וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התעופה שבה בזים טסים בחינם

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 21:21

איתיחאד איירווייז, חברת התעופה של אבו דאבי, תאפשר לנוסעיה שיטוסו עם בזים (אחד מסמלי האמירויות) לעשות זאת ללא תשלום. מצד שני, על טיסה עם כלב או חתול משלמים הון עתק. הבזים אף יזכו לקבל דרכון אישי

איתיחאד איירווייס נוחתת לראשונה בישראל/צילום: זיו ריינשטיין

יש לכם במקרה בז? אם כן, תשמחו לדעת כי אין לכם כל צורך לשלם על הכנסת העופות הדורסים הללו לטיסות של איתיחאד איירווייז (Etihad Airways), חברת התעופה הלאומית של האמירות אבו דאבי. אתר Stuff מדווח כי חברת התעופה העלתה את מחיר העלאת כלבים או חתולים לטיסה, ובמקביל מאפשרת לבזים לטוס בחינם. כידוע, הבז הוא אחד מסמלי איחוד האמירויות, שם משמשים בזים מאולפים למטרות פנאי וציד בתופעה שנקראת "בזיירות". בתרבות זו, הבז מהווה סמל לכוח ולעוצמה.

בעלי בזים המעוניינים לטוס עמם ללא תשלום, יכולים לעשות זאת כל עוד הכלוב אינו חורג ממגבלת הכבודה הכללית של הנוסע. עם זאת, מי שירצו לחרוג ממשקל זה, ישלמו 500 דולר לכלוב.

בזים בטיסה בסעודיה. Reddit, צילום מסך
על כלב או חתול תשלמו. על הבז דווקא לא/צילום מסך, Reddit

טסים בביזנס? תוכלו לטוס עם שני בזים

נוסעי מחלקת תיירים רשאים לשאת בז אחד לאדם, או שני בזים לכל מושב נוסף. מי שטסים במחלקה הראשונה או במחלקת הביזנס, רשאים לשאת עמם שני בזים לאדם, או שלושה בזים לכל מושב נוסף.
כמובן, אלו הן אינן חדשות טובות עבור בעלי כלבים וחתולים, שייאלצו כעת לשלם מחיר גבוה יותר בעבור התענוג לטייל עם חיית המחמד שלהם. הסכומים נעים מ-200 דולר ועד 1,500 דולר לחיית מחמד. התעריף הגבוה מיועד לנוסעים במחלקת התיירים שעולים למטוס עם כלוב שאותו יניחו מתחת למושב שלהם. במקרה שנדרש כלוב גדול יותר (בהתאם לגובל בעל החיים), יש לשלם הן על מושב נוסף והן תוספת של 1,500 דולר.

באתר האינטרנט של חברת התעופה נכתב כי: "החל מה-15 באוקטובר 2022, המחירים שלנו לטיסה עם חתול או כלב בתא הנוסעים משתנים. הדבר אינו משפיע על כלבי שירות או בזים מאומנים. הזמנות קיימות לא יושפעו."

עוד בוואלה!

עומר אדם ואביב גפן הצטלמו עם בזים קשורים בדובאי, ועוררו סערה

לכתבה המלאה
בזיירות בדובאי. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
אחד הסמלים של האמירויות. בזיירות בדובאי/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

מדוע בז זקוק לדרכון?

יש לציין כי חברת תעופה נוספת באיחוד האמירויות, אמירייטס (Emirates), מאפשרת אף היא להכניס בזים לתא הנוסעים, אך רק לטיסות למספר יעדים בפקיסטן בלבד. כלבי נחייה מותרים גם, אך חיות מחמד אחרות אינן מורשות ועליהן להימצא בתא המטען ככבודה לכל דבר.

חברת התעופה קטאר איירליינס מאפשרת לנוסעים לשאת בז אחד במחלקת התיירים, אך עם הגבלה כללית של לא יותר משישה בזים במחלקה כולה. החברה הקטארית גובה בין 270 ל-630 דולר לכל בז (תלוי ביעד). בחברה הירדנית רויאל ג'ורדניאן, בעלי העופות הדורסים מחויבים בתעריף של פי שלושה מהשיעור הרגיל של כבודה עודפת.

ועובדת בונוס מפתיעה: בזים באיחוד האמירויות מקבלים אפילו דרכונים משלהם, בתוקף לשלוש שנים. החלטה זו התקבלה כחלק מהמאבק בהברחת העופות הדורסים יקרי הערך הללו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully