וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המלון החדש של ישרוטל בתל אביב נותן פייט ל"ארבע העונות"?

15.11.2022 / 7:36

את מלון "אלברטו" התל אביבים יכירו אולי דרך הבר והמסעדה, אבל למי שגר מחוץ לעיר, כמו יואב איתיאל, מלון אורבני ואינטימי כזה הוא המועדף לסופ"ש, בטח בזכות השירות. הנה מה שהיה לו לכתוב על המלון החדש של ישרוטל בעיר הלבנה

מלון אלברטו בתל אביב/צילום: יואב איתיאל

ביל גייטס, כשהיה נשאל לסוד ההצלחה של מיקרוסופט היה עונה, "המוצר טוב". עם מוצר טוב, היחצ"נים לא צריכים להוסיף מילה. רק לדאוג שהלקוחות יחוו אותו והוא כבר ימכור את עצמו. וזה מה בעצם מה שקרה לי במלון "אלברטו" החדש המדבר בעד עצמו, אחד ממלונות Isrotel Design בתל אביב, הקטגוריה החמה ביותר והחטיבה החדשה ביותר של הרשת הוותיקה, הכוללת "מלונות מעוצבים וחדשניים הממוקמים קרוב למרכזי תרבות, בילויים, טיולים ואטרקציות".

ישרוטל שכבר מזמן אינה רשת רק למלונות לחופשות הכול-כלול באילת ושאינה מאמינה בחיפה, מאמינה מאוד בתל אביב ומאוד במלונות מהסוג הזה. היא מתכוונת לפתוח עוד חמישה(!) כאלה בתל אביב ב-2024-2023.

את "אלברטו" התל אביבים יכירו אולי דרך הבר והמסעדה (תיכף נגיע גם אליהם). אבל למישהו כמוני שגר מחוץ לעיר, מלון אורבני אינטימי כזה הוא הקטגוריה המועדפת לסופ"ש. פסטורליה יש לנו בשפע, נשקפת מחלונות הבית. מלונות גדולים אני נאלץ לפקוד לכנסים או ועידות. מלונות עירוניים קטנים חביבים עלי מאוד. גם אנשי עסקים ותיירים מחו"ל המזדמנים לתל אביב ולערי הלוויין שלה מזהים את היתרון הגלום במלון כזה בלב העיר. כמה כאלה פגשתי ביממה שעשיתי בשבוע שעבר ב"אלברטו".

מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
אלברטו הוא אחד ממלונות Isrotel Design/יואב איתיאל
מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
במלון 91 חדרים/יואב איתיאל
מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
אלברטו הוא המלון הראשון של ישרוטל בעיר שאינו על קו החוף. הבריכה במלון/יואב איתיאל

מיקום-מיקום-מיקום

אם להתחיל במיקום-מיקום-מיקום, "אלברטו" (ע"ש אלברטו גבסו ז"ל, מייסד החברה היזמית שבנתה את המלון בשת"פ עם ישרוטל) שנפתח לפני שלושה חדשים, הוא המלון ה-23 של ישרוטל, הרביעי בתל אביב והראשון שלה בעיר שאינו על קו החוף. במקום זאת, הוא נטוע על שורשיה של העיר הלבנה, בפינת נחלת בנימין ואחד העם, על שביל העצמאות (המסומן בפס זהב על המדרכות), קומפוזיציה של שני בנינים שעמדו שם למעלה ממאה שנה והוסבו לייעודם הנכחי. אם תרצו, זה המקום הכי חם בתל אביב של 2022 ממש כמו ב-1913-1911 (שאז נבנו הבניינים במקור), בשכונת "אחוזת בית", הלב ההיסטורי של "תל אביב הקטנה", שעכשיו הופכים לה את הקרביים, פשוטו כמשמעו, שומרים כמה שאפשר את החזיתות, מגלענים את הליבה, בניין אחר בניין, וחנויות הבדים והגלנטריה (ע"ע) מתחדשות להן כברים ומסעדות (שבעה מהבולטים, בהם "מפגש אסי", "פיצה הר סיני" ומתחם הדגל AKA 44, הם של יזם חיי הלילה הסדרתי, האדריכל דוד טור) ושאר עסקים בהם חפץ העם היושב בעיר החדשה-ישנה במאה העשרים ואחת.

כדי למקסם את החוויה, כל ערב משעה חמש ועד שמונה בבוקר וכך גם כל סוף השבוע מחמישי בערב ועד ראשון בבוקר, נסגר רחוב נחלת בנימין בקטע הזה למדרחוב, השולחנות של המסעדות והפאבים האלה יוצאים החוצה, ומי שיש לו חדר באלברטו מקבל את ההפנינג הזה כבר בצעד הראשון על סף המלון.

מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
נטוע על שורשיה של העיר הלבנה. מלון אלברטו/יואב איתיאל
מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
אין בחדרים מכונות אספרסו. לא צריך/יואב איתיאל

פייט ל"ארבע העונות"?

בבוקר, כשקמים מהעילפון ואחרי ההנגאובר וארוחת בוקר ישראלית מוקפדת בחומרי הגלם והאסתטיקה שלה (כולל סלטים נוצצים בטריותם, חמאה ארוזה בשקיקונים, בקבוקוני טבאסקו אישיים וקפוצ'ינו חזק מקושט קצף, מהטובים), מומלץ סיור של שעה או יותר עם אילן שחורי, מומחה לתל אביב ומחבר הספר "חלום שהפך לכרך", שמבטיח להראות את המקומות הכי יפים בעיר, ברדיוס של מאות מטרים מהמלון - ומקיים.

מי שעוד לא נשבה בקסמה של העיר הזו ילך נא אחרי שחורי בחולצה שעליה הסלוגן שלו, "אם אשכחך ירושלים זה בגלל תל אביב". ההיסטוריה סביב כוללת את בית העצמאות, ביתם של צינה ומאיר דיזנגוף שם קיימו ראשי הישוב את הכרזת העצמאות, להבדיל הקיוסק הראשון (בפינת רוטשילד והרצל ושסמוכה לו עמדת מידע לתייר של עיריית ת"א-יפו), הפסיפס לתולדות יפו שיצר נחום גוטמן, בית הכנסת הגדול, מוזיאון ההגנה, הסניף הראשון של בנק ישראל, האנדרטה לזכר מייסדי תל אביב, פסלו של מאיר דיזנגוף, פסלו של אלפרד דרייפוס (מתנת ממשלת צרפת) וגם הבורסה המודרנית של היום נמצאת כמה צעדים מהמלון. הכל נמצא במעין התחדשות קדחתנית שהיא החוויה העכשווית שהמלון חלק אינטגרלי ממנה.

"המלון ממוקם בלב העיר השוקקת - ולפיכך חשוף לרעשיה", מזהירים באתר המלון, אבל החלונות שיוצרו בטורקיה ואיטליה עם זיגוג אקוסטי בהזמנה מיוחדת על פי דרישות השימור הצליחו בחדר שלי לחסום לחלוטין את הקולות הבאים מהרחוב.

פנימה, בתוך הבניין ושמעבר לסף הדלת המדובר, היתרון של "אלברטו" הוא בצוות. הצעירים והצעירות האלה לבושי השחור האופנתי, הפועלים כבעצמאיות, שלרגע לא תמצא אותם יושבים בטלים, והם עסוקים כל הזמן אבל לא יותר מדי ונדמה שבזווית העין הם ערוכים בכל רגע לסייע או לענות לשאלה.

את הצ'ק אין / צ'ק אאוט הם עושים בישיבה נינוחה עם האורח. בכלל, עושה רושם שהמנהלת עופרה קדוש בחרה אותם בקפידה וגיבשה אותם כך שכל אחד מהם נשמע כאילו הוא-הוא ייסד את המוסד ובחופשיות יכול ומורשה לנהל איתך שיחה אינטליגנטית בגובה העיניים. החל מקתרינה המקסימה, האחראית על החדרניות בקומה ומברכת אותי בשמי למחרת פגישתנו האקראית כשעליתי לקומה 4 בה היה החדר שלי, נועה בקבלה, אלין בבר הלובי, רוני שאחראי על המזון והמשקאות במלונות הדיזיין של תל אביב, ויטלי, שרון, ומי לא. מזמן לא הכרתי בשמם כל כך הרבה אנשי צוות במלון אחד בשהות קצרה כל כך. יש לא מעט מהם וגם הכמות יש לה השפעה על איכות השירות הזמין כל כך. מישהו כאן הבין ויישם שגם בבניין יפהפה - מלון זה קודם כל שירות. אני מסתכן בלהגיד שבעניין הזה אלברטו של ישרוטל נותן פייט לסוגת העל של "ארבע העונות".

מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
יש לובי עם בר משקאות ודלפק קבלה שפועל 24 שעות ביממה/יואב איתיאל
מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
תוססת ותואמת כמו כפפה ליד את האווירה. מסעדת "רדלר"/יואב איתיאל

טוויסט מודרני עם תל אביב ההיסטורית המתחדשת

על אלברטו גבסו המנוח אשר החברה שהקים והמלון הזה נושאים את שמו, אומרים שנודע כמנהל קפדן שלא התפשר על איכות המוצר, והיה מסור ללא גבול לעבודתו וללקוחותיו, איש כבוד שהקפיד בקלה כבחמורה. כך גם הפרויקט המוקפד הזה שלקחו על עצמם הבנים שלו, ממשיכי דרכו. ההיסטוריה מלמדת שאחוזת בית הוקמה בשנה אחת ואת הבניין של מלון אלברטו לקח עכשיו ארבע שנים לשקם/לשפץ ולפתח למה שהוא היום תוך איחוד שני בניינים היסטוריים לשימור (בית וידיס בנחלת בנימין 46 עם בית רדלר פלדמן, במספר 48) תלייתם באוויר לצורך חפירת מרתפים ולבסוף חיבורם מחדש. לא עניין של מה בכך.

עלות הפרויקט הזה מוערכת ב-180-160 מיליון שקלים. את עבודת האדריכלות המורכבות מאוד של המלון ביצע משרד האדריכלים פייגין, תוך שהרים שתי קומות נוספות שעם הזכוכית שלהן הן שנויות במחלוקת. אדריכל השימור הוא עודד עברי וסטודיו מיכאל אזולאי אחראי לעיצוב הפנים האקלקטי שמצליח להתכתב בטוויסט מודרני עם תל אביב ההיסטורית המתחדשת לה בחוץ. קומות 3-1 מוגדרות מבנה לשימור ובהן חללים בעלי פתחים ואלמנטים היסטוריים. החדרים בקומות הללו עוצבו בסגנון קלאסי, רצפת פרקט ואבן, חיפוי קיר בעץ וקרניזים בתקרות. כאמור, קומות 4-5 הן קומות חדשות, שהנוף האורבני נשקף מבעד לחלונותיהן הגדולים. בקומות הקרקע ובקומה 1- תקרות גבוהות.

להשלמת האמביאנס, החדר הדיף ניחוח טוב של רעננות שאינה אקראית וכך היה גם במסדרונות ובדרך למעלית שם, וגם שם המוזיקה החרישית שברקע מתעלה כמו בשאר רחבי המלון לבחירה לא רעה בכלל של ג'אז ולאונג'.

מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
ארוחת הבוקר במלון. לא כלולה במחיר/יואב איתיאל
מלון אלברטו בתל אביב. יואב איתיאל
החדרים ממוזגים, מעוצבים ומאובזרים/יואב איתיאל

"ניו יורק הארץ־ישראלית"

במלון אוסף אמנות עכשווית אורבנית של אמנים צעירים לצד מפורסמים. ביניהם אמן סטריט ארט שצייר על קירות החדרים בקומות התחתונות. בנוסף, קיים אוסף רישומים ענק, שטיחי קיר קטנים שלקוחים מצילומי אינסטגרם, תיבות אור ציוריות של אריאלה ורטהיימר, ציורי רחוב של האומנים אורן מרקו ובינגסי, וצילומי קולאז' מרהיבים שנלקחו ממוזיאון פתח תקווה.

במלון 91 חדרים, חלקם קטנים, שתי סוויטות, שני חדרים עם ג'קוזי בקומת הקרקע, וחדרים עם מרפסת אנגלית בקומה 1-. החדרים מתפרשים על פני חמש קומות. המלון שבדירוג 4 כוכבים לא מיועד לחופשות משפחתיות ומקבל מבוגרים בלבד (רשמית מגיל 10), אין ספה נפתחת, אין תוספת מיטה על גלגלים ולא מרשים אורח שלישי בחדר. כן מרשים הזמנה של לילה אחד, גם בסופ"ש. יש לובי עם בר משקאות ודלפק קבלה שפועל 24 שעות ביממה ויש שירות חדרים.

החדרים ממוזגים, מעוצבים ומאובזרים, עם אינטרנט אלחוטי חינם, טלוויזיה איכותית עם מסך שטוח ושקעים 220 כשלצד המיטה גם USB. יש מייבש שיער ויש קנקן חשמלי להכנת קפה. כל זה כמובן סטנדרט היום. למעט בכמה חדרים מיוחדים אין בחדרים מכונות אספרסו. לא צריך. החדרים קטנים יחסית, במחירי הנדל"ן המקומיים זה אך צפוי וזה גם מעודד את האורחים למינגלינג עם אורחים אחרים בלובי. בחדר שלי היתה מרפסת הפונה לנחלת בנימין עם חלון לגובה כל הקומה וכך גם במקלחת, שם החלון העצום היה חלבי אטום ובכל זאת קצת מוזר לחשוב על זה שהשכנים ממול רואים את צלליתך כשאתה מסתבן. אולי הומאג' למילות השיר, "על גגות תל אביב מישהו רואה הלילה צלליות שנעות על וילון לבן". על הגג של אלברטו יש בריכת אינסוף יפהפייה המשקיפה על גגות תל אביב האחרים ולצידה בר. יש חדר כושר הפתוח 24/7 וספא עם 3 חדרי טיפולים.

צמודה ללובי (ועם עוד כניסה עצמאית, מהרחוב) הם הבר והמסעדה "רדלר" (ע"ש בעלי הבית ההיסטורי, כאמור), עוד פנינה קולינארית של השף מושיקו גמליאלי ("מונא", "בר 51"). היא מעולה (אבל דורשת כתבה עצמאית. עורך, האם אתה שומע?) מפוצצת בקביעות, תוססת, ותואמת כמו כפפה ליד את האווירה והאיכות של "אלברטו".

"וכמו שהעיר ניו יורק מסמנת את השער הראשי לכניסה לאמריקה, כך עלינו לשכלל את עירנו, והיא תהיה בזמן מן הזמנים לניו יורק הארץ־ישראלית", נכתב בחזונה של "אגודת אחוזת בית" עם היווסדה. ובחזרה למוצר המוכר את עצמו, מלון אלברטו מציע לא פחות ממלון בוטיק בניו יורק או בכל בירה אירופית, ואת כל הטוב הזה מציעה ישרוטל במחיר של כ-879-1,329 שקלים ללילה לזוג, תלוי בסוג החדר, ועל זה תוספת לארוחת בוקר (המומלצת, כאמור, אבל שאפשר למצוא גם ברחוב, לחפצים לגוון). במהלך הכנת הכתבה מצאתי חדר לזוג לליל הסילבסטר ב-931 שקלים.

הכותב היה אורח ישרוטל ומסעדת רדלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully