וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שתלבש חיתול": הדיילות התעלמו, ונוסעת נכה גררה את עצמה לשירותי המטוס

עודכן לאחרונה: 25.9.2022 / 9:09

בסרטון שהפך להיות ויראלי, נראית הבלוגרית ג'ני ברי בעודה גוררת את עצמה לשירותים בקדמת המטוס, בעוד הדיילות ממשיכות באדישות למכור חטיפים. לדבריה, אחת מהן הציעה לה ללבוש חיתול

נוסעת נכה נאלצה לגרור עצמה במעבר המטוס/צילום: טיקטוק

ג'ני ברי, בלוגרית בריטית ופעילה למען זכויות נכים, נאלצה לגרור את עצמה לאורך המעבר במטוס, לאחר שצוות האוויר סירב לסייע לה להגיע לשירותים.

ברי נוהגת לטייל רבות, ולעתים קרובות היא נוהגת לשתף סרטוני טיק-טוק ואינסטגרם של חוויותיה בסיטואציות יומיומיות, כמי שמשותקת ממותניה ומטה. בסרטון חדש שלה, שהפך במהרה לוויראלי ברשת וזכה ליותר מחמש מיליון צפיות בטיק-טוק, היא נראית בסיטואציה הקשה, ואף מספרת כי אחת הדיילות בטיסה אמרה לה שעליה ללבוש חיתול במקום להשתמש בשירותים.

התקרית אירעה כאשר ברי יצאה לחופשה עם בן זוגה ובני משפחה נוספים, בטיסה שהופעלה על ידי חברת התעופה הספרדית אלבה סטאר (AlbaStar).

נוסעת נכה נאלצה לגרור עצמה במעבר המטוס. טיקטוק, צילום מסך
אחת הדיילות אמרה לה שעליה ללבוש חיתול. ג'ני ברי גוררת עצמה לשירותי המטוס/צילום מסך, טיקטוק

הדברים מתחילים להדרדר

בהתחלה הכל התנהל כשורה, וברי הועלתה אל המטוס באמצעות כיסא מיוחד שמותאם למעבר הצר במטוס. אבל החל משלב זה, הדברים החלו להידרדר.

ברי מספרת כי בתחילה, חברת התעופה סירבה להושיב אותה באזור של קדמת המטוס וקרוב לשירותים, למרות שהמושבים הללו היו פנויים. לאחר מכן, נאמר לה כי המטוס (מדגם בואינג 737) אינו מצויד בכיסא גלגלים, במידה שהיא תצטרך להשתמש בשירותים.

לדבריה, לאחר שהוצע לה להשתמש בחיתול, היא המשיכה לבקש סיוע בהגעה לשירותים, אך הצוות התעלם. אחד מבני המשפחה שלה צילם אותה בעת שהיא גוררת את עצמה על הרצפה, לעבר קדמת המטוס. בסרטון היא נראית מתקדמת לאטה בעזרת הסתייעות במושבים שמשני צדי המעבר. ברקע, ניתן להבחין באנשי הצוות בעודם ממשיכים למכור חטיפים מהעגלה, ללא כל התייחסות מצדם.

על פי תקנות האיחוד האירופי, שנכנסו לתוקף מאז שנת 2006, חברות תעופה מחויבות על פי חוק לספק סיוע בהעברת אנשים עם מוגבלויות לשירותים במידת הצורך. לחברות תעופה רבות יש כסאות גלגלים המאוחסנים באופן קבוע על המטוס, כדי לסייע במצבים מעין אלו. בנוסף, חברות התעופה מחויבות לעשות את מה שמוגדר "כל המאמצים הסבירים" כדי לספק מקומות ישיבה העונים על צרכיו של הנכה. במקרה זה, מושב קרוב יותר לשירותים עשוי היה לעמוד בדרישה זו, אם כי הוא אינו נדרש על פי חוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נוסעת נכה נאלצה לגרור עצמה במעבר המטוס. טיקטוק, צילום מסך
בן זוגה של ג'ני עוזר לה להתרומם בשירותים, לאחר שגררה עצמה אליהם/צילום מסך, טיקטוק

חברת התעופה: "כסאות גלגלים במעבר אינם ציוד חובה"

בהצהרה שמסר דובר חברת התעופה הספרדית אמר כי חברת התעופה רוצה "להביע את התנצלותה הכנה על האירוע שהתרחש לאחרונה באחת הטיסות שלנו". לדבריו, "הדאגה העיקרית שלנו היא הבטיחות והנוחות של כל הנוסעים שלנו, בכל טיסה וטיסה שאנו מפעילים. אנחנו פועלים לחקור את התקרית בכדי להבטיח שאירוע מבודד זה לא יחזור על עצמו באף אחד מהמטוסים שלנו".

הדובר הכחיש כי בצוות האוויר היה מי שהמליץ לנוסעת ללבוש חיתול וציין כי כסאות גלגלים במעבר אינם ציוד חובה או "אפילו מומלץ" בחברות תעופה.

ברי עצמה מסרה כי היא מקווה שענף התעופה יבצע בקרוב שינויים בכדי לשפר את חווית הנסיעה עבור אנשים עם מוגבלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully