וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגלשת ענק נסגרה שעות ספורות לאחר פתיחתה עקב טעות כואבת

6.9.2022 / 23:56

מגלשה ענקית בדטרויט נסגרה 4 שעות בלבד מאז שנפתחה למבקרים בגלל חשש לביטחון הגולשים. סרטונים המתעדים את הגלישה המסוכנת במתקן עוררו סערה ברשת

המגלשה המבסוכנת ביותר שנבתנה על ידי חובבים/מערכת וואלה! NEWS

אין מגלשה נטולת סיכון, אך זו שנפתחה חגיגית בפארק במישיגן בחודש שעבר נסגרה כעבור שעות ספורות בלבד מהחשש שהגולשים בה ישברו את הגב או את הראש. סרטונים של גולשים מתנסים לראשונה בגלישה במגלשה וכמעט שוברים לעצמם עצמות בגוף שותפו ברשת ועוררו סערה.

מגלשת הענק ההיסטורית בפארק אי בל בדטרויט, מישיגן, נסגרה 4 שעות בלבד לאחר פתיחתה מאחר שהיא הייתה כל כך מהירה ומסוכנת שהגולשים בה נזרקו לאוויר והוטחו על המגלשה הכואבת בכל מהמורה שלה. חלק מהגולשים התלוננו על כאבי גב חזקים שהחלו בעקבות הגלישה במתקן.

עדת ראייה סיפרה ל-ABC13: "מה ששמתי לב אליו הייתה הנחיתה הכואבת לקרקע. אם הם היו ממשיכים לעלות על המגלשה הזו, מישהו היה נפצע". עד ראייה נוסף הצהיר שמכר את הכרטיס שלו כשצפה בגולשים ובנו הוסיף: "עליתי על המגלשה הזאת. גלשתי הרבה יותר מהר ממה שחשבתי. כוח המשיכה כואב".

ככה זה נראה

המגלשה נסגרה כדי שיהיה ניתן לבצע ריטוש של השעווה שעליה. בהצהרה של ג'ואל ת'ומאס, מפקח של מחלקת משאבי הטבע של מישיגן, נכתב: "אני מקווה שאחרי ההתאמה הקטנה שנבצע, נחזור לפעילות והגלישה תהיה איטית יותר להנאה רבה יותר. הערב אנחנו מקרצפים אותה מעט ולמחרת נחזור לפעילות בשעה 11:00".

כשסרטונים המציגים את הגלישה פורסמו ברשת (ויתכן שכבר נתקלתם בלא מעט מהם בטיקטוק), רבים נותרו מזועזעים שלקח למנהלי הפארק זמן רב לראות שמשהו לא תקין בה. "סליחה אבל אנשים גלשו על המתקן הזה במשך ארבע שעות ואף אחד לא שם לב כמה מסוכן הוא? וואו". אחר אמר: "זאת אחת ההמחשות הטובות ביותר שראיתי למדוע חישובים מתמטיים והנדסה מדויקת כל כך חשובים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

הפתיחה השנייה

לאחר קרצוף וריסוס במים כדי לסייע לשלוט על המהירות בה יגלשו המבקרים, המגלשה נפתחה בשנית והפעם עם סרטון הדרכה מצוות המקום המציג לגולשים כיצד לגלוש בבטחה. בהדרכה שפורסמה בעמוד הפייסבוק של הפארק, איש צוות הסביר: "אני הולך להראות לכם איך לגלוש על מגלשת הענק. אז דבר ראשון, אתם הולכים להתיישב על הפלדה - אנחנו לא רוצים שתגלשו על המגלשה לפני שאתם מוכנים - ואז להכניס את כל הגוף, כמה שאתם יכולים, פנימה לתוך השק .חכו לגולשים אחרים, חכו שהריינג'ר יגיד 'צאו לדרך' ואז גלשו על הישבן שלכם". הוא גם הורה לאנשים לרכון קדימה לפני שיצאו לדרך והוסיף: "הישארו רכונים קדימה והחזיקו חזק".

הפוסט מה-21 באוגוסט הוסיף בכיתוב: "שלום גולשי מגלשת הענק. אנחנו סגורים היום בגלל מזג אוויר גשום, אולם קרצפנו את פני השטח והתחלנו לרסס מעט מים על המגלשה בין הגלישות כדי לעזור לשלוט על המהירות. נראה שזה עובד טוב אז בבקשה, בואו ונסו את זה. אנו מתכננים להפעיל אותה במשך השבועיים הקרובים, שישי, שבת וראשון מ-11:00 עד 15:00. רק דולר לגלישה! הגובה הנדרש הוא 1.22 מטרים ומעלה. אנא עקבו אחר הוראות המפעיל בעת הגלישה, זכרו להישען קדימה. נתראה במגלשת הענק!"

סרטון ההדרכה שפרסם הפארק:

המתקן לא נוסה לפני?

דוחות בדיקה של המגלשה שהגיעו לידי חברת החדשות של Local 4 ופורסמו לאחרונה מראים שבבדיקה הראשונית שנערכה ביולי, הדרישה היחידה הייתה להחליף את כיסויי הצד ולתקן חורים בגדר המערכת. על פי הדוח, הפקחים לא ראו אדם גולש במגלשה במהלך תהליך הבדיקה.

בדיקת המשך ב-25 באוגוסט, לאחר פתיחתה, גילתה בעיות בטיחות ודרשה רשימה ארוכה של שינויים בטיחותיים, כולל הדרכת צוות, בדיקת מגלשות, יומני תחזוקה ואזהרות. הגולשים חייבים לגלוש בסביבה מבוקרת שאינה מאפשרת מהירויות מופרזות. גורמים רשמיים במשרד הפיקוח של המדינה אמרו כי הבדיקה הראשונה ביולי ציינה בעיות קלות, אך המעקב ב-25 באוגוסט חשף חשש בטיחותי שהוביל להשבתה זמנית.

"כאשר קיבלנו את דו"ח הבדיקה של אוגוסט, ביצענו מיד את השינויים הבטיחותיים הדרושים המומלצים", אמרה דוברת ה-DNR, "עבדנו עם פקחי המדינה ועם הצוות שלנו כדי לוודא שהמגלשה בטוחה לכולם והיא נפתחה למבקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully