וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכניסו אותו לבגאז': שני ישראלים ראו גמל פצוע במדבר, ופינו אותו ברכב

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 14:10

שני חברים שיצאו לטיול בג'יפ במדבר יהודה, נתקלו בבדואים פלסטינים שסוחבים גמל פצוע. הם עצרו לעזור לחיה המסכנה, הכניסו אותה לבגאז' ופינו אותה לעזרה. לאחר מכן הוזמנו כאות הוכרה למאהל בכפר. "לגמל שלום", אומר חגי טל שרכבו שימש כאמבולנס

בווידאו: גמל נפצע בנגב, התושבים הבדואים ניסו לחלצו/מערכת וואלה!

כמה אנשים צריך כדי להכניס גמל לאוטו? לא, זו לא התחלה של בדיחה אלא אירוע אמיתי שקרה אתמול (שלישי) בשעה 12 בצוהריים במדבר יהודה.

חגי טל מהוד השרון נסע ביחד עם חברו שחר לטיול בג'יפ מכפר הנוקדים שליד ערד ועד מצוקי דרגות. בדרך, באזור נחל חבר, הם נתקלו בבדואים שפרסו שמיכה לגמל שנפצע, ככל הנראה עקב נפילה על סלעים. "ראינו שמונה בדואים עם שמיכות מזיזים גמל", סיפר חגי לוואלה! תיירות, "ירדנו, עצרנו את הג'יפ, הוצאנו חגורות עבות ועזרנו להם למשוך את הגמל איזה רבע שעה עד שהגענו לשביל. ואז כל אחד הסתכל אחד על השני מה עושים עם הגמל".

לדבריו של חגי, הוא לא ראה איך נפצע הגמל, "אבל ראיתי אותם מנסים לעזור לו", הוא נזכר. "עזרנו להם לסחוב אותו והם שאלו אם אנחנו יכולים לעזור להם לקחת אותו עם האוטו שלנו".

גמל פצוע במדבר יהודה הוכנס לבגאז' של ג'יפ. חגי טל, תמונות גולשים
"הם שאלו אם אנחנו יכולים לעזור להם לקחת אותו". הגמל הפצוע מוכנס לבגאז'/תמונות גולשים, חגי טל
גמל פצוע במדבר יהודה הוכנס לבגאז' של ג'יפ. חגי טל, תמונות גולשים
הישראלים והבדואים הפלסטינים בשיתוף פעולה להצלת הגמל/תמונות גולשים, חגי טל
גמל פצוע במדבר יהודה הוכנס לבגאז' של ג'יפ. חגי טל, תמונות גולשים
"לקחנו אותם עד למאהל שלהם, איזה ארבעה ק"מ"/תמונות גולשים, חגי טל

"לקחנו אותם עד למאהל שלהם"

חגי וחברו ניגשו לבגאז' והחלו פנות אותו כדי שיהיה מקום לגמל שהיה אמור להיכנס פנימה. "הייתי צריך לפנות כסאות ושאר ציוד מהבגאז' ולשים מקדימה כדי להכניס את הגמל, אבל לא היתה אופציה אחרת, היה צריך לפנות אותו", הוא אומר.

לדבריו של חגי, לאחר העמסת הגמל לתוך הבגאז', שהוא מעשה הירואי ומוטרף בו זמנית, הגיע אירוע הזוי נוסף: שמונת הבדואים עלו איתו על הג'יפ וליוו את הגמל, כשהם תלויים משני צידי הרכב. "הם היו תלויים בחוץ על מדרגה, וחלק נסעו איתו בפנים. לקחנו אותם עד למאהל שלהם, איזה ארבעה ק"מ", הוא מתאר ומוסיף בבדיחות, "אחרי זה גם לא היתה להם בושה לבקש לקחת אותם טרמפ חזרה לנקודה כדי לקחת את החמורים שהשאירו".

גמל פצוע במדבר יהודה הוכנס לבגאז' של ג'יפ. חגי טל, תמונות גולשים
הוזמן לאירוח בדואי כהוכרת תודה. חגי במאהל הבדואי/תמונות גולשים, חגי טל
אירוח בדואי. חגי טל, תמונות גולשים
"שתינו תה וקפה ודיברנו על כדורגל". הבדואים מהכפר דקייקה מארחים את הישראלים/תמונות גולשים, חגי טל

"אמרו לי שכשגמל שובר את הרגל - הוא גמור"

הבדואים הם פלסטינים משבט הכעאבנה שחי בכפר דקייקה (יש להגות "דגייגה") שבאזור הר חברון. לאחר שהגמל פונה, הזמינו הבדואים את שני הישראלים להתארח אצלם בשיג (מאהל אירוח בדואי), ואף לארוחה. "אבל רק שתינו תה וקפה ודיברנו על כדורגל", אומר חגי, "לא היה לנו זמן לאוכל".

לדבריו, אף אחד מהבדואים לא דיבר עברית, אבל חברו שחר דיבר איתם בערבית שהוא יודע. "סך הכל היתה חוויה נחמדה", הוא מוסיף. היום בבוקר חגי נסע לנקות את הג'יפ מכתמי דם שנשארו מהגמל הפצוע. "שטפתי את האוטו על הבוקר, כי חזרנו די מאוחר אתמול", הוא אומר.

ומה עם הגמל?
"לגמל שלום. הם אמרו לי שכשגמל שובר את הרגל - הוא גמור, אבל הוא רק נשרט, אז הוא יחיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully