וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אני מומחה שינה, וזו הטעות שכולכם עושים כשמנסים לישון בטיסות

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 18:22

בראש ובראשונה, אל תשתו אלכוהול. וגם: אל תיקחו כדורי שינה והתאימו את עצמכם מראש לשעון המקומי ביעד שלכם. כך תעשו זאת

קפסולת שינה לנוסע בטיסה/צילום: מכון טכנולוגי חולון

אין ספק כי שינה רגועה במהלך טיסה היא עניין כמעט בלתי אפשרי. יתרה מכך: היא גם עשויה לגרום לאנשים לנקוט באמצעים שעלולים לגרום להם להרגיש גרוע יותר. שיטה אחת שרבים מאמצים היא שתיית אלכוהול במהלך הטיסה.

שינה במטוס. ShutterStock
אלכוהול משפיע על תפקודי המוח ופוגם בשלב החשוב של השינה/ShutterStock

לא לכדור שינה, כן למלטונין

בעוד שהדבר עשוי לגרום לכם לחוש ישנוניים, הרי שההשפעה שיש לכך על הגוף גורמת לכך שלעתים קרובות אנו מרגישים יותר גרוע לאחר מכן, גם אם הצלחנו לתפוס תנומה. ד"ר רוברט אוקסמן, מומחה שינה, מסביר כי איכות השינה לאחר משקה תשתפר רק לעתים נדירות. אתר ה-SUN מדווח כי לדברי המומחה, אלכוהול משפיע על תפקודי המוח ופוגם בשלב ה-REM החשוב של השינה. במילים פשוטות, השינה לאחר שתיית אלכוהול תהיה בלתי מספקת.

ד"ר אוקסמן גם מייעץ שלא להשתמש בכדורי שינה כאשר מנסים להירדם במטוס, ומסביר כי אלו יכולים לגרום לאנשים להתנהג באופן לא יציב. עם זאת, הוא בהחלט ממליץ ליטול תוספי מלטונין (הורמון המכונה "הורמון החושך"), שיכולים לעזור לאנשים לישון באופן רגוע. הוא ממליץ לקחת כדור אחד כ-30 דקות לפני שאתם מתכננים להירדם, וגם להמשיך לקחת אותם במשך מספר ימים לאחר שמגיעים ליעד. זאת, אם ישנה בעיה של יעפת (ג'ט לג).

עוד בוואלה!

כמו לישון על ענן: 7 הטיפים הכי טובים להירדם בטיסות

לכתבה המלאה
שינה במטוס. ShutterStock
לא כדאי להשתמש בכדורי שינה כאשר מנסים להירדם במטוס/ShutterStock

לאכול כאילו אתם כבר ביעד

בנוסף, מסתבר כי לעתים שינה במטוס לא ממש מועילה. מומחי נסיעות של חברת View From The Wing מאמינים כי שינה במטוס תועיל לכם רק אם אתם מגיעים ליעד שלכם בשעות הבוקר. עם זאת, אם אתם נוחתים בשעות הערב, עדיף לישון לאחר שמגיעים, במקביל לזמן המקומי. ממש כמו המקומיים. נכון, לעתים הדבר יכול להיות מתיש וקשה, אך היתרונות הטמונים בכך להמשך החופשה שלכם יפצו על הסבל.

אם לסכם את הדברים, הרי שהעצה החשובה היא לעלות על המטוס, ואם זוהי שעת השינה ביעד שלכם, לכו לישון. אם לא, הישארו ערים. "תכננו גם את הארוחות על סמך השעה המקומית החדשה, מה שאומר שאולי עדיף לאכול לפני שעולים למטוס ולא במהלך הטיסה", מסבירים מומחי החברה. "הישארו ערים עד שעת השינה ביעד שלכם ביום הגעתכם. אם אתם הולכים לישון בצהריים, אתם עלולים להיות מושבתים במשך ימים. עליכם לאלץ את עצמכם להחזיק מעמד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully