וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו לישון על ענן: 7 הטיפים הכי טובים להירדם בטיסות

מסתבר שטיסה חלומית נמצאת בהישג יד: אם אתם לא רוצים לבלות את היומיים שאחרי הטיסה מהתאוששות ממנה, הפנימו 7 טיפים מנצחים לשינה טובה במטוס

נוסעת ג'ט לג טיסה. ShutterStock
כן, זה אפשרי: כמה שיטות לאמץ, ואתם חורפים גם בטיסה/ShutterStock

לכל אחד ואחת יש העדפות שונות בכל מה שקשור לזמן שאנו מעבירים בטיסות. במיוחד כאשר טסים לבד, דווקא השינה היא הפעילות הכי טובה שתוכלו לזמן לעצמכם, בעודכם מצויים בגובה של 10 ק"מ מעל פני הקרקע.

עם זאת, לא קל להתרגע באמת ולהצליח להירדם במהלך טיסה, עם המושבים הצפופים להחריד והשכנים המציקים.
אז אם אתם לא בקטע של לבלות את שתי היממות שאחרי הטיסה בהתאוששות ממנה, קבלו כמה טיפים מנצחים להירדמות יעילה באוויר. חלק מהשיטות מוכרות, כמו למשל הימנעות מקפה, אלכוהול או ג'אנק פוד, וחלק אחר כולל טריקים שאנו לא תמיד לוקחים בחשבון.

כך או אחרת, אל תהיו ביישנים: הטו מיד את משענת הגב לאחור, כסו את עיניכם מפני התאורה (הנוטה לפגום בייצור המלטונין ובכך גם באיכות השינה), שתו מספיק והתעלמו מכל מה שמציע מסך ההקרנה שמצוי מולכם. אז הנה לכם, 7 טיפים מצוינים לשינה נינוחה בשמיים.

בלי קפאין

הקפה מעורר, מחדד את המודעות ומשפר את יכולת הריכוז. ואלו בדיוק הדברים שאתם לא רוצים שיקרו לכם כשאתם מנסים לנמנם. כדאי לדעת, כי כמות הקפאין היומית המומלצת לאדם בריא עומדת על 400-300 מיליגרם.

עובדות על קפה. ShutterStock
ותרו על הקפה לפני השינה, שהרי הוא מעורר/ShutterStock

בלי אלכוהול

בין שאר השפעותיו, האלכוהול טומן בחובו כמה תסמינים שליליים המופיעים כשעתיים-שלוש לאחר צריכתו. וכך, תמצאו את עצמכם מתעוררים תכופות, לעיתים גם מבלי שתהיו ממש מודעים לכך. התוצאה: איכות שינה ירודה. האלכוהול אף פוגם בתבניות השינה הרגילות שלכם - ובמילים פשוטות: יוציא אתכם מאיפוס.

אילוסטרציה. ShutterStock
ותרו על המשקה האלכוהולי כדי שלא תצאו מאיפוס/ShutterStock

נסו תה צמחים

תה צמחים נטול קפאין נוטה להרגיע ואף להפוך אתכם למעט ישנוניים. תה ירוק, למשל, מכיל תיאנין, חומצת אמינו שמעודדת שינה. יש גם מי שמעדיפים תה ולריאן או קמומיל. ולריאן, שמקורו בצומח, הוא מרכיב בתרופות הרגעה מסוימות שנועדו לטיפול במתח ובנדודי שינה.

תה. ShutterStock
תה צמחים ירגיע ויהפוך אתכם לישנוניים/ShutterStock

רגליים למעלה

העצה הזו מיועדת בעיקר לנמוכים שבינינו, אלו שרגליהם לא נחות במלואן על רצפת המטוס באופן טבעי. מומלץ להשתמש בתיק היד שלכם כהדום שעליו מניחים את הרגליים. נוסעים גבוהים יעשו את אותו הדבר, בעודם יושבים על כרית. מי שיכול, מוזמן להתכרבל על המושב עם רגליו, כפי שעושים בכורסה הביתית. כדי לשפר את הנוחות, חלצו נעליים, אך כל זאת תוך התחשבות בסובבים אתכם.

נוסעת ישנה טיסה. ShutterStock
נעליים, אך התחשבו בסובבים אתכם/ShutterStock

נשנוש בשביל השינה

אל תאכלו יותר מדי. בטן נפוחה גורמת לאי נוחות ופוגמת בתנומה טובה. במקום זאת, קחו לעצמכם נשנוש קטן שמכיל רכיבים טבעיים שמעודדים שינה. כך למשל בננות, דובדבנים, יוגורט, אגוזי מלך, דבש ואפילו חומוס.

ארוחה במטוס אוכל בטיסה מטוס. ShutterStock
ותרו על הארוחה ונשנשו משהו במקום להתמלא/ShutterStock

אל תשבו מקדימה

אתר "פוקס ניוז" מדווח על מחקר שערכה חברת התעופה איזי-ג'ט, לפיו המושב המבוקש ביותר הוא 7F, המצוי בקדמת המטוס. באופן כללי, רבים מעדיפים לשבת במושבים הקדמיים, כדי שיוכלו לצאת מהמטוס מהר יותר. אבל אם אתם מעוניינים לישון היטב, הימנעו מאזור עמוס והומה זה. הוא קרוב לשירותים ולאזור שבו מכינים את עגלות המזון והשתייה. בנוסף, הורים רבים לילדים קטנים מעדיפים אותו על פני שאר חלקי המטוס. בקיצור, שקט לא תמצאו פה.

טיסה שינה במטוס שעמום בטיסה. ShutterStock
שבו מאחור, פחות ילדים שעושים רעש/ShutterStock

לבשו בגדים רפויים

כאן אין בכלל דילמה: לטיסה שלכם לבשו בגדים גמישים ומשוחררים יחסית: בעיקר חולצה רפויה וביגוד תחתון נוח. חשוב לדעת כי ביגוד רפוי ונוח מקל על זרימת הדם ועשוי לסייע במניעת פקקת ורידים - היווצרות קרישי דם ברגליים בשל חוסר תנועה לזמן ממושך (מכונה גם "תסמונת מחלקת התיירים").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully