וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולה סופני עבר לאי "שלא מתים בו" - וחי שם עוד 40 שנים

18.11.2022 / 0:04

אדם ש"רימה את המוות" במשך כמעט 40 שנה טען שזו הייתה ההחלטה שלו לעבור ל"אי שבו אנשים שוכחים למות" ששגרמה לו לחיות מעבר למה שרופאיו נתנו לו. אזורים בעולם בהם הוכח מדעית שאנשים חיים יותר מהממוצע מכונים "אזורים כחולים" ואולי כדאי לכם להתחיל לחשוב על רילוקיישן

ב-1976 נאמר לסטמטיס מוראיטיס שנותרו לו תשעה חודשים לחיות, הוא חי עד שנת 2013/BBC

ב-1976 נאמר לסטמטיס מוראיטיס שנותרו לו תשעה חודשים לחיות. הוא חי עד שנת 2013. כן, סטמטיס "רימה את המוות" במשך כמעט 40 שנה וטען שהישרדותו יוצאת הדופן הינה בזכות מעברו ל"אזור הכחול" - חלק בעולם שבו הוכח מדעית שאנשים חיים יותר מהממוצע.

הכירו את האי היווני איקריה, "האי שבו אנשים שוכחים למות". הוא אחד מ"האזורים הכחולים" בעולם שבהם נמצא מדעית שאנשים חיים הרבה מעבר לתוחלת החיים הממוצעת. סטמטיס מוראיטיס הוא לכאורה ההוכחה לכך.

ה-BBC שוחח בעבר עם תושב איקריה, סטמטיס מוראיטיס, שהסביר כי ב-1976 הוא אובחן כחולה סרטן סופני ונאמר לו שנותרו לו בין שישה לתשעה חודשים לחיות. כיוון שחשב שעלות הלוויה בארה"ב גבוהה מאוד, הוא החליט לחזור לביתו באי מולדתו, שם יוכל "להתחיל לשתות יין ולחכות ליום המוות". עם זאת, ככל שחלף הזמן הוא גילה שהוא מרגיש חזק יותר - ואחרי שעברו להם תשעה חודשים בלי שום התדרדרות במצבו, הוא הבין שאולי יש לו הרבה יותר זמן לחיות ממה שהרופאים קבעו לו.

איקריה. ShutterStock
האי היווני איקריה בו אנשים חיים יותר/ShutterStock
איקריה. ShutterStock
האי מכונה גם "האי שבו אנשים שוכחים למות"/ShutterStock

אכן, הגבר שרד כמעט 40 שנים נוספות על האי ומת בגיל 98 (רשמית) או 102 (לטענתו) ב-2013. הוא היה בטוח שבריאותו התקינה והחלמתו הן בזכות האוויר הנקי, האוכל הטוב והחיים נטולי הלחץ באי - וגם התבדח ש"היין עזר".

לפי "הספרייה הלאומית לרפואה", מחקרים הוכיחו שרק כ-20 אחוזים מתוחלת החיים של האדם נקבעת על ידי הגנטיקה שלו, כשהשאר תלוי באורח החיים שלו. עם זאת, מחקרים על "אזורים כחולים" מצאו כי להטיל את האחריות לאורח חיים בריא בידי הפרט אינה עובדת כפי שהיא עובדת עבור אנשים שגרים באותם אזורים בריאים.

ככה נראים החיים באי

והנה הוא מספר על הנס שקרה לו

עוד מקומות בהם תאריכו חיים

אם אתם חפצים ברילוקיישן לאחד מהמקומות בעולם בהם אנשים חיים יותר, כדאי לכם לשקול את איקריה שביוון, כמו גם את האי היפני אוקינאווה, האי הים תיכוני סרדיניה, לומה לינדה שבקליפורניה וחצי האי ניקויה שבקוסטה ריקה.

אנשים באזורים אלה של העולם חיים באופן סטטיסטי חיים ארוכים יותר ובריאים יותר - והם נוטים פחות לחטוף מחלות קשות בהמשך החיים. לגבי הסיבה לכך, ב-Healthline טוענים שזה בגלל שלאנשים באזורים האלה יש תזונה הרבה יותר בריאה, כשהמזונות המיוצרים באזור הם מהסוג שרופאים תמיד אומרים שכדאי לאכול מהם יותר.

בחלק מהמקומות האלה מורגלים מנהגים מסוימים הנחשבים לבריאים יותר, כמו למשל אצל תושבי אוקינאווה שלא אוכלים עד שובע ועוצרים כשהם מלאים בכ-80 אחוזים. צריכת הקלוריות המעט נמוכה יותר נועדה לשמור על בריאותם.

  • עוד באותו נושא:
  • יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully