וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רג'ר נפתח לציבור: מהיום כל אחד יכול לבקר בכפר העלווי

עודכן לאחרונה: 7.9.2022 / 14:28

רג'ר, הכפר העלווי היחיד בישראל, שאליו נאסרה הכניסה מאז שצה"ל יצא מלבנון בשנת 2000, שוב נפתח לביקורים ללא צורך בתיאום. הבשורה "נפלה" על תושבי הכפר בפתאומיות, שחוששים ממה שצפוי לכפר הפסטורלי שעל גבול לבנון

ביקור מיוחד ברג'ר - הכפר העלווי היחיד בישראל/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: ניר חן

הכניסה לכפר רג'ר (עג'ר) שבצפון עמק החולה היתה אסורה מאז מאי 2000, עת יצא צה"ל מבלנון. אולם מהיום (רביעי) כל אזרח ישראלי, כולל תיירים, יוכלו לבקר בכפר ללא היתר מצה"ל.

רג'ר הינו הכפר העלווי היחיד בישראל, שחציו נמצא משנת 2000 על שטח לבנון כיום. ישראל כבשה את רמת הגולן ב-1967, כך שרג'ר הפך להיות חלק מהרמה, שמופיע במפות סוריות ישנות ככפר סורי. מחלוקת בין ישראל, סוריה, לבנון והאו"ם על-אודות שייכותו מתנהלת מזה עשרות שנים, כשחציו הדרומי שייך לישראל ואילו לפי האו"ם חציו הצפוני שייך לסוריה (כיום שטח לבנון). רג'ר ותושביו סופחו לישראל ב-1981 כחלק מ"חוק רמת הגולן", והם קיבלו אזרחות ישראלית. עם זאת, הכניסה לכפר למי שאינו תושב הכפר - נאסרה. עד היום. עתה ישראלים וזרים יוכלו להכינס לכפר ואף ללון בו, ללא צורך באישור צה"לי.

כפר רג'ר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
מהיום ללא צורך באישור. הכניסה לרג'ר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין
עמדת בידוק בכניסה לכפר רג'ר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
עמדת בידוק צה"לית בכניסה לכפר/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

"חוששים מהמפגש עם העולם הזה שבחוץ"

"זו החלטה פתאומית, ממש כאילו חזרנו לשנת 2000", אמר לוואלה! תיירות תושב הכפר. "אף גורם רשמי לא הודיע לנו, ועכשיו יש קצת בלאגן פה כי אנחנו נכנסים לעולם חדש שלא הכרנו, רבים חוששים מה יהיה, מה יהיה עם הילדים שהיו מסתובבים בשקט וללא פחד, האם יכנסו אלימות ויריות לכפר וחלק חושב מה יהיה לגבי הגבול - האם הכפר יחזור ללבנון? לא יודעים מה יהיה".

בימים אלה עובדים בצה"ל על כביש מערכת שעוקף את הכפר, שמעלה גם הוא חששות רבים. "יש חשש שרוצים להכניס פועלים משכם שיבנו את הכביש, זאת כדי להוזיל את העבודה, ואנו חוששים מהמפגש עם העולם הזה שבחוץ", מוסיף אותו תושב, "וחושבים אם להקים קבוצת שמירה פרטית שתסייר פה. היינו מעדיפים שהכפר יישאר סגור, כי שקט פה ואין אלימות, ואנו לא רוצים שיכנס העולם התחתון לרג'ר, כמו לכפרים ערביים אחרים בארץ".

לתיאום סיורים ברג'ר, ניתן לפנות למספר 050-4507088.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully