ספינת ה"פרימה" של נורוויג'יאן קרוז ליין. נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL), מערכת וואלה!
ספינת ה"פרימה" של נורוויג'יאן קרוז ליין/מערכת וואלה!, נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL)

להפליג בדמיון

בניה קוודרט

עודכן לאחרונה: 20.10.2022 / 14:26

מסעדות יוקרתיות, מסלול מרוצים, טכנולוגיה מתקדמת ושלווה אינסופית מול הים הבלתי נגמר. עלינו על סיפון ה-PRIMA של נורוויג'ן קרוז ליין להפלגה מאיסלנד להולנד, עברנו בין נופים פראיים, תופעות טבע, סמטאות מימי הביניים וערים שוקקות חיים, ולא היה קל להוריד אותנו משם

אנחנו צועדים על הגשר השקוף, מתחתינו אדוות הגלים, חוטפים קוקטייל מהבר, נכנסים לבריכה, ונחים בלב האוקיינוס. כחול אינסופי סביבנו, דממה מלבד שאון המים. אפשר לחוש את השקט ולהתמסר לשלווה. אחרי אולי 20 דקות אפשר סוף סוף לראות אדמה באופק. הכחול נשבר בטפטופים של ירוק וחום, ונדמה לי שראיתי גם תחנת רוח. הולנד מתקרבת.

אבל הסיפור הזה מתחיל שבוע קודם לכן, כשעלינו לספינה, שאורכה כמעט 300 מטר, מסודרת ומתוקתקת. קיבלנו חדר עם מרפסת, שכולל מיטה זוגית רחבה, ספה, טלוויזיה, ארון וכמובן חדר שירותים ומקלחת. החדרים בספינה מעוצבים בקפידה והם בהחלט מרווחים ועונים על כל הצרכים. אבל שהייה בחדר כשאתה בתוך ספינה כזו מלווה תמיד בתחושת פספוס, ולכן מיהרנו לצאת ממנו, כשהיעד הראשון שלנו, איך לא - הוא מסעדה. הצצה מהירה בעלון המידע שברשותנו גילתה לנו שברחבי הספינה ישנן לא פחות מחמש מסעדות חינמיות שפתוחות לכל הנוסעים ועוד שמונה מסעדות נושא שכרוכות בתשלום נוסף, בין היתר מסעדת סטייקים ומסעדה יפנית, צרפתית, איטלקית ומקסיקנית.

בתור מנת הפתיחה של הקרוז החלטנו לנסות את ה-"Indulge", מסעדה שכוללת 11 מתחמים קולינריים לבחירתנו. בעזרת הטאבלט שעל השולחנות יכולנו לבחור מהתפריט סלטים, טאפאסים, מנות עיקריות, מנות אסיאתיות, מאכלי ים, מרקים וכמובן שתייה מכל הסוגים. המנות טעימות מאוד, אך קטנות. מצד שני ניתן להזמין ללא הגבלה, כך שזה לא ממש מפריע, מה גם שזה מאפשר לטעום מכל הבא ליד.

ספינת ה"פרימה" של נורוויג'יאן קרוז ליין. נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL), מערכת וואלה!
מעוצבים בקפידה. חדר עם מרפסת בספינת/מערכת וואלה!, נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL)

"מעגל הזהב"

למחרת בבוקר קמנו מוקדם כדי להגיע בזמן לטיול באיסלנד. וטוב עשינו זאת, לרוב הטיולים מתוקתקים כמו שעון שוויצרי, ומי שלא מגיע בזמן עלול להפסיד אותם. נסיעה באיסלנד לבדה שווה את כל ההפלגה. הדרך כולה רצופה בירוק פראי, והעיניים לא שבעות מהנוף הציורי שברקע - נהרות, נחלים ואגמים, ופרות, כבשים, אווזים וסוסים שטובלים בשיחים גבוהים מהם. מדריך חביב מלווה את הנסיעה ומסביר על ההיסטוריה, התרבות, הטבע, הפוליטיקה והחיים במדינה.

אנחנו בחרנו במסלול התיירותי הפופולרי "מעגל הזהב", שיוצא מעיר הבירה רייקיאוויק. התחנה הראשונה הייתה גייזרים בעמק גיאותרמי פעיל. אולם, בעודנו בוהים בקסם, נחתה עלינו הבנה כואבת שתלווה אותנו לאורך כל ההפלגה - זמן הסיורים קצוב ומדוד מאוד, ולא תמיד מספיקים לראות את כל מה שרוצים. ברוב המקרים, כמו באיסלנד, יוצאים מהטיול עם טעם של עוד. אבל, בחלק מהמקרים הטעימה הקצרה מהטיול המדהים כוללת טעם לוואי של החמצה, ומחשבה שעוד שעה-שעתיים של טיול יכלו לשנות לגמרי את החוויה.

אולם, באיסלנד אין הרבה זמן להתאכזב כי מיד לאחר מכן נסענו למפל "גולפוס" הנדיר ביופיו ולפארק הלאומי ת'ינגווליר, אתר מרתק שנחשב למקום הטוב בעולם לראות בו היפרדות של לוחות טקטוניים. עם המראה המהפנט הזה סיימנו למעשה את הטיול באיסלנד וחזרנו לספינה. ואז, התחילה ההצגה האמיתית.

מפל גולפוס באיסלנד. בניה קוודרט, מערכת וואלה!
נוף עוצר נשימה. מפל "גולפוס" באיסלנד/מערכת וואלה!, בניה קוודרט

גן עדן בלב ים

את הבוקר הראשון של ההפלגה פתחנו בבופה הגדול שבספינה - ה"Surfside Café & Grill". בארוחת בוקר ניתן ליהנות ממגוון חביתות, סלטים, לחמים, דגני בוקר, ירקות, פירות וקינוחים, ובערב תמצאו בו כ-10 סוגי בשרים, צ'יפס, בר פסטה ונודלס, תפוחי אדמה, 4 סוגי פיצות ושלל תוספות נוספות. לידם יש גם בר עם שלל משקאות ומכונת גלידה - כל זה, כמובן, עם נוף לים.

אחרי ארוחת הבוקר מיהרנו לעלות לקומה ה-17 למסלול המרוצים "Prima Speedway", כי כמו שהבנתם, אנחנו לא טובים בדחיית סיפוקים. את שמונה הדקות שאחרי תדריך הבטיחות העברנו ב-420 המטרים המתפתלים על פני שלוש קומות, כשהרוח שמכה בפנים מזכירה לנו את העובדה שקשה לעכל - כן, אנחנו בלב ים. המהירות לא מסחררת, אבל בהחלט מספקת ומהווה שילוב נכון בין הרצון לספק חוויה טובה ומאתגרת ובין העובדה המצערת שלא כולנו נולדנו מיכאל שומאכר. לאורך המסלול עובדי הספינה ימדדו את הזמנים שלכם בעזרת מד לייזר, כך שתוכלו לגלות כמה סיבובים הספקתם לעשות ובאיזו מהירות. אם תרצו לחגוג את הניצחון, תוכלו לעשות זאת בבר של מסלול המרוצים, סתם כי יש גם אחד כזה.

אבל קוקטייל אחד לא מספיק כשיש חבילת אלכוהול חופשית, וכך מצאנו את עצמנו ממהרים לבר "Soleil", שנמצא על הדק בקומה השמינית, ממש ליד גשר הזכוכית השקוף שמעניק תחושה של הליכה על המים. מזג האוויר בחוץ מזכיר לנו שעזבנו את איסלנד רק לפני כמה שעות, אז רוח קרירה ונעימה יש, אבל עדיין אי אפשר ליהנות ממגוון מיטות השיזוף והבריכות שהספינה מציעה.

ספינת ה"פרימה" של נורוויג'יאן קרוז ליין. נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL), מערכת וואלה!
420 מטרים על פני שלוש קומות. מסלול המרוצים ב"פרימה"/מערכת וואלה!, נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL)

"מלכת הדיסקו"

אבל העובדה שאי אפשר ליהנות מהבריכות שבחוץ לא אומרת שאסור לעלות על בגד ים. אז לבשנו אחד כזה ומיהרנו לספא, שכולל שתי בריכות מחוממות, מגוון טיפולי מסאז' לבחירה בתשלום ומיטות מחוממות שנמצאות בדיוק בחרטום הספינה, שם בחרנו לשכב ולהירגע קצת מהלו"ז הצפוף ומהדחף להספיק את כל מה שיש ל"פרימה" להציע.

אחרי ארוחת ערב ב"הדסון", חדר אוכל ברמת מסעדה עם תפריט מעורר תיאבון, מיהרנו לתיאטרון למופע על חייה של "מלכת הדיסקו" דונה סאמר. התיאטרון כולל כ-750 מושבים, ורמת ההצגה של צוות הבידור של הספינה גבוהה ביותר. עם סיום ההצגה, כמו במטה קסם, כל המושבים נעלמים בעזרת טכנולוגיה מיוחדת שמאפשרת גם לשנות את התפוסה, והאולם הופך לרחבת ענק שבה חוגגים הנוסעים במסיבה עם אלכוהול ודיג'יי.

ספינת ה"פרימה" של נורוויג'יאן קרוז ליין. נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL), מערכת וואלה!
בריכות ומיטות מחוממות בחרטום הספינה. הספא על סיפון ה"פרימה"/מערכת וואלה!, נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL)

בבוקר השלישי להפלגה קמנו לנוף חדש, כשקרני שמש מלטפות את מרפסת החדר. כעת מתחילים רצף של שלושה ימי טיולי חוף, יום אחרי יום, באירלנד, באנגליה ובצרפת. פה חייבים לציין שסיורי החוף אומנם מתוקתקים והמדריכים מצוינים, אך אם לא קניתם כרטיס שכולל אותם, המחיר שלהם לא תמיד בהכרח משתלם. אם בחרתם לקחת הדרכה, בצרפת למשל תוכלו לעבור מסע מרתק בסמטאות מימי הביניים של העיירה "ארפלור", שכולל את ההיסטוריה, הפוליטיקה והתככים מתקופת הוויקינגים ועד מלחמת מאה השנים.

גם אם החלטתם שהטיול יקר לכם מדי, תמיד תוכלו לרדת מהספינה ולטייל לבדכם. באפשרות הזו בחרנו בפורטלנד שבאנגליה. זה עלול להיות קצת פחות מעניין, אבל לא בהכרח. כך או אחרת, כדאי תמיד להצטייד במים, שכן מלבד בקבוק ביום הראשון, השירות בספינה אינו מספק מים לחדרים, ורכישה של בקבוק תעלה לכם חמישה דולר, או כמעט שמונה לבקבוק זכוכית.

קחו בחשבון שאם בחרתם לרדת בכל עצירה, אתם עלולים ללקות ב"פומו" קשה, כי לא יהיה פשוט להספיק גם את כל טיולי החוף וגם את כל מה שיש לספינה להציע. אז את הכול לא הספקנו, ונאלצנו לוותר בין היתר על השתתפות במשחק "the price is right" בתיאטרון, על מגלשות המים בגובה 10 קומות ועל מתחם המשחקים החדשני שכולל מיני גולף אינטראטקיבי ו"קליעה למטרה" מבוססת טכנולוגיית גיימינג חדשנית, אבל אם יש משהו שלא היינו מוכנים לוותר עליו - אין ספק שמדובר ב"גלקסי פביליון", מתחם חדשני של משחקי מציאות רבודה.

ספינת ה"פרימה" של נורוויג'יאן קרוז ליין. נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL), מערכת וואלה!
מגלשות לאורך 10 קומות על סיפון ה"פרימה"/מערכת וואלה!, נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL)

סוף-סוף שמש

בין אם זו רכבת השדים שבה תותקפו על ידי זומבים או ליצנים, הסיור במעמקי האדמה שתנסו לצאת ממנו בחיים בעזרת חץ וקשת או מרוץ המכוניות האטרקטיבי - קשה לא לבזבז במתחם זמן רב מההפלגה. החוויה מתאימה לכל הגילים, והיא כוללת גם משחקי גולף, אגרוף ואפילו, תאמינו או לא, חדר בריחה.

לפני ההגעה ליעד האחרון, אמסטרדם, החלטנו לנצל את השמש וסוף-סוף להיכנס לג'קוזי הפתוח בקומה 17. כשהתחיל להיות עמוס, ירדנו לדק של קומה 8, שם פרוסים כיסאות שיזוף נוחים וכורסאות מרחפות מפנקות. בין לבין, ממוקמת בריכת ה"אינפיניטי", בריכה עם מעקה שקוף שנותנת תחושה של שחייה בלב האוקיינוס. מסביבה, נבנו מיטות מפוארות על דק עץ, שכל אחת מהן מוקפת בתעלת מים קטנה. שם, החלטנו להירגע מול הכחול האינסופי, וכמובן שלא ויתרנו על קוקטייל מהבר הסמוך.

את ארוחת הערב האחרונה אכלנו במסעדת הנושא המקסיקנית "לוס לובוס", שם התנסינו במנות אותנטיות טעימות במיוחד. את ההפלגה חתמנו באחד המקומות האטרקטיביים בספינה - פאב ה"סיד נורמן". עם רצפה מצוירת, אקוסטיקה מושלמת, אווירה מכושפת וקונספט הופעות שעושה כבוד לרוק אנד רול, החיסרון היחיד של המקום הוא שצריך להגיע אליו מוקדם, אחרת אין סיכוי שיישארו מקומות ישיבה.

ספינת ה"פרימה" של נורוויג'יאן קרוז ליין. נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL), מערכת וואלה!
שלל משחקי מציאות רבודה. מתחם ה"גלקסי פביליון" על סיפון ה"פרימה"/מערכת וואלה!, נורוויג'יאן קרוז ליין (NCL)

מחירים

הפלגה של חמישה ימים מברמודה לניו יורק באוקטובר הקרוב תעלה לכם 1,480 דולר לאדם בחדר עם מרפסת, ו-1,845 דולר בחדר סטודיו. סוויטה במחלקה היוקרתית " Haven", לה יש מתחם נפרד משאר הספינה, תעלה לכם בהפלגה הזו 4,981 דולר לאדם. אם תרצו גם אתם לעבור באיסלנד, תוכלו לשלם 3,963 דולר לאדם עבור חדר עם מפרסת בהפלגה של 11 ימים מסאות'המפטון לרייקיאוויק, ו-3,727 דולר לחדר סטודיו. כל המחירים הנ"ל כוללים חבילת בר פתוח, ארוחות גורמה, סיורים בחינם, וויפי ותשלום דמי שירות מראש. גם אם בחרתם במחיר שלא כולל את כל החבילה, תוכלו לשדרג אותה ב-150 דולר ולקבל בתמורה חבילת בר פתוח שכוללת כמעט את כל המשקאות בספינה.

הכותב היה אורח של נורוויג'ן קרוז ליין בהפלגת ה"פרימה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully