וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים שטיילו בספרד קנו מלון ישן ומציעים לינה זולה בהדסטארט

תומר ואריאל, חברים בשנות ה-20 לחייהם, טיילו בגליסיה שבספרד והגיעו למלון שמנוהל על ידי שני מקומיים שרצו לצאת לגמלאות, אז הם גייסו את כל כספם ורכשו את המלון. עכשיו הם פתחו בגיוס המונים כדי לשפץ אותו ומציעים חדרים מוזלים למי שיעזור להם לממן את השיפוץ

תומר ואריאל רכשו מלון ישן בספרד/צילום: Os Faroles Playa De Esterio

שני חברים ישראלים מצפון הארץ בשנות ה-20 של חייהם, שטיילו בספרד לפני שנה, ראו מלון ליד חוף ועמק מדהים והחליטו לרכוש אותו עם כל הכסף שהיה להם.

"הגענו ממש במקרה לגליסיה בצפון-מערב ספרד, ממש מעל פורטוגל, והתאהבנו באותו הרגע במקום", אומרים תומר ברקת ואריאל גרוסמן לוואלה! תיירות בשיחה מספרד. יש פה מזג אוויר מושלם וחשבנו בעקבות משבר האקלים להקים פרויקט שבו יהיה נעים גם עוד 20-10 שנים, ויש פה את התנאים האופטימליים - קו גובה, הקרבה לאוקיינוס, המיקום הגיאוגרפי ומזג האוויר המושלם, וגם התיירות שבאה בדרך כלל לדרום ספרד מגיעה בשנים האחרונות לגליסיה".

בית המלון "אוס פארולס" (Hostel Os Faroles) שרכשו השניים היה שייך מזה עשרות שנים לזוג מבוגר, שכבר שבע מלעבוד בו. שני החברים התחבבו על הזוג, שלא היה מי שימשיך את העסק שלהם, והחליטו לקנות את הנכס ולשפץ אותו. "המלון נבנה לפני יותר מ-40 שנים על ידי חוזף וחוזפה והם נהיו כמו סבא וסבתא עבורנו", אומרים אריאל ותומר. "הם רצו לצאת לגמלאות וחיפשו למכור את המלון כבר כמה שנים".

תומר ואריאל בספרד. אריאל גרוסמן, תמונות גולשים
"התאהבנו באותו הרגע במקום". תומר ואריאל בספרד/תמונות גולשים, אריאל גרוסמן
בעלי מלון אוס פארולס בגליסיה ספרד. מאי אשכול, תמונות גולשים
חוזף וחוזפה במלון "אוס פארולס" עם הרוכשים החדשים מישראל/תמונות גולשים, מאי אשכול
חוף בגליסיה ספרד. אריאל גרוסמן, תמונות גולשים
החוף בגליסיה ליד המלון/תמונות גולשים, אריאל גרוסמן

"גירדנו את כל החסכונות שלנו"

בקיץ האחרון, עוד לפני שהשלימו את תהליך הרכישה, הם עזרו לזוג הספרדי להפעיל את המקום, בלי לדבר כמעט ספרדית, ונכנסו למטבח, עזרו לנקות חדרים ולמדו את העסק, תוך כדי שהם מקדמים את העניינים הביורוקרטיים ומגייסים את כל הונם עבור הפרויקט. "גירדנו את כל החסכונות שלנו ואנחנו מאמינים בפרויקט הזה, כשהחזון שיהיה פה מקום מגוון ובר קיימא, אטרקטיבי ונוח, שמיטיב עם האנשים והטבע שמסביבו", הם אומרים. בעברם של השניים מספר פרויקטים שבהם עבדו ביחד ולחוד, בתחומי הקיימות, האירוח, קולינריה והבנייה האלטרנטיבית (בניהם "אוטובוס בכרם" במצפה רמון, של יותם ואריאל).

לאיזה קהל אתם פונים?
"לקהל המקומי שמגיע לפה כבר 40 שנה, הקהילה שנמצאת פה אבל רוצים לפתוח את המקום גם לקהל בינלאומי: נוודים דיגיטליים, אנשים שהולכים את הקמינו, אירופאים, ויהיו פה גם חדרי מעונות, חדרים רגילים, חניון לקרוואנים למי שמטייל על גלגלים באזור, ונהיה הראשונים שנציע תפריט אוכל באנגלית, כי כולם פה מדברים ספרדית וכמובן לכל הישראלים שיבואו יהיו פה דוברי עברית, שזה מאוד כיף לנו".

מלון אוס פארולס בגליסיה ספרד. מאי אשכול, תמונות גולשים
במשך 40 ומשהו שנה נוהל המלון על ידי צמד ספרדים שחיפש למי למכור/תמונות גולשים, מאי אשכול
משפצים את מלון אוס פארולס. עומר סירוטה, תמונות גולשים
"מכניסים במלון קצת מודרניות אבל באותו זמן שומרים על הפריטים המיוחדים"/תמונות גולשים, עומר סירוטה
שקיעה בגליסיה ספרד. אריאל גרוסמן, תמונות גולשים
שקיעה בחוף שליד המלון/תמונות גולשים, אריאל גרוסמן

מהן התוכניות שלכם במלון?
"לפתוח חווה אורגנית ולהיות עצמאים מבחינה אנרגטית בעוד שנתיים-שלוש, לבסס מספר סיורים שיצאו מהמלון וליצור פה מוקד משיכה ראשון וייחודי במיקום לא סטנדרטי, שישראלים רבים עוד לא יודעים שהוא קיים, אבל מקווים שכל מי שיגיע לפה יתאהב וירצה להישאר".

בימים אלה אריאל ותומר בעיצומו של שיפוץ נרחב. "אנחנו פותחים את החלל, מכניסים בו קצת מודרניות אבל באותו זמן שומרים על הפריטים המיוחדים שהיו במלון", הם מוסיפים. לשם זירוז התוכניות ופתיחת המקום, פנו אריאל ותומר להדסטארט ולמרות שהמקום יפתח רק באפריל הקרוב, הם כבר החלו למכור חדרים דרך תוכנית מימון לגיוס המונים. "בקיץ נהיה כבר בשיא העונה ואנחנו מוכרים חדרים מוזלים דרך ההדסטארט, שמופנה להמשך מימון השיפוץ וכך נוכל לצבוע את המבנה מבחוץ ולרכוש פריטים לחדרים ולהביא את המקום לרמה מטריפה כבר בקיץ הקרוב".

מחיר ללילה במלון בחדר זוגי יעלה בהדסטארט עכשיו 210 שקלים לזוג, ומחיר לזוג+ארוחת צוהריים או ערב יעלה 330 שקלים לזוג. ואפשר גם לרכוש שבוע שלם שמשתלם יותר.

תומר ואריאל גולשים בחוף המלון. מאי אשכול, תמונות גולשים
תומר ואריאל גולשים בחוף המלון/תמונות גולשים, מאי אשכול
מלון אוס פארולס בגליסיה ספרד. אריאל גרוסמן, תמונות גולשים
אוס פארולס לפני השיפוץ/תמונות גולשים, אריאל גרוסמן
מלון אוס פארולס בגליסיה ספרד. אריאל גרוסמן, תמונות גולשים
תוך כדי רכישת הנכס, למדו השניים את עבודות המלון/תמונות גולשים, אריאל גרוסמן
מלון אוס פארולס בגליסיה ספרד. אריאל גרוסמן, תמונות גולשים
המסעדה במלון. יהיה בה התפריט הראשון באנגלית באזור/תמונות גולשים, אריאל גרוסמן

הסיפור על הצמד הישראלי נכנס לעיתונות המקומית

אין לכם ניסיון רב במלונאות, אתם לא מפחדים להיכשל?
"אנחנו שני חבר'ה צעירים וזה פרויקט מרגש עם הרבה שיקול דעת ואנחנו מזמינים את כולם להצטרף למשפחת אוס פארולס. אנחנו ניגשים ומנהלים את הפרויקט הזה עם הרבה מחשבה כבוד וזהירות, אנחנו עושים הכל בשתי ידינו, עם הרבה עזרה מחברים ומשפחה מכל העולם".

הצמד הישראלי כבר עשה לעצמו שם באזור, ואף הופיע בכמה כתבות בגליסיה ובשער של כמה מהדורות מקומיות. אז הנה, עכשיו יש עליכם כתבה גם בישראל. בהצלחה!

לפרויקט ההדסטארט של אריאל ותומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully