וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: נחשי עכסן בריקוד קטלני כדי לזכות בתשומת לבה של נחשה

27.9.2022 / 23:40

יש יותר רומנטי מזה? מטייל באינדיאנה תיעד במצלמתו שני עכסנים בקרב-ריקוד על תשומת לב של נחשה. על אף שמדובר בנחשים ארסיים, הם היו עסוקים בחיזור ולא הבחינו בנוכחותו של המטייל: "יש לך מזל גדול שנקבה העסיקה אותם"

נחש קוברה מול פיתון: מי ינצח בקרב הנחשים האכזרי הזה?/יוטיוב

ניק אנגלר טייל באינדיאנה כשהבחין מבעוד מועד בשני נחשי עכסן זכרים הממתינים לו בדרכו. הנחשים נצפו במהלך טקס הזדווגות ייחודי שהוא למעשה תחרות חיזור אחר נקבה סמוכה. על אף שמדובר בנחשים ארסיים וקטלניים - הם היו עסוקים בשלהם ולא הבחינו במטייל.

ניק טייל בשביל Grubb Ridge ליד בלומינגטון, אינדיאנה, כשהבחין בעכסנים ענקיים חוסמים את דרכו ומבצעים קרב-ריקוד מוזר על תשומת לבה של נחשה. הוא צילם אותם נעים קדימה ואחורה בצעדי ריקוד כשראשיהם מורמים כמה מטרים מהאדמה.

אנגלר שיתף את הסרטון שלו בפייסבוק, שם הוא גרף כמות גדולה של תגובות מצופים שהיו מזועזעים ומסוקרנים לסירוגין. "אלה שני נחשים זכרים שעוסקים בלחימה פולחנית", הגיב אנגלר מתחת לפוסט שלו. מכיוון שהנחשים נמצאים בסכנת הכחדה באינדיאנה, הוא לא חשב שמישהו יאמין לו אז הוא התחיל לצלם את המתרחש. הוא הוסיף: "הם מנסים לתבוע דומיננטיות כדי להרשים נקבה קרובה. אף נחש לא מת. גם לא במקרה הזה. אחד פשוט הלך משם אחרי כ-20 דקות. הדרך שבה הם נתלו אנכית נראתה כמו הסרטונים האלה של הנחשים המהופנטים - וזה פשוט לא נראה אמיתי בהתחלה. מעולם לא ראיתי דבר כזה. ממה שאמרו לי כמה חובבי נחשים, זה נדיר ביותר להיות עדים לכך".

צפו בריקוד הסוחף שלהם:

לפי המומחים של מחלקת משאבי הטבע של אינדיאנה, המדינה היא ביתם של 32 מינים מקומיים של נחשים - מתוכם רק ארבעה ארסיים - כולל עכסן הקורות, שלפי מגיבים רבים בפוסט של אנגלר בפייסבוק, הנחשים בהם פגש ככל הנראה היו מהזן הזה. ידוע שהזכרים של נחשי עכסן הקורות עוסקים בטקס הזדווגות מוזר שנראה כמו ריקוד קרב, כששניהם מנסים לחזר אחר נקבה קרובה. בסרטון של אנגלר הנקבה לא נראית לעין, אבל היא כנראה אורבת איפשהו בקרבת מקום.

עדות למראה כזה היא נדירה למדי, לדברי מומחים, מכיוון שנחשים אלה ידועים כמתבודדים וביישניים יותר. "עכסנים הם באמת חיות סודיות, שלא לדבר על קרב בפומבי, אבל ברגע שאתה שם ועד לזה, הם די לא מודעים לעולם הסובב אותם. הם ממוקדים בקרב הזה", אמר ההרפטולוג פיל קולקוץ' ל-WBIR לאחר תקרית דומה ב-2019.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

עכסני הקורות יכולים להגיע לאורך של 100-150 ס"מ ולמשקל של 2.5 ק"ג והם ניזונים בעיקר ממיני מכרסמים. ניתן למצוא אותם גם בחלק גדול מצפון מזרח ארה"ב - אך הם בדרך כלל לא מתנהגים בתוקפנות כלפי בני האדם, אלא אם מתגרים בהם.

הסרטונים של אנגלר עוררו מגוון תגובות בפייסבוק. "לא הייתי צריך לצפות בזה. זה כנראה יעשה לי סיוטים. שמח שהבחנת בהם לפני כן. שמור על עצמך", כתב אחד ואחר הוסיף: "ממש לא ייאמן. מראה מהמם. סרטון מדהים. תודה רבה לך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully