וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישיר מאפריקה: חברת התעופה הניגרית בדרך לישראל?

עודכן לאחרונה: 18.10.2022 / 12:06

למרות שהדבר לא אושר באופן רשמי, נראה כי הקו החדש והראשון בין ניגריה לישראל יוכל לצאת לדרך כבר בסוף חודש נובמבר. המטרה: להביא אלפי צליינים ניגרים לארץ הקודש

האם בחודש הבא נוכל לטוס ישירות ליעד חדש באפריקה? ובכן, יתכן. מנכ"ל חברת התעופה הניגרית "אייר פיס" (Air Peace), אלן אונימה, חשף כי ייתכן כי החברה תחנוך בקרוב טיסות ישירות מניגריה לישראל. אתר התעופה Simpleflying מדווח כי חברת התעופה הניגרית תהיה הראשונה להציע טיסות ישירות לארץ, ובכך לקצץ באופן דרמטי את משך הטיסה בין היעדים. למרות שהדבר לא אושר באופן רשמי, נראה כי הקו יוכל לצאת לדרך כבר בסוף חודש נובמבר.

מטוס חברת התעופה הניגרית אייר פיס Air Peace. ויקיפדיה, Anna Zvereva, אתר רשמי
נראה אותו אצלנו כבר בנובמבר הקרוב? מטוס של חברת התעופה הניגרית "אייר פיס"/אתר רשמי, ויקיפדיה, Anna Zvereva

לטובת צליינים המגיעים למקומות הקדושים

על פי הפרסומים, Air Peace בוחנת היתכנות של קו בין העיר לאגוס בניגריה אל נתב"ג. בין השאר, הקו החדש יעניק מענה עבור צליינים רבים מאפריקה הנוהגים לפקוד את המקומות הקדושים בישראל. במצב של היום, על עולי הרגל לבצע עצירות ביניים ארוכות, מה שגורם למסע כולו לארוך עשר שעות ויותר.

עם זאת, טיסה ישירה בין שני היעדים תימשך רק שש שעות - שיפור משמעותי של ממש. אונימה הביע עניין רב בנושא, כפי שחשף בפגישה עם שגריר ישראל בניגריה, מייקל פרימן ועם המזכיר המבצעי של ועדת הצליינים הנוצרים הניגריים, יעקובו פאם. יש לציין כי קו זה, שאורכו כ-4,300 ק"מ, מעולם לא פעל בעבר.

ויקטוריה איילנד בעיר לאגוס, ניגריה. ShutterStock
Air Peace בוחנת היתכנות של קו בין העיר לאגוס בניגריה אל נתב"ג/ShutterStock

ההזדמנות של ניגריה

"טיסה ישירה לישראל על ידי חברת תעופה ניגרית תצמצם את סוגיית ההוצאות הגבוהות ותפחית את ההימנעות (מהיציאה לדרך). אנו שמחים על כך שהניגרים יהיו הראשונים לקבל את ההזדמנות להציע לצליינים להגיע לישראל בטיסה ישירה", אמר אונימה.

עוד צוין כי הביקוש לטיסות ישירות לישראל קיים, אך ישנם עוד מספר גורמי אישור בדרך לחנוכת הקו. צי מטוסי הבואינג 737, 777 והאמבראר E195-E2 החדש של חברת התעופה הניגרית מסוגלים לבצע את המסע בן שש השעות מאפריקה למזרח התיכון. אחד מנציגי חברת Air Peace רמז גם שהטיסות יכולות להתחיל כבר בסוף נובמבר. במילים אחרות: החברה פועלת במרץ בכדי להפוך את קו התעופה הזה למציאות. עם זאת, הדבר עדיין לא אושר, והכרטיסים עדיין לא מוצעים למכירה. בהקשר זה, ראוי לציין כי טיסות עבור צליינים דתיים מתאפיינות בביקוש לא גמיש יחסית, והם נערכות במיוחד סביב תקופות ספציפיות, כמו חג המולד כמובן.

חברת Air Peace היא חברת התעופה הגדולה ביותר בניגריה ובמערב אפריקה. החברה נוסדה ב-2013 וברשותה צי של 31 מטוסים והיא טסה ליעדים באפריקה והמזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully