וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצצה נדירה למקום המסוכן עלי אדמות בו ניתן לרצוח ולחמוק מעונש

11.8.2022 / 23:47

הטיהור גרסת המציאות: שטח לא מיושב בפארק הלאומי ילוסטון זכה לכינוי "אזור המוות" מאחר שפירצה במערכת המשפט בארה"ב מאפשרת מבחינה טכנית לחמוק בו מעונש על רצח

המקום בארה"ב בו רצח הוא חוקי/@davidjustinn

בניגוד לסדרת סרטי "הטיהור" בהם יש לילה אחד בשנה בו ניתן לבצע כל סוג של פשע מבלי להיענש על כך, באזור לא מיושב בפארק הלאומי ילוסטון ניתן לבצע כל סוג של פשע מבלי לעמוד לדין במשך כל ימות השנה. אם נלך למצב קיצון - תוכלו אפילו לבצע רצח באזור הזה ולחמוק מעונש. משתמש יוטיוב פופולרי עשה את המעשה האמיץ ונכנס לאזור המסוכן עלי אדמות כדי להביא לכם הצצה לנעשה שם.

האמת? לא הרבה נעשה שם - כי האזור המכונה "אזור המוות" ונפרס על שטח של 130 קמ"ר אינו מיושב כלל. בשנת 2005 פרופסור למשפטים ממשיגן, בריאן סי קאלט, גילה פירצה בחוקת ארה"ב שלא מאפשרת להעמיד לדין על פשע שנעשה בחלק קטן זה של הפארק, כך שמבחינה טכנית ניתן לחמוק משם עם רצח.

מאמרו של קאלט, "הפשע המושלם", שפורסם בשנת 2005, מסביר שהתיקון השישי לחוקה האמריקנית קובע שיש להעמיד לדין על פשעים פדרליים במסגרת המדינה והמחוז שבהם בוצע הפשע. עם זאת, במקרה של ילוסטון, למחוז הפדרלי של ויומינג יש סמכות שיפוטית מלאה על כל הפארק. לכן, אם ביצעת פשע ב"אזור המוות", תוכל להעמיד לדין את האדם הזה רק באמצעות אוכלוסיית האנשים שגרים ב-130 הקמ"ר האלה - ומספר האנשים שגרים שם עומד על אפס.

היוטיובר האמיץ טום סקוט הגיע ל"אזור המוות" שבפארק הלאומי ילוסטון. Tom Scott/YouTube, צילום מסך
היוטיובר האמיץ טום סקוט הגיע ל"אזור המוות" שבפארק הלאומי ילוסטון/צילום מסך, Tom Scott/YouTube
"אזור המוות" בפארק הלאומי ילוסטון. Tom Scott/YouTube, צילום מסך
"אזור המוות" בפארק הלאומי ילוסטון/צילום מסך, Tom Scott/YouTube

היוטיובר טום סקוט הגיע למקום המבודד הזה שבפארק הלאומי על אף הסיכון הממשי להיתקל בדמות סטייל ג'ייסון וורהיס. בסרטון שלו הוא מסביר יותר על הפירצה בחוק: "אם אתה מבצע פשע בארה"ב, אתה יכול לעמוד לדין על ידי המדינה או על ידי הממשל הפדרלי. אולם, הפארק הלאומי ילוסטון הוא מיוחד שכן בגבולותיו רק הממשלה הפדרלית יכולה להעמיד לדין. בחוק הפדרלי, אמריקה מחולקת ל-19 מחוזות, המחוזות הללו אינם חוצים קווי מדינה. הקונגרס העניק את כל ילוסטון לוויומינג למרות העובדה שחלק מהפארק נמצא באיידהו. אז כרגע בשטח של 130 קמ"ר זה, אני עומד במדינת איידהו אבל במחוז הפדרלי של ויומינג. אם אתה מואשם בפשע, התיקון השישי של החוקה האמריקנית קובע שיש לך זכות למשפט על ידי חבר מושבעים של המדינה והמחוז. לכן, עבור פשעים שבוצעו באזור החפיפה הקטן והמוזר הזה, חבר המושבעים צריך להיבחר רק מהאנשים שחיים במדינת איידהו ובמחוז ויומינג והאוכלוסייה כאן עומדת על אפס. אם אין חבר מושבעים, משמע שאין משפט, מה שלפי התיאוריה פירושו - אין הרשעה".

הוא המשיך והדגיש שרק בגלל שמבחינה טכנית הוא יכול לחמוק מזה, הוא לא התכוון לבצע שם פשע מכיוון שהוא "לא אידיוט". באופן מפתיע, אין גם אף אחד אחר שמעוניין בכך. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, לא בוצעו עבירות פשע ידועות באזור המוות מאז שגילה אותו הפרופסור למשפטים בריאן סי קאלט.

צפו במסעו של טום סקוט ל"אזור המוות":

ההסבר המלא על הפירצה בחוק:

מאז שקאלט גילה את הפירצה בחוק, הוא ניסה לשכנע את הקונגרס לתקן אותה על ידי יצירת מסגרת חוקית שגורמת לחלקי איידהו של ילוסטון להיחשב בתוך מחוז איידהו או לתושבי ויומינג המתגוררים במחוז הפדרלי להיות מסוגלים להעמיד לדין שם. אולם לקאלט נאמר שזה לא נמצא בראש סדר העדיפויות של הקונגרס, לפי Vox.

בשנת 2007 הייתה לבתי המשפט הזדמנות להתייחס לנושא זה, אך הם השאירו את הפירצה כפי שהיא. אזור דומה נמצא בקרקע במונטנה, אולם ההבדל הוא ששם יש מעט אנשים שגרים באזור, מה שמקשה אך לא בלתי אפשרי לקיים משפט עם חבר מושבעים שהם בעיקר השכנים שלך. אדם בשם מייקל בלדריין הרג אייל שלא כדין בתוך תחום השיפוט של הפארק והשתמש במאמרו של קאלט כקו ההגנה שלו. התובעים החליטו להציע הסדר טיעון שהעניק לבלדריין עונש קל יותר, בתנאי שלא יוכל לערער.

המצב ההיפותטי של לחמוק מרצח נראה די לא סביר כי גם אם עלתה בראשכם המחשבה שתוכל לחמוק עם הפשע המושלם, סביר להניח שתואשמו בסעיפים שבהם כן יוכלו להעמיד אתכם עליהם לדין באזורים אחרים- כמו קשירת קשר או אישומים הקשורים לאחזקת נשק. בקיצור, לא היינו ממליצים לכם לנסות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully