וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקשוקה מלוחה: מיקי רוזנטל יוצא בקמפיין גיוס המונים להצלת ים המלח

עודכן לאחרונה: 13.9.2022 / 17:18

אחרי ההצלחה של סרטו "שיטת השקשוקה", יוצא חבר הכנסת והעיתונאי לשעבר מיקי רוזנטל בקמפיין לגיוס המונים שבו הוא קורא לציבור לתרום עבור מאבק בראשותו להצלת ים המוות. "יש לנו רק שנה אחת להציל את ים המלח", הוא אומר

מיקי רוזנטל יוצא להציל את ים המלח/צילום: יח"צ

מיקי רוזנטל חוזר לזירה הציבורית והפעם עם מיזם להצלת ים המלח הגוסס, ויוצא בקמפיין גיוס המונים כדי להציל את ים המלח מגוויעתו.

לדבריו של רוזנטל, "בימים אלה נכתב המכרז על השליטה במפעלי ים המלח, מכרז שיכריע את גורל הים עצמו. בלי לדאוג לסעיף במכרז שיבטיח את הצלתו של ים המלח, הים לא ישרוד - יש לנו רק שנה אחת להציל את ים המלח", הוא אומר, "גם בלי החלטת ממשלה שתיישם את הצלתו - ים המוות ימות סופית".

רוזנטל, שמוכר לציבור בעיקר מסרטו הדוקומנטרי "שיטת השקשוקה", העוסק בקשרי הון-שלטון בין המדינה למשפחת עופר, הבעלים של כי"ל ומפעלי ים המלח, מופיע עתה בסרטון "שקשוקה 2", שבו הוא מזמין את הציבור להתגייס ולתרום למען מאבק בהיעלמות הים ויצירת הבולענים. "אנחנו, קבוצה של ישראלים אוהבי המדינה, נופיה ואנשיה, החלטנו לעשות מעשה: הקמנו מיזם להצלת ים המלח", נאמר בסרטון.

ים המלח מצוקי דרגות. זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין
מתייבש ביותר ממטר בכל שנה. ים המלח ממצוקי דרגות/זיו ריינשטיין, זיו ריינשטיין

אחד הנושאים הנדירים בקונצנזוס הישראלי

בראש המיזם ששמו "להציל את ים המלח" עומד חבר הכנסת והעיתונאי לשעבר מיקי רוזנטל. רוזנטל עסק רבות בנושאים סביבתיים במסגרת תוכניותיו השונות בטלוויזיה ועמד בראש הוועדה בכנסת שעסקה בנושא הצלת ים המלח.

בין היתר המיזם מבקש לרתום את דעת הקהל הישראלי לנושא שאין לגביו חילוקי דעות, אחד הנושאים הנדירים בקונצנזוס הישראלי. מטרה נוספת היא להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות בממשלה ובאוצר לגבי עתידו של ים המלח.

עד כה הצליח קמפיין גיוס ההמונים לצבור 4,950 שקלים מ-20 תורמים.

"אנחנו מבקשים להבטיח שהמכרז על מפעלי ים המלח בשנת 2030 ישלב בתוכו גם את מיצוב מפלס האגם. אנשי המיזם דורשים בדיקה מקצועית ורצינית של הפתרונות השונים להזרמת מים לים המלח כחלק מהתמודדות עם הצורך בהצלתו", אומרים ראשי המיזם.

למידע נוסף ותרומות להצלת ים המלח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully