וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון ישראלי ב"רשימת הזהב" של 2023 בעולם

עודכן לאחרונה: 23.1.2023 / 8:53

כבוד מקומי: מלון דה ג'אפה ביפו נכלל ברשימה השנתית של מגזין התיירות המוביל קונדה נאסט טראבלר. "המעטפת שלו אולי בת יותר מ-100 שנים, אבל מעטים המלונות שמצליחים ללכוד כך את רוח הזמן הנוכחית של תל אביב", כתב אחד השופטים

מלון פרא ברמת הגולן/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

אם אתם בעניין של פינוק אולטימטיבי, כדאי לכם "לגזור ולשמור" את רשימת הזהב השנתית של מגזין התיירות המוביל קונדה נאסט טראבלר (Conde Nast Traveller). רשימה זו היא למעשה מדריך שנתי למלונות ואתרי נופש יוצאים מגדר הרגיל, כזה שמתאים למה שמוגדר כ"מטיילים אניני טעם". הרשימה, שמתייחסת לשנת 2023, פורסמה בחודש שעבר, ובה ישנו ייצוג מכובד גם למלון הישראלי דה ג'אפה (The Jaffa) ביפו.

"העורכים שלנו ברחבי העולם - מקליפורניה דרך מומבאי ועד לונדון - התכנסו כדי לשים דגש על כמה מהחוויות ואתרי הנופש הכי מתוחכמים, חדשניים ויוצאי דופן ברחבי העולם", ציינה דיוויה ת'אני, אחת מעורכות המגזין האמריקני. "הרשימה הזו נועדה להציג את אותם מקומות שבהם חשו העורכים שלנו הכי הרבה תשוקה, והיא בוודאי תצית את תאוות הנדודים בקרב הקהלים שלנו, שעדיין מפצים על הזמן האבוד (של תקופת הקורונה)".

בין השאר, הרשימה כוללת בית ציידים לשעבר באי סקאי (Skye) שבסקוטלנד, אתר נופש שבו בילה הסופר הנודע ארנסט המינגווי ירח דבש, חווה מבודדת ויוצאת דופן על שפת אגם בניו זילנד ובתי מלון ואתרי נופש נוספים בפריז, בלונדון, במלגה שבספרד, בצפון איסלנד, ברואנדה ועוד.

דה ג'אפה: "לוכד את רוח הזמן"

כאמור, המלון הישראלי דה ג'אפה שביפו זכה להיכנס ל"רשימת הזהב" היוקרתית. וכך כתב כריס שאלקס מצוות השופטים: "תמונה בודדת היוותה השראה לטיול הראשון שלי בתל אביב. זה לא היה צילום של הטיילת... גם לא של בנייני הבאוהאוס הלבנים והמדהימים. לא, זה היה צילום פנים של טרקלין במלון ג'אפה, מנזר לשעבר עם חלונות ויטראז' שהמעצב הבריטי ג'ון פוסון הפך ליצירת מופת אנכרוניסטית".

בהמשך הוא מתאר את התקרות התכולות המשובצות בקישוטים ניאו-קלאסיים, את כורסאות הקטיפה האיטלקיים, את העמודים המתנשאים סביב החצר המפיצה ניחוח הדרים. הוא אף מספר על מה שמתרחש מחוץ למלון: "יפו, ממש דרומית למרכז תל אביב, התגלתה כאחד המקומות היצירתיים ה'חמים' בישראל. אגדות נקשרו סביב עיר נמל שבה מבוך של אבני כורכר, עיר שנוסדה בימי המקרא... אומרים כי מסעו של יונה הנביא, שהסתיים בבטן לווייתן, החל בנמל יפו".

לאחר תיאור הסוויטות והחללים הציבוריים של המלון, מסיים שאלקס במילים "המעטפת שלו אולי בת יותר מ-100 שנים, אבל מעטים המלונות שמצליחים ללכוד כך את רוח הזמן הנוכחית של תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully