38 מדינות אי על פי 13 פקטורים שלטענתם יכולים לחזות הצלחה במצב הישרדות פוסט-אפוקליפטי, כולל ייצור מזון, אנרגיה עצמית, ייצור והשפעת האסון על האקלים המקומי. אוסטרליה וניו זילנד - שתיהן יצרניות תוצרת חקלאית חזקות ורחוקות מספיק מהאתרים הסבירים של נשורת גרעינית בחצי הכדור הצפוני - היו בראש הטבלאות, כאשר אוסטרליה הציגה את הביצועים הטובים ביותר בסך הכל.

"מגן אספקת המזון של אוסטרליה הוא עצום", מסכם המחקר, "עם פוטנציאל להאכיל עשרות רבות של מיליוני אנשים נוספים".

או שכאן הכי בטוח?

לכאן עשירי העולם יברחו בסוף העולם? המפה של דובאי הצליחה להלחיץ את הגולשים

לכתבה המלאה

התשתית הטובה יחסית של אוסטרליה, עודפי האנרגיה העצומים, הביטחון הבריאותי והתקציב הביטחוני הגבוה סייעו להזניק אותה לראש הטבלה. עם זאת, לאוסטרליה היה גורם מרכזי אחד שפעל נגדה: קשריה הצבאיים הקרובים יחסית עם בריטניה וארה"ב העלו את הסיכוי שלה להפוך למטרה במלחמה גרעינית.

בתחום זה, ניו זילנד הציגה כמה יתרונות, אמרו המחברים, עם מעמדה ארוך השנים ללא נשק גרעיני. בנוסף היא גם חסינה במקרה של ירידה פתאומית בטמפרטורה הגלובלית כתוצאה מתקופת חושך (כל מקום בניו זילנד קרוב יחסית לאוקיינוס, מה שמגן עליה מפני צניחה קיצונית בטמפרטורה).

"יש לנו כאן כלכלת יצוא מזון סופר יעילה שיכולה להאכיל את הניו זילנדים פי כמה רק ממה שהיא הייתה אמורה לייצא", אמר אחד ממחברי המחקר, פרופ' ניק ווילסון מאוניברסיטת אוטגו, וולינגטון. אפילו בתרחיש הגרוע ביותר - הפחתה של 61% ביבול במהלך חורף גרעיני ממושך - לניו זילנדים עדיין יהיה מספיק מה לאכול, הוא ציין.

למרות שפע המזון של ניו זילנד ודירוגה הגבוה במדדי הלכידות החברתית, השבתה של הסחר העולמי עלולה לזרז בה קריסה חברתית, הוסיף וילסון. "אני מודאג מהאבטחה הכוזבת של ניו זילנד", אמר ווילסון שהסביר שכבר אין לה מתקן לזיקוק דלק והיא תלויה מאוד ביבוא של סולר, חומרי הדברה ומכונות הדרושות לשמירה על המגזר החקלאי הדומיננטי שלה.

מדינות אי נוספות יוכלו לייצר מספיק מזון במשבר שכזה, כתבו וילסון וחברו לכתיבת המאמר ד"ר מאט בויד, אבל הקריסה הסבירה של התעשייה והלכידות החברתית העמידה בספק את חוסנן. סין, רוסיה וארה"ב עלולות לראות את ייצור המזון יורד עד 97% תחת מודלים של חורף גרעיני וייאלצו להסתמך על טכנולוגיות ייצור מזון חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully