וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פלסטיני טס עם חולצה של מחבלת חוטפת המטוסים

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 13:03

הקומיקאי הפלסטיני-אמריקני עאמר זאהר עלה לטיסת דלתא איירליינס עם חולצה שעליה הדפס של המחבלת וחוטפת המטוסים ליילה ח'אלד כשהיא מחזיקה רובה קלצ'ניקוב. "אני חייב להיות פלסטיני כל הזמן, גם בשדה התעופה", אמר בסטורי שהעלה

נוסע גזען סולק מטיסת אמריקן איירליינס/צילום: טוויטר

דמותה ליילה ח'אלד, מי שנחשבת לחוטפת המטוסים הראשונה בעולם, התנוססה על חולצתו של קומיקאי פלסטיני, תושב ארצות הברית, בעת שהגיע לשדה תעופה בארצות הברית, שמיקומו לא נמסר.

האיש, עאמר זאהר, בן 45, נולד בירדן להורים פלסטינים אך משפחתו עברה לארצות הברית כשהיה בן שלוש. זאהר הוא קומיקאי ופעיל זכויות פלסטיני שאותו הגדירה בעבר סוכנות הידיעות רויטרס כמי שנמצא ב"שליחות לרפא באמצעות הומור".

עלה לטיסה עם חולצה של המחבלת ליילה ח'אלד. צילום מסך, עיבוד תמונה
ליילה ח'אלד, כפי שתועדה בהיותה מחבלת (מימין), והחולצה של עאמר משמאל/עיבוד תמונה, צילום מסך

"להיות פלסטיני, גם בשדה התעופה"

בפוסט האחרון שפרסם באינסטגרם, עאמר לובש חולצת טריקו עם תמונה אייקונית של חאלד אוחזת ב-AK-47 (קלצ'ניקוב) ועם דגל פלסטין עטוף מאחוריה. "אנשים אומרים לי, עאמר, די, אתה לא צריך להיות פלסטיני כל הזמן, אפילו בשדה התעופה'", הוא ציין בסרטון הקצר.

בסרטון הוא נראה מסיט את המצלמה, כדי להתגאות בחולצת הטריקו שלו, כאשר ברקע נראה מטוס של חברת התעופה דלתא איירליינס.

כידוע, לילה חאלד היתה חברה בארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין (PFLP). חאלד נחשבה בשנת 1969 החוטפת הראשונה בעולם, בעת חטיפת טיסת TWA 840 מרומא לתל אביב. החוטפים אילצו את הטיסה לפנות לעבר לדמשק, ולמרות שאיש מהנוסעים או מחברי הצוות לא נפגע, לאחר שירדו החוטפים, הם פוצצו את חרטום המטוס.

על פי כמה דיווחים בתקשורת, חאלד עברה סדרה של ניתוחים פלסטיים במטרה לשנות את המראה שלה כדי שתוכל לקחת חלק בחטיפה נוספת. הזמן הזה הגיע קצת יותר משנה מאוחר יותר, בספטמבר 1970, כאשר חאלד ושותף נוסף שלה ניסו לחטוף מטוס של חברת אל על מאמסטרדם לניו יורק. ניסיון החטיפה סוכל על ידי הצוות הישראלי במטוס. במהלך הסיכול, חאלד הסירה את נצרת רימון היד שהיה ברשותה והטילה אותו לעבר הנוסעים, אך הרימון לא התפוצץ.

ליילה ח'אלד בדמשק לאחר שחרורה מבריטניה, 1970. ויקיפדיה, אתר רשמי
ליילה ח'אלד בדמשק לאחר שחרורה מכלא בבריטניה, 1970/אתר רשמי, ויקיפדיה
גרפיטי על חומת בית לחם ועליו המחבלת ליילה ח'אלד. ויקיפדיה, אתר רשמי
גרפיטי על חומת בית לחם ועליו המחבלת ליילה ח'אלד והקלצ'ניקוב/אתר רשמי, ויקיפדיה

החולצה מפרה קוד לבוש?

חאלד נלכדה ונותרה במעצר קצת יותר מחודש לפני ששוחררה במסגרת חילופי שבויים. כיום היא מתגוררת בירדן.

למרות המוניטין הידוע לשמצה של חאלד, קשה לומר אם חולצת הטריקו של עאמר הפרה את מדיניות קוד הלבוש של חברת תעופה. נוסעים מורחקים לעתים קרובות מטיסות בגלל לבישת חולצות טריקו פוגעניות, לא בטוח שיהיה מי שאכן יכריז על כך בשער העלייה למטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully