וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בסוכות: הבדואים ישמרו על הרכב שלכם בזמן שאתם מטיילים

עודכן לאחרונה: 12.10.2022 / 10:49

מטיילים רבים בנגב חווים פריצות לרכבים, בזמן שהם משאירים את המכוניות ויוצאים לטייל. העבירות לא אחת מיוחסות לאוכלוסייה הבדואית. יוזמה חדשה גייסה מתנדבים בדואים ויהודים שישמרו על הרכב שלכם במספר מוקדים בסוכות, וגם יפנקו בקפה, תה ופיתה בחינם

אירוח בדואי ברהט/צילום: זיו ריינשטיין

רבים מכירים את נושא פריצות וגניבות הרכב בחניונים בזמן טיולים בנגב, במיוחד בתקופות החגים העמוסות מטיילים. העבירות לא אחת מיוחסות לאוכלוסייה הבדואית עצמה.

לא מוצאים מה לעשות בחג? מלא רעיונות בעמוד סוכות של וואלה! תיירות

לחלק מהבדואים בנגב נמאס לשמוע מזה והם לקחו יוזמה לידיים והחליטו לשנות את כללי המשחק. איברהים אבו לקימה וחגי רזניק ממכון ריפמן לפיתוח משותף בנגב, שמטרתו לשנות את המציאות בנגב באמצעות שיתופי פעולה שונים, הגו את היוזמה וגייסו מתנדבים בדואים ויהודים שבחול המועד סוכות מוצבים בחניונים ובאזורים מרכזיים בנגב כדי להשגיח על רכבי המטיילים, אבל גם לארח ב"שיג" (אוהל בדואי) ולחלק בחינם תה וקפה בדואי ופיתה טעימה למטיילים.

לפי מכון ריפמן, היוזמה זוכה להדים חיוביים במספר חניונים בנגב, והרעיון הוא להתרחב בשנים הבאות לעוד ועוד אזורים בנגב. המקומות והחניונים שבהם שומרים המתנדבים זזים ממקום למקום, אולם ניתן למצוא אותם בחניון הרועה ליד שדה בוקר, בתחנת הדלק של המועצה האזורית רמת נגב (פארק גולדה) והמועצה האזורית אשכול, חניון בורות חצץ ועוד.

מיזם שמירה על רכבי מטיילים ע"י בדואים בנגב. מכון ריפמן,
הבדואים שומרים על הרכבים ומארחים לקפה ופיתות בחינם. אחת מנקודות האירוח בנגב המערבי/מכון ריפמן

"מקווים ליצור שיתוף פעולה לאומי בנושא"

חגי רזניק הקים עם חברים את מכון ריפמן לליווי החברה הבדואית, וחלק מהיוזמה היא שהבדואים אצלנו יתנדבו בחמש עמדות: בורות חצץ, פארק גולדה, ובתחנות דלק ברמת נגב, מ.א אשכול וחניון הרועה שזזות.

חגי רזניק ממכון ריפמן סיפר לוואלה! תיירות, ש"המטרה לייצר דימוי חיובי לבדואים שנתפסים הרבה פעמים באופן שלילי בתקשורת. הבדואים שמתנדבים מגיעים ממספר כפרים וערים בנגב, כמו מביר הדאג' או רהט, והמטרה לגייס את רשות הטבע והגנים לשנה הבאה כדי שיפעילו את המיזם בשנה הבאה. אנו מקווים שתהיה היענות ליצור שיתוף פעולה לאומי רחב בנושא. מאוד מרגש לראות את האנשים מארחים ומתארחים בצידי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully