וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היחידה שמרחפת מעל הכל ומצלמת מקומות שאי אפשר להגיע אליהם

עודכן לאחרונה: 29.12.2022 / 21:04

יחידת הרחפנים באמ"ן אמונה על השגת מודיעין חזותי של צה"ל, אבל על הדרך היא גם מצלמת מקומות שמטיילים לא יכולים להגיע אליהם, כמו גבולות המדינה. הצצה למקומות שבדרך כלל אי אפשר להגיע אליהם ברגל, אז לפחות בעין

גבולות ישראל מרחפן/צילום: דובר צה"ל

ישנן לא מעט תצפיות על קצה המדינה. לישראל גבולות שונים עם מדינות שמקיפות אותה מצפון, מזרח ודרום. רבים מהטיולים לוקחים את המטיילים לתצפיות כאלו, שמראות את היכן מתחילה ונגמרת ישראל.

אבל יש יחידה אחת בצה"ל שרואה את גבולות המדינה מזווית לגמרי אחרת - מהאוויר. יחידת הרחפנים של יחידה 9900 באגף המודיעין "מטיילת" בצורה אחרת לגמרי מאיתנו. היחידה החדשה יחסית, הוקמה לפני כשנתיים וחצי ואוספת תצלומי אוויר מגיחות מבצעיות, ומשלימה תמונה מודיעינית רחבה כדי להבטיח לדרג הביצועי עליונות חזותית בשטח.

יחידה 9900 אמונה על השגת המודיעין החזותי של צה"ל, מלוויינים ועד רחפנים ופיענוח. היא בונה ומייצרת סנסורים ורחפנים מיוחדים שמתאימים עצמם למציאות המבצעית המשתנה. אחד האתגרים המרכזיים שבהם היא עוסקת, הוא היכולת לקחת רחפנים אזרחיים ופשוטים, ולרתום אותם למשימות מיוחדות שמביאות מודיעין רב ויקר ערך. היחידה הספיקה לקחת חלק בעשרות מבצעים, וממשיכה להתפתח ולפתח אמצעים חדשים. אבל על הדרך, רחפני היחידה, וכמובן מפעיליהם, נחשפים למקומות וזוויות מרהיבות של ישראל שרגל אדם טרם דרכה בהם. ואם אי אפשר ברגל, אז לפחות בעין.

צילומי רחפן מתקופת הקורונה: צלם ישראלי זכה במקום הראשון
תראו כמה ישראל יפה: אוסף צילומים מיוחד ממעוף הציפור
הטרנד שהתחיל בתל אביב: תמונות החופשה שלכם דרך רחפן

יחידת הרחפנים של יחידה 9900 באגף המודיעין. דובר צה"ל
יחידת הרחפנים אוספת מודיעין, ועל הדרך מצלמת נופים מזוויות מיוחדות/דובר צה"ל
יחידת הרחפנים של יחידה 9900 באגף המודיעין. דובר צה"ל
היחידה בונה ומייצרת סנסורים ורחפנים מיוחדים שמתאימים עצמם למציאות המבצעית המשתנה/דובר צה"ל
יחידת הרחפנים של יחידה 9900 באגף המודיעין. דובר צה"ל
"בחגים, ניצלנו את העבודה בגבולות הארץ, על מנת לשתף בנופים ממסלולים מיוחדים"/דובר צה"ל

"פוקחים עין בכל מקום ובכל זמן"

"יחידת הרחפנים היא אחת מהיחידות החדשניות היום בצה"ל", אומר לוואלה! תיירות מפקד היחידה סא"ל א'. "אנחנו לוקחים למעשה עולם שמתפתח במהירות בעולם האזרחי, ורותמים אותו על מנת להשיג יתרון מודיעיני. חיילי וחיילות היחידה מאפשרים לנו לפקוח עין בכל מקום ובכל זמן. בחגים תשרי שהיו, ניצלנו את העבודה שאנו מבצעים כל יום בגבולות הארץ, על מנת לשתף את אזרחי ישראל בנופים מהמסלולים המיוחדים בארץ שלנו".

רחפני היחידה שמשוטטים בגבולות הארץ, מתעדים מקומות יפהפיים שכמעט ולא נגישים לאזרח הפשוט. פה ושם נפתח כביש כזה או אחר, או ניתנת אפשרות לעבור את הגבול עבור טיול מסוים, למשל כמו בנחל הרוקד בגבול סוריה שבו טיילו ישראלים לאחרונה, אולם ברוב השנה המקומות הללו סגורים. "לכבוד סוף השנה, החלטנו לנצל את העובדה שאנחנו מבצעיים כל יום בגבולות הארץ ומתעסקים באיסוף מודיעיני, ולנצל את זה ולעשות קפיצה לאתרי הטבע ולהנגיש אותם עבור כלל האזרחים, ושיוכלו לראות את הנופים המיוחדים בארץ שלנו", הם אומרים ושלחו לנו תיעוד של כמה מקומות בקצה המדינה שלא ניתן לראות בדרך כלל, חוץ מבעין הרחפן.

עוד בוואלה!

הישראלים שיצאו לטיול ב"נחל האסור" בגבול סוריה

לכתבה המלאה
יחידת הרחפנים של יחידה 9900 באגף המודיעין. דובר צה"ל
הרחפנים מתעדים מקומות יפהפיים שכמעט ולא נגישים לאזרח הפשוט/דובר צה"ל

גבול לבנון: ראש הנקרה

שמורת ראש הנקרה היא שמורת טבע הנמצאת בקצהו הצפוני של חוף הים התיכון של ישראל וגובלת במים הטריטוריאליים של ישראל עם לבנון. האתר היה בשימוש כבר מימי המנדט הבריטי, זאת כדי לחבר בין רצף של מסילות ברזל ממצרים ולבנון, וברכס סולם צור, שהינו הגבול הצפון-מערבי עם לבנון, חפרו הבריטים מנהרה עבור הרכבת, שלימים נסתמה עם הקמת המדינה.

"בזמן הצילומים של האתר, ניסינו להבין איך להראות מהרחפן את המנהרה שנבנתה בתחילת שנות ה-40 שמגדירה את המקום, בלי להוריד מהחשיבות של קצה הגבול הימי", אומרים ביחידה.

ראש הנקרה, צילום מרחפן/צילום: דובר צה"ל

משולש הגבולות סוריה-ישראל-ירדן: רמת הגולן

הנקודה נמצאת בדרום הגולן, ליד אזור בטחוני, כמו מרבית קווי הגבול של ישראל. התצפית צופה את נחל הרוקד, שמהווה את הגבול עם סוריה, שנפגש עם הירמוך - הגבול עם ירדן.

"הרחפן מראה פה את שני הגבולות יחד (ישראל-סוריה וישראל-ירדן) ומצליח לתפוס את השוני בין שתי המדינות יחד: מצד אחד סוריה עם העצים שצומחים שם, ומצד שני ירדן המאופיינת בנוף מדברי. בהמשך הכביש ממוקם עין אי"ה - מעיין שנמצא בין שני הנופים הללו", מספרים ביחידה.

משולש הגבולות בגולן, צילום מרחפן/צילום: דובר צה"ל

גבול מצרים: כביש 10

כביש 10 הוא אחד מהכבישים הארוכים והיפים בארץ, שנסלל בתחילת שנות ה-80 לאחר הסכם השלום עם מצרים. לאור מתיחות שהייתה לאורך שנים בגבול, הכביש מוגדר כאזור צבאי סגור בכל ימות השנה.

עם זאת, בשנים האחרונות בזמן החגים הכביש נפתח למבקרים. בצד השני של הכביש נמצא סיני על כל אורכו של הכביש. "בנסיעה בכביש היה לנו חשוב להראות את רוב אורכו, אבל עם דגש על הגבול עם סיני. מבחינת צילום מלמעלה, היה לנו חשוב להראות את הייחודיות הגיאוגרפית שיש לאזור הדרום, את האבנים ואת החולות שמאפיינים את הדרום", אומרים חיילי היחידה.

כביש 10 צילום מרחפן/צילום: דובר צה"ל

גבול לבנון: הר כחל

הר כחל הוא חלק מרכס החרמון, ובו תצפיות מרהיבות לעבר מצודת נמרוד ונחל השיאון. ההר שנמצא קרוב לגבול לבנון, מתצפת על כל ההרים הסובבים את גבולות המדינה בצפון.

"הר כחל הוא אומנם אתר שפתוח למטיילים בכל ימות השנה, אבל במהלך הצילום מהרחפן היה לנו חשוב להראות את גבול אזור החרמון ורכס לבנון גם בקיץ, על מנת להראות את נופיו הירוקים של צפון הארץ. "אזור זה מאופיין לרוב בשלג ומכוסה בלבן בחורף, ואילו בזמן הקיץ פורח וצבוע בירוק".

הר כחל/צילום: דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully