וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עכשיו גם צריך לפחד שהם יתקפו אותנו מלמעלה": נחשים מסוכנים נצפו בראשי עצים

30.8.2020 / 0:28

נחשים עכסנים ארסיים נצפו על עצים בפארקי הטבע בניו מקסיקו ואריזונה, כשמומחים טוענים שהם מטפסים לשם כדי לצוד, לברוח מטורפים או להימלט מהחום הקיצוני. ברשת נרשמה בהלה: "עכשיו אני גם אצטרך לשים עליי קסדה ומגן פנים כשאצא מהבית"

CEN

נחש עכסן ארסי ידוע ככזה שעורב לטרף שלו מאחורי סלעים ושיחים וצץ באופן בלתי צפוי מהקרקע, אך מה שהפתיע רבים בשבוע האחרון הוא שהזוחלים המסוכנים הללו גם מטפסים על עצים ועשויים לתקוף אתכם גם מלמעלה. את התופעה המוזרה הזאת תיעדו מספר אנשים בקיץ הנוכחי ושיתפו את התמונות והסרטונים המרתקים שלהם ברשת. אחד מהם הוא עכסן ארסי שנצפה "סופג את קרני הבוקר" על עץ בפארק חיות הבר בניו מקסיקו רק בחודש שעבר. כמה שבועות לאחר מכן צצה תמונה דומה של נחש כרוך סביב ענפי עץ באריזונה. כבר שני יעדים שהורדנו מהפרק כשתסתיים הקורונה הזאת.

העדות המטרידה הראשונה השנה לנחשים מטפסים הגיעה ג'רום פרז, תושב ניו מקסיקו, שפרסם תיעוד בוידאו של הנחש "המעופף" ב-4 ביולי. בסרטון נראה נחש עכסן באורך שני מטרים נח על עץ ינבוט. "זו פעם ראשונה שראיתי עכסן בגובה שני מטרים מהקרקע", נכתב בפוסט עם הסרטון שזכה לאלפי שיתופים. פרז אמר למקלאצ'י ניוז: "הופתעתי לראות התנהגות כה נדירה של הנחש. הנחש היה בראש העץ, ספג את קרני השמש בשעות הבוקר המוקדמת, אבל נראה שציפור דרור קטנה ניסתה להפריע לו במנוחתו ולהרחיק אותו מהקן שלה שכנראה מסתתר בתוך העץ".

צפו בתיעוד המפתיע:

בתצפית אחרת של המשרד לניהול קרקעות באריזונה מה-12 באוגוסט, ניתן לראות זוחל נוסף שוהה בנוחות על עץ. "נחשים עכסנים נצפים לעיתים רחוקות על עצים, למעט כשהם מנסים לצוד טרף כמו ציפורים ומכרסמים או כשהם מנסים לברוח מחום קיצוני או ממים עולים", נכתב בפוסט שפרסמו. מומחים מאשרים כי נחשים נוטים להגיע לגבהים כאלה רק בעת ציד, כשהם בורחים מטורף או כשהם מנסים להירגע מהטמפרטורות הקיצוניות.

הנחש מאריזונה נצפה על עץ באזור השימור הלאומי סן פדרו ריפאריאן. התמונה שותפה בקבוצת הפייסבוק לשימור סביבתי באריזונה - "ידיד נהר סן פדרו". "ברור שנחש מעופף זה נדיר", כתבו בקבוצה, "שימו לב לאן אתם הולכים: התבוננו מטה, ימינה, שמאלה, קדימה - ולמעלה!". טום סייקס, שצילם את התמונה, נתקל בביקורת ברשת כשגולשים טענו שהתמונה עברה פוטושופ. היא הכחיש: "הנחש בבירור נח על העץ, בטח חיכה להתחמם בשמש. כמה אנשים שדיברתי איתם סיפרו שזה לא רגיל לראות את מין הנחשים הזה - עכסן גב יהלום מערבי - על עצים".

והנה התיעוד של הנחש מאריזונה:

על אף שנחשים מטפסים על עצים במשך מאות שנים, התמונות והסרטונים עוררו דאגה בציבור. סוזן קרמר שטיין כתבה בתגובה לתמונה של סייקס: "אוקיי טום, 2020 לא יכולה להיות גרועה יותר. בכל פעם שאני יוצאת לטבע אני לובשת מגני קרסוליים לנחשים, מגפי הליכה, מכנסיים ושרוולים ארוכים ומסיכה לקורונה. אלוהים ישמור, עכשיו אני גם צריכה קסדה? ואולי גם מגן פנים? עדיף להישאר בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully