וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם גברים יכולים: בריטיש איירווייז תאפשר לדיילים להתאפר

עודכן לאחרונה: 13.11.2022 / 8:43

המהלך נובע ככל הנראה מהכרזתה של המתחרה, וירג'ין אטלנטיק, לאפשר לדייליה ללבוש חצאית, אם ירצו בכך. עם זאת, חברת התעופה הבריטית עדיין לא תרשה לצוות האוויר לחשוף את הקעקועים שלהם

מטוס איירבוס A350-1000 של בריטיש איירווייס/יח"צ בריטיש איירווייס

חברת התעופה הבריטית בריטיש איירווייז הודיעה בשבוע שעבר לכל עובדיה כי תגמיש במידה ניכרת את הכללים האחידים והקפדניים המאפיינים אותה מזה שנים רבות בכל הקשור להופעתם של אנשי הצוות. בחברה הסבירו כי ההנחיות החדשות "יאומצו על ידי כולם, ללא קשר למין, למוצא, לזהות המגדרית, לרקע החברתי והתרבותי ולכל נושא אחר".

דיילי בריטיש איירווייז. בריטיש איירווייז, אתר רשמי
כללים אחידים בכל הקשור להופעת אנשי הצוות. דיילי בריטיש איירווייז/אתר רשמי, בריטיש איירווייז

הרעיון: מדים נייטרליים מבחינה מגדרית

כבר בחודש שעבר הודיעה החברה כי היא מצויה בסופו של תהליך בחינה מעמיק באשר למדיניות המדים של צוותיה. אלו יהפכו להיות נייטרליים מבחינה מגדרית. חלק מהעניין נבע מהשינויים בתחום זה שנעשו בידי אחת ממתחרותיה, חברת התעופה הבריטית וירג'ין אטלנטיק.

אתר Paddle your own Kanoo מדווח כי בתזכיר פנימי שהופץ בחברה במקביל להצגת המדים החדשים, הפצירו מנהליה בפני הצוותים "להיות נועזים, להיות גאים, להיות עצמכם". עם זאת, הוחלט בחברה שלא לאפשר לאנשי ולנשות הצוות להיות עם קעקועים הגלויים לעין.

עוד בוואלה!

דייל בריטיש איירוויס לנוסעים שירדו בנתב"ג: "תודה ולכו להז...."

לכתבה המלאה
דיילי בריטיש איירווייז. בריטיש איירווייז, אתר רשמי
"להיות נועזים, להיות גאים, להיות עצמכם"/אתר רשמי, בריטיש איירווייז

ריסים מלאכותיים - גם לדיילים

על פי הפרסום, הגברים העובדים בחברה, בהם דיילים, טייסים ולובשי מדים נוספים, יוכלו, אם ירצו בכך, להתאפר קלות. מדובר במה שהוגדר "נגיעה של מסקרה וצבע לשפתיים". כמו כן, דיילים ואנשי צוות אחרים שירצו בכך, יוכלו להשתמש בריסים מלאכותיים כדי "להוסיף נפח", אם כי הבקשה היא שלא להגזים בעניין זה.

ואם כבר מדברים על התרופפות הכללים הנוקשים, הרי שניתן גם לבצע תסרוקות כאלו ואחרות ואפילו לשאת תיק יד נשי. דובר החברה הודיע בחודש שעבר כי בריטיש איירווייז "מחויבת לסביבת עבודה מכילה", וכפועל יוצא מכך, נעשתה סקירה מקיפה של ההנחיות.

המתחרה מציגה: דיילים בחצאית

ההשקה השקטה של ההנחיות החדשות כוללת כאמור גם מדים שמוגדרים כנייטרליים מבחינה מגדרית. עם זאת, נראה כי עדיין מצוי מרחק רב בין מה שקורה בבריטיש איירווייז לבין ההכרזה המהפכנית של חברת וירג'ין אטלנטיק, לפיה דיילים יוכלו לבחור אם ללבוש חצאית בדומה לדיילות, ומצד שני - דיילות יוכלו ללבוש את המדים בעלי שלושת החלקים של הדיילים הגברים. בחברת וירג'ין אף ביטלו את האיסור על קעקועים גלויים. מנכ"ל החברה, הישראלי שי וייס, אמר שבשובע שעבר כי מאז ההחלטות הללו, שהתקבלו בחודש ספטמבר, עלה ב-100 אחוזים מספר הבקשות למשרת דיילים ודיילות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully