וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלו הצצה לעיירה שמחולקת לשתי מדינות - כשהגבול עובר אצל חלק מהתושבים בסלון

עודכן לאחרונה: 26.8.2022 / 9:01

העיירה המוזרה הזו ממוקמת על גבול הולנד-בלגיה, כך שניתן לחצות בין המדינות במעבר כביש. חלק מהגבול אפילו עובר דרך בתים של אנשים, כך שהסלון שייך לבלגיה והמטבח להולנד. כך זה מרגיש לחיות שם

העיר בה הגבול עובר בתוך הבתים/Morgan Olsen

עבור רובנו, להתעורר, להתקלח ולצאת לעבודה זו שגרת בוקר קבועה - אולם עבור התושבים בעיירה המוזרה הזו, פעולות כה פשוטות מצריכות חציית גבולות גאופוליטיים. בארלה-הרטוג היא מובלעה בלגית שבגבול הולנד, אשר לה עצמה יש מובלעה הולנדית קטנה יותר בשם בארלה-נסאו. העיירה למעשה מחולקת להולנד ובלגיה - כאשר דלתות הכניסה של כמה מהתושבים יושבות ממש על הגבול בין שתי המדינות. מעבר לכך, הגבול עובר דרך הסלון והמטבח שלהם (והוא גם מסומן על הרצפה) כך שקימה למטבח משמעותה מעבר למדינה אחרת. פסיכי, אה?!

בגדול, סיור בעיירה הקטנה הזאת מרגיש כמו סיור בכל עיר אירופאית אחרת, אך מי שיביט על הרצפה יראה צלבים קטנים המסמנים את 24 ספחי האדמה הזעירים של כל מדינה. כפי שציינו, במקרים מסוימים גבולות חוצים ממש דרך מרכז הבתים, כלומר התושבים יכולים לבשל ארוחה במדינה אחת ולאכול אותה במדינה אחרת. למרבה המזל, בעיר יש מדיניות של "כניסה חופשית", כלומר אין צורך להציג דרכונים בכל פעם שקופצים לשכנים.

בית מחולק: חלקו שייך להולנד וחלקו לבלגיה

ברלה נסאו בגבול הולנד בלגיה. Dursun Aydemir/Anadolu Agency, GettyImages
הסלון בבלגיה, המטבח בהולנד/GettyImages, Dursun Aydemir/Anadolu Agency

לבארלה הרטוג ובארלה נסאו יש שתי ממשלות, שתי מועצות, שני ראשי ערים ושני בתי ספר. שתי השפות, פלמית והולנדית שההבדלים ביניהן לא גדולים, מדוברות בהתאם למקום בו אתם צועדים - למרות שרוב התושבים יודעים לדבר את שתיהן.

אם חשבתם שמגבלות הקורונה אצלנו היו מבלבלות לעיתים, תארו לעצמכם מה עבר על התושבים בעיירה הזאת, שבהם להולנדים ולבלגים היו כללי ריחוק חברתי שונים. בשנת 2020 ממשלת בלגיה הטילה כללים המחייבים את כל התושבים לעטות מסיכות במרחבים ציבוריים כגון חנויות, בעוד שהולנד דרשה מסכות רק בתחבורה ציבורית. מאחר שבכמה מהחנויות הגבול עובר ממש דרכן, רבים נותרו מבולבלים. מסעדות הממוקמות על הגבול פשוט יכלו להזיז את השולחנות שלהן לצד הבלגי לאחר שעוצר הולנדי חייב אותן לסגור מוקדם יותר.

סילביה רייברוק, בעלת גלריה לאמנות היושבת על הגבול אמרה אז לעיתונות הצרפתית: "אנשים לא מבינים אם הם צריכים לעטות מסכה או לא כשהם נכנסים לחנות שלי. יש לנו שתי ממשלות שיש להן דרכים שונות להתמודדות עם הקורונה. זה מאוד לא נעים".

הולנד עושה בעיות? אפשר להעביר את השולחנות לצד של בלגיה

ברלה נסאו בגבול הולנד בלגיה. Dursun Aydemir/Anadolu Agency, GettyImages
מסעדה על הגבול/GettyImages, Dursun Aydemir/Anadolu Agency
ברלה נסאו בגבול הולנד בלגיה. Dursun Aydemir/Anadolu Agency, GettyImages
"אני עוד שניה מגיע להולנד"/GettyImages, Dursun Aydemir/Anadolu Agency

סתירות אחרות עימן מתמודדת העיר כוללות חוקים שונים. בעוד שזיקוקים אסורים למכירה פומבית בהולנד, בבלגיה זה חוקי - וכתוצאה מכך ניתן למצוא חנויות זיקוקים רבות פזורות ברחבי העיר בצד המותר.

בהולנד הגיל בו שתיית אלכוהול מותר הוא 18 אבל נערים הולנדים בני 16 יכולים לנצל את גיל השתייה הנמוך יותר בבלגיה ולקנות אלכוהול בחנויות ובברים שבצד הבלגי.

עוד בוואלה!

הצצה נדירה למקום המסוכן עלי אדמות בו ניתן לרצוח ולחמוק מעונש

לכתבה המלאה

בני 16? בצד אחד מותר לכם לשתות אלכוהול

ברלה נסאו בגבול הולנד בלגיה. Dursun Aydemir/Anadolu Agency, GettyImages
בר מחולק בין מדינות/GettyImages, Dursun Aydemir/Anadolu Agency

עוד הצצה לעיר המחולקת לשתי מדינות:

ההיסטוריה של בארלה הרטוג ובארלה נסאו לוקחת אותנו לשנת 1198, כאשר הארץ חולקה על ידי הנרי הראשון, דוכס בראבנט, וחלקים ניתנו לגודפריד משוטן. כ-632 שנים מאוחר יותר, בלגיה הפכה לעצמאית מהולנד, וכתוצאה מכך החלו עשרות שנים של ויכוחים על היכן צריך לעבור הגבול בעיירה.

חלוקת האזורים נפתרה לבסוף רק ב-1995 - כלומר העיירה כפי שהיא כעת היא בת פחות מ-30 שנה. כיום העיירה מושכת אליה תיירים רבים על אף שהיא קטנה וזאת רק כדי לצלם את עצמם מדלגים ממדינה אחת לאחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully