וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלוניקי: 6 חוויות חורף שאסור לפספס

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

27.10.2022 / 16:50

סלוניקי היא יעד מוצלח גם לעונת החורף, בזכות תרבות עשירה, קולינריה משובחת, פסטיבלים וחוויות ייחודיות לעונה הגשומה. ויש בעיר גם זווית יהודית מרתקת

המגדל הלבן סלוניקי יוון. Shutterstock, ShutterStock
המגדל הלבן סלוניקי יוון/ShutterStock, Shutterstock

חמה ועשירה, צבעונית ותוססת, סלוניקי (Thessaloniki, המכונה תסלוניקי בפי היוונים), העיר השנייה בגודלה ביוון, היא גם היסטורית וגם אוונגרדית בו זמנית. בניגוד לתפיסה הרווחת, לא מדובר רק ביעד קייצי - סלוניקי היא עיר אידיאלית לביקור בכל עונה, גם בחורף.

העיר השנייה בגדולה ביוון היא עיר מסבירת פנים ומרגיעה עם אינספור אפשרויות ופינוקים למבקרים בה. בעיר הנמל הצפונית אפשר למצוא שלל אטרקציות לכל טעם וסגנון - אוכל טעים, תרבויות שונות שהותירו בה חותם לאורך 2,500 שנה (כולל גם התרבות היהודית-ספרדית, כפי שתקראו בהמשך הכתבה), היסטוריה מדהימה וקווי חוף עוצרי נשימה.

עם ציוני דרך ביזנטיים מדהימים ומבנים עתיקים לצד מודרניים, סלוניקי היא קפסולת זמן המחזירה את כל המבקרים בה לימי הביניים, עם פיסות היסטוריה שמורות היטב הפזורות בכל רחבי העיר, לצד פינוקים עדכניים.

אז מה אפשר לחוות בסלוניקי בעונת החורף? הנה 5 הצעות מובילות ליהנות מהן בימי החורף בסלוניקי ועוד הצעת בונוס:

חומה ביזנטית, סלוניקי, יוון. ShutterStock
חומה ביזנטית, סלוניקי, יוון/ShutterStock

1. שקיעות חורף בטיילת

כשמזג האוויר מתקרר וההמונים מתמעטים, נוצרת הזדמנות לגלות את העיר לעומק ללא עומס. במהלך ימי החורף הטיילת של סלוניקי לא צפופה, מה שמעניק הזדמנות ליהנות מטיול חורף או לחקור את חוף הים בהליכה נינוחה או ברכיבה על אופניים, כולל ביקור בנמל ובמגדל הלבן. זו ההזדמנות שלכם למצוא את פסל המטריות המפורסם של האמן ג'ורג' זונגולופולוס הממוקם בחוף החדש בסלוניקי וכמובן להצטלם לצידו.

2. ביקור במוזיאונים

תוכלו ליהנות מהאוצרות הארכיאולוגיים של חבל מקדוניה, המורשת הביזנטית והאמנות העכשווית המוצגות ביותר מ-30 המוזיאונים הפזורים בסלוניקי. בתוך המוזיאונים השונים והמגוונים בעיר תוכלו ללמוד על ההתפתחות והיצירתיות של העיר היוונית המרתקת הזו. בילוי מושלם ליום סגרירי או חורפי.

3. רגיעה והרפתקה חמימה

כשעה וחצי נסיעה מחוץ לסלוניקי נמצאות מרחצאות לוטרה פוזאר (Pozar Hot Springs) - אחד ממקומות הריפוי הטבעיים העתיקים ביותר ביוון כולה. לכל מי שרוצה ליהנות מהפוגה מחיי העיר העמוסים יכול להגיע בכל עונה למים הטבעיים החמים - לוטרה פוזאר הוא המקום להיות בו. אפשר לשלב ביקור יום מסלוניקי או בדרך לחופשת סקי או סנובורד בהרים המושלגים. מדובר באזור פראי יפה ומיוחד המאפשר לחוות את יוון האחרת. האזור מורכב מבריכות תרמיות טבעיות, מעיינות, מפלים, צמחייה שופעת, מערות ועוד.

4. חווית הקפה - כמו שעושים זאת המקומיים

קפה בעיר הזו הוא חוויה שונה לגמרי ממה שמכירים מיעדים אחרים. בחרו מבין אינספור בתי הקפה המציעים אווירה חמימה, קפה משובח וקינוחים מקומיים כדי לבלות בהם בנחת. הסלוניקאים נוהגים לשתות את הקפה שלהם בחברותא, לאט, בלי למהר. תרבות הקפה של סלוניקי מקפלת בתוכה חוויה של ליהנות מהרגע, להתחבר לכאן ועכשיו, תוך שיחה חברותית או משחק שש-בש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

סלוניקי: סיפורי קיץ של עיר שלעולם לא ישנה

בשיתוף לשכת התיירות של יוון
סלוניקי. יח"צ,
סלוניקי/יח"צ
סלוניקי. יח"צ,
סלוניקי/יח"צ

5. קולינריה משובחת

הצבעים, הטעמים, הנופים, הצלילים, ההיסטוריה, התרבות - כל אלו מרכיבים את הזהות הגסטרונומית של סלוניקי. סלוניקי מוגדרת ולא מהיום כבירה הגסטרונומית של יוון כולה. התרבויות והעמים שעברו באזור עיצבו את דמותה הקולינרית של העיר והפכו אותה ליעד מלא רבדים, טעמים והשפעות. מתכונים של אנשים ממוצאים שונים שחיו בעיר, לזמן ארוך או קצר, עורבבו עם אלו של המקומיים ויצרו שילוב טעמים מעניין מאוד שאי אפשר למצוא במקומות אחרים.

טיול בשוק הישן Kapani במרכז העיר יכול לתת לכם תחושה של ביקור בבזארים הישנים מפעם, שבהם היה אפשר למצוא פירות וירקות טריים, בשר, דגים וגבינות באיכות מעולה, בעוד שהרוכלים משתמשים בקולותיהם החזקים כדי למשוך את הקונים. כך גם היום, בשוק האותנטי והמיוחד הזה.
הטעם של קולורי (טבעת לחם עם שומשום), בוגאצה (מאפה פילו במילוי שמנת קינמון ואבקת סוכר), גבינת פטה יוונית, זיתים שחורים וירוקים, אוזו יווני או יין מקומי הם חלק מחוויות החובה בעת ביקור בעיר.

סלוניקי. ShutterStock
סלוניקי/ShutterStock

6. פסטיבלים שפשוט אסור לפספס

בלוח השנה התרבותי העשיר של סלוניקי, לפסטיבלים יש מקום של כבוד. בין הפסטיבלים שאפשר לחוות בעיר:

פסטיבל הסרטים הבינלאומי של סלוניקי הוא פסטיבל הסרטים העתיק ביותר בבלקן. הפסטיבל מעניק סיבה טובה למפגש בעיר עבור אוהבי קולנוע מידי נובמבר.

פסטיבל דימטריה נערך מידי אוקטובר, במשך יותר מ-50 שנה, והוא ממשיך לייצג את המגמות המודרניות ביותר בכל סוגי האומנויות תוך מתן ביטוי למורשת של סלוניקי ושל יוון. באמצעות נופים אמנותיים חדשים של צליל, תמונה וחוויה, אלמנטים אופראיים משולבים עם תיאטרון בובות, הטכנולוגיה הופכת לחלק מכריע באמנויות הבמה. זהו מפגש של תיאטרון וריקוד, של אמנות מיצג, של מוזיקאים יוונים שפוגשים מוזיקאים בינלאומיים, ועוד.

הביאנלה ה-8 לאמנות עכשווית תיערך בסלוניקי מה-26 בנובמבר 2022 ועד ה-26 במרץ 2023. הפעם תיערך הביאנלה תחת התמה הכללית של Geoculture שכקונספט המחבר את טיפוח כדור הארץ עם תרבות כמכלול של משאבים, טקסטים ופרקטיקות הזמינות עבור האדם להבין את העולם ולפעול בתוכו. הביאנלה לאמנות עכשווית בסלוניקי מתמקדת באקטואליה בינלאומית, בארגון מחדש עולמי ובמשברים המשפיעים על האנושות ועל הסביבה.

סלוניקי. ShutterStock
אחד מרחובותיה הקסומים של סלוניקי/ShutterStock

לסיום, נפנה זרקור על הזווית היהודית של סלוניקי. הכינוי Madre de Israel (אמא של ישראל) מאפיין את סלוניקי בזכות הקהילה היהודית התוססת שהתקיימה ופעלה בעיר בעבר. מעט נותר מהנוכחות בת כ-2,000 השנים של הקהילה היהודית בסלוניקי, אם כי תרומתה הייתה משמעותית לתרבות, לחברה ולכלכלה של העיר. הנוכחות היהודית בעיר הייתה דומיננטית לאורך 2,300 שנות ההיסטוריה של העיר. במיוחד בין השנים 1492 ל-1912 הייתה הקהילה היהודית הגדולה מכל הקהילות בעיר וגם הקהילה היהודית הגדולה בעולם. זו הסיבה שסלוניקי נודעה כמאדר דה ישראל, אמא של ישראל. בתקופות הזוהר של הקהילה הקימו בה היהודים ספריות, בתי ספר, בתי כנסת, מוסדות תרבות, מפעלים, בתי מלאכה ועוד.

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully