וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלוניקי: סיפורי קיץ של עיר שלעולם לא ישנה

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

28.6.2022 / 16:50

העיר השנייה בגודלה ביוון היא עולם מלא בחוויות עם טבע, נמל וחופים לצד טברנות שוקקות ושכונות צבעוניות, ואפשר לחזור לבקר בה שוב ושוב. היא גם בסיס מצוין לטיולים בכל אזור צפון יוון

סלוניקי. יח"צ,
עיר שיש לה הרבה סיפורים לספר. סלוניקי/יח"צ

ממש לא כינור שני: העיר סלוניקי (Thessaloniki, המכונה תסלוניקי בפי היוונים) היא עיר נמל והשנייה בגודלה ביוון, אחרי אתונה, אך היא עולם מלא של חוויות אותנטיות. לסלוניקי מגיעים דרך הים, האוויר והיבשה אלפי תיירים מדי יום כדי לבקר באתריה ההיסטוריים, ברחובות, בנמל הציורי, בטיילת, בשווקים, בחופים הזהובים, במסעדות ובטברנות האותנטיות שמהן בוקעת מוזיקה יוונית. נהוג לומר כי סלוניקי אינה בירת אתונה, אלא בירת הבילויים.

סלוניקי בחבל מקדוניה היא שילוב שבין ים וטבע לבין עיר קוסמופוליטית תוססת ושוקקת ובין עבר מפואר להווה תוסס. יש בה מכל העולמות - מארכיאולוגיה ועד אוכל אותנטי, מקניות ועד חופי ים, משופינג ועד חיי לילה, ועוד. בנוסף, נוח לצאת ממנה ולטייל ביעדים קסומים כמו הרים, אגמים, מפלים ויערות וגם חופים כמובן. הלהיט? אפשר לחזור לעיר הנמל הצפונית של יוון שוב ושוב ובכל פעם לגלות טפח אחר ולחוות חוויות אחרות. אפילו הסלוניקאים עצמם מודים כי פנים רבות לה כשהם מצטטים את הפתגם העתיק "אין זריחה זהה ואין שקיעה זהה במפרץ תרמאיקוס".

מה אפשר לחוות בסלוניקי והסביבה?

בעלייה לכיוון אנו פולי (Ano Poli) מתגלה היבט אחר של סלוניקי. הביצורים להגנת העיר השולטים בנוף עוצרים את הנשימה ומותירים רושם עז. בתים צבעוניים וסמטאות אבן יגרמו לכם להרגיש כאילו עברתם לעידן אחר, נוסטלגי יותר.

רובע לדדיקה (Ladadika), רובע הבילויים של סלוניקי, משתרע לאורך חוף הים האגאי, מהמגדל הלבן, והוא אולי הסמל המובהק ביותר של העיר. האזור משובץ בטברנות תוססות, מבנים צבעוניים, בתי קפה, ברים ומסעדות. מהטברנה הפשוטה ביותר ועד למסעדה הכי יוקרתית, האוכל אותנטי ונעשה באהבה במטרה להעניק שמחה והנאה. האוכל הסלוניקאי הוא טרי, עונתי, טבעי, מקומי ובעיקר טעים. את המעדנים תוכלו לפגוש על השולחנות, בדוכני הרחוב וגם בשוק מודיאנו (Modiano) העשיר בחומרי גלם משובחים וצבעוניים.

לצד אתרי חובה כמו המגדל הלבן וכיכר אריסטוטאלוס, הקרם דה לה קרם של סלוניקי הוא חופשות למרחקים קצרים שמגוונים את הנוף ואת הבילוי. איפה? רק נשאר לבחור בין החופים הנהדרים פוטמוס, פנארי, אגלרדיקו, אגלוצ'ורי, אגיה טריאדה, בקסה או חוף פריה (Potamos, Fanari, the Agelaradiko, the Aggelochori, the Aghia Triada, the Baxe, Perea). בעשרות הטברנות, ממש על הים, תוכלו ליהנות מפירות ים טריים וממנות מסורתיות בליווי יין מקומי וכן אוזו וראקי משובחים שנעשו על ידי יצרנים מקומיים בדרך המסורתית, לפי מתכונים שהועברו מדור לדור.

סלוניקי. יח"צ,
סלוניקי/יח"צ
סלוניקי. יח"צ,
סלוניקי/יח"צ

בדרום מזרח סלוניקי נמצא חצי האי חלקידיקי, עם הצורה האופיינית של מעין שלושת חצאי האיים. בחלקידיקי תוכלו לבלות בחופים זהובים, במפרצונים מבודדים ונסתרים ובמפרצים אקזוטיים המאופיינים במזג אוויר ים תיכוני וטבע הבתולי.

לשוחרי הטבע יש את הפארק הלאומי קורוניה (Koroneia) ו-וולבי (Volvi) והפארק הלאומי אקסיוס דלתא (Axios Delta) המציעים הזדמנויות מצוינות להליכה, תצפית, צפרות, צילום או סתם בריחה מהמולת העיר. בפארקים הלאומיים ובסביבתם אפשר לפקוד גם אתרים ארכיאולוגיים והיסטוריים מרשימים.

עוד טבע? בבקשה: בלגונה של Kalochori אפשר לחזות במחזה מרהיב של פלמינגו ורודים מרהיבים בעוד בדלתא של נהר גליקוס נמצא מקום מרבצו של תאו המים המרשים שמלהיב את המבקרים.

כל זה היה על קצה המזלג כי סלוניקי היא עיר שיש לה הרבה סיפורים לספר - סיפורים מודרניים לצד סיפורים ישנים עם שורשים שהולכים מאות שנים אחורה. ביקור בסלוניקי והסביבה הם ללא ספק חוויה בלתי נשכחת. סלוניקי היא הרבה סיפורים ולב אחד.

בשיתוף לשכת התיירות של יוון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully