וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כריש 'מגלדון' עצום באורך 15 מטר התגלה באוקיינוס והימם את המדענים

10.9.2022 / 23:51

קבוצת חוקרים ימיים שתרה אחרי כרישים היו בשוק כשהסונאר התת ימי שלהם איתר מתחת לסירה שלהם דמות ענקית עם סנפיר גב עצום - מה שגרם להם שהיות משוכנעים שזוהי המפלצת הימית והכריש הגדול ביותר שחי אי פעם

אימה במצולות - טריילר/טוליפ אנטרטיימנט

חוקרים ימיים נדהמו לאחר שאיתרו מתחת לסירה שלהם באמצעות מכשירי ​​סונאר לאיתור דגים מה שנראה ככריש "מגלודון" ענק באורך 15 מטרים. הפוסט שהעלו לאינסטגרם המפרט את "התגלית" ההיסטורית לכאורה שלהם הכה גלים בקרב רבים.

"במהלך שייט למחקר כרישים שנערך לאחרונה, כולנו נדהמנו לראות את הצורה הזו מופיעה על מאתר הדגים שלנו במשך כמה דקות", כתבו החוקרים ממכון הכרישים האטלנטי על הצורה המפחידה שזוהתה באזור במים שלא נחקר עד כה.

בתחילה הם חשבו שזה לא פחות ממגלודון - כריש פרהיסטורי שנחשב כנכחד במשך שלוש מיליון שנים והיה אחד הטורפים הגדולים והחזקים ביותר שחיו אי פעם. ענק הים הקדום זה, שהיה כריש מפלצת אימתני בגודל עצום, נחשב לכריש הגדול ביותר שחי אי-פעם (גם גדול הדגים בתולדות כדור הארץ), ושלט ללא עוררין באוקיינוסים לפני כ-23 עד כ-3.6 מיליון שנה - אז נכחד. או שלא?

מגלודון צד דולפינים. Antonio Viesa, ShutterStock
הוא חזר? הדמייה של כריש מגלודון לעומת כרישי בני זמננו/ShutterStock, Antonio Viesa

בהתבסס על מה שנראה בתמונה הערכנו את ה'מג' שנמצא תחתינו באורך של כ-15 מטרים (50 רגל) ובמשקל של 40 טון!" כתבו החוקרים הנלהבים. צילום מסך נלווה ממכשיר מאתר הדגים מציג את הסימן המסיבי שהופיע עליו, שאכן נראה בצורת כריש ענק עם סנפיר גב.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

זה מה שהם ראו

לרוע המזל, התרגשותם של המדענים דעכה במהירות לאחר שהמפלצת המיתולוגית התבררה כלהקת דגים שהסתדרה בצורה שנראית כמו כריש.

"חיכינו שאחת ממוטות הסונאר תשבר, אולם, לאכזבתנו הרבה, הצורה החלה להשתנות והפכה ללהקה גדולה של דגי מקרל אטלנטי שהסתובבה סביב הסירה במשך כ-15 דקות", קוננו החוקרים המאוכזבים. "כל כך קרוב, אבל כל כך רחוק! המגלודון נעלם לפני יותר מ-3 מיליון שנים וכנראה יישאר כך, אבל לכמה דקות חשבנו שהוא חזר!", הם כתבו.

הגולשים באינסטגרם התמסרו להתלהבות של חוקרי הכרישים שהתאכזבו. "התרגשתי במשך 10 שניות", כתב אחד מהגולשים ואחר הוסיף: "התמלאתי תקווה. כמעט חשבתי שהלוואי שזה הייה אמיתי. כִּמעַט."

תיעוד של כריש ענק עורר את תיאוריית ה"מגלדון" לאחר שהפחיד תיירים

נכון לעכשיו, אין אדם חי שראה מגלודון, הידוע גם ככריש גדול שן, כשהשריד היחיד שנותר ממנו הן השיניים המאובנות העצומות שלו, שבזכותן ובזכות הלסת שלו הוא היה יכול לאכול דגים עצומים בקלות רבה. מקור המילה מגלודון מיוונית, בה המילים "מגס" (אתם מכירים את המילה "מגה", גדול) ו"אודון" פירושן ביחד "שיניים גדולות" או "גדול השן". מכיוון שלכרישים אין עצמות, לא נשארו מאובני עצמות שלו אולם כן אותרו שיניים עצומות, באורך של כ-20 סנטימטרים כל אחת. על פי שרידי השיניים של מפלצת הים הזו, נראה שהכריש ענק-הממדים הזה היה בעל אורך של כ-20 מטרים ואף יותר. אומדן המשקל של המפלצת האיומה הזו היה פי 13 ממשקל כריש העמלץ הלבן, הענק של ימינו, ופי 6 ממשקלו של דינוזאור טי רקס.

בתקרית שהתרחשה בשנה שעברה, נוסעי ספינות תענוגות נדהמו לאחר שהבחינו בכריש ענק באוקיינוס ​​האטלנטי שגולשים רבים ברשתות החברתיות שיערו שהוא מגלודון. עם זאת, אחרים הניחו (וככל הרנאה בצדק) שזהו "כריש ענק" המוכר גם בשם כריש עצם, הדג השני בגודלו בעולם אחרי הכריש הלווייתני. הוא ניזון מפלנקטון, אינו מסוכן לבני אדם ולרוב מתרחק מקרבתם ומסירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully