וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תייר רוסי העלה צילום ליד סוללת טילים; האוקראינים השמידו אותה והודו לו בטוויטר

עודכן לאחרונה: 24.8.2022 / 11:19

תייר רוסי שנפש בחצי האי קרים, העלה צילום שלו ליד מערכת הגנה ליירוט מטוסים. הצבא האוקראיני עלה על מיקום הצילום והשמיד את סוללת הטילים. "תודה והמשך בעבודה הטובה!" כתב משרד ההגנה של אוקראינה, ששיתף את התמונה בחשבון הטוויטר שלו

בווידאו: תערוכת טנקים רוסים שנלקחו שלל במלחמה מוצגת ברחובות קייב ערב יום העצמאות/צילום: רויטרס

צילום שהעלה תייר רוסי לבוש בספידו שנפש בחצי האי קרים באוקראינה, כנראה חשף את מיקומה של אחת מהעמדות הצבאיות של ארצו במלחמה שמתנהלת באוקראינה.

התמונה, שצולמה ככל הנראה ליד עיר החוף יבפטוריה (Yevpatoria) במערב קרים, מציגה את הגבר בגיל העמידה מתייצב מול מערכת הגנה אווירית ליירוט מטוסים S-400.

משרד ההגנה של אוקראינה שיתף השבוע את התמונה בחשבון הטוויטר שלו, והודה לג'נטלמן בגיל העמידה על התמונה: "אולי אנחנו מחמירים עם תיירים רוסים... לפעמים הם יכולים לעזור באמת", נכתב, "כמו האיש הזה שמצטלם בעמדות ההגנה האווירית הרוסית ליד יבפטוריה, בקרים הכבושה. תודה והמשך בעבודה הטובה!"

תייר רוסי העלה צילום מחצי האי קרים, וגרם להשמדת סוללת טילים. טוויטר, צילום מסך
"תודה והמשך בעבודה הטובה!" התייר הרוסי ליד סוללת ה-S-400 בקרים/צילום מסך, טוויטר

תיירים נהנים מהשמש והים בקרים למרות פיצוצים צבאיים

האיש הוא אחד ממספר תיירים, שנראה כי ביקרו בשטחים שנכבשו על ידי רוסיה מאז החלה במלחמתה נגד האוקראינים לפני חצי שנה. בשבוע שעבר סיפרו לרויטרס תיירים שביקרו בעיר החוף סבסטופול ובירת קרים סימפרופול, שהם מתמקדים בלבלות בחצי האי שנחשב לאתר נופש פופולרי, זאת למרות סדרה של פיצוצים שפרצו בבסיס אווירי רוסי בקרים מוקדם יותר באותו שבוע, ונוכחותם של ספינות המלחמה והמסוקים של המדינה שנראו בקרבת מקום. תייר רוסי בשם יורי זמנסקי אמר ש"ללא קשר לפיצוצים" הקבוצה שלו תכננה "להירגע בשמש ובים הנפלאים".

ד"ר סוניה מיקאק מהמרכז ללימודי אירופה באוניברסיטה הלאומית של אוסטרליה, אמרה ל-Yahoo News, שבו פורסם הסיפור, שעידוד תיירות רוסית לביקור באזורים כבושים באוקראינה, מיוחס למדיניות רוסיה. המנהיג הסובייטי יוזף סטלין היה אחראי לשינוי הדמוגרפיה של קרים, וגירש כמעט את כל 240,000 הטטרים האתניים מהאזור ב-1944. דוגמה נוספת היא רצח העם בהולודומור בשנים 1932-1933 שבו נהרגו מיליוני אוקראינים ברעב מלאכותי שנוצר על ידי רוסיה. בשני המקרים החליפה רוסיה את האוקראינים המתגוררים באזורים אלה ברוסים אתנים.

מאז שהחל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לכבוש חלקים מאוקראינה השנה, ד"ר מיקאק רואה עדויות לכך שהאומה מזמינה אזרחים להשתלט על בתיהם של אוקראינים שנמלטו מהלחימה. "מדובר בדירות והבתים שנותרו ריקים על ידי אוקראינים שנאלצו להתפנות, ואזרחים רוסים מוזמנים לבוא ופשוט לקחת את הלינה לעצמם", אמרה.

עוד בוואלה!

טייס רוסי לנוסעים במטוס: "המלחמה באוקראינה היא פשע"

לכתבה המלאה
לאן עפים הברבורים כשהאגם לא קפוא? לחצי האי קרים. רויטרס
הרוסים מעודדים תיירות לאתר הנופש הכבוש. חצי האי קרים/רויטרס

מורה רוסי? קבל דירה בחינם באוקראינה

בעיר הנמל חרסון שבדרום אוקראינה, שבה תוכנית הלימודים הרוסית נכפתה על בתי ספר ומורים אוקראינים מתנגדים, פועלות הרשויות להחליפם. "יש פרסומות שעולות ברחבי רוסיה שאומרות: אם אתה מורה, אנחנו מזמינים אותך לבוא לחרסון כדי ללמד את תוכנית הלימודים החדשה הזו", הוסיפה ד"ר מיקאק. "לא רק שהוצאות הנסיעה שלך ישולמו, אלא שתהיה לך לינה בחינם ותוכל לעבור ישר לדירה או לבית שהוקם במלואו והוא יהיה שלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully